Hoofdsponsor

1/32 middeleeuwse (?) katapult [wip]

dit is mooi aan het worden en zeer interessant grt Pascal
 
Interessante info :)
Model ziet er ook al mooi uit ;)
 
is eens ies helemaal anders he.
Leuk ding, ga je hem ook "werkend" maken?
 
ziet er helemaal niet slecht uit ok maar wat is de bedoeling zoals Koen al vroeg komt deze als eenmalig in een glazen kast te staan of is het de bedoeling om nog van die wapens te maken of komt hij in een toneel van oorlog voering op een dio ?
Knap werk
Marc
 
Deze katapult Koen en Marc komt op een dio samen met 3 figuren . Nee deze zal niet echt werken en ik denk erover na om nog meer wapens te maken .
Zo heb ik er nog eentje met een bombard , maar dit is natuurlijk niet zo sensationeel als de katapult .Ik ga nog verder zoeken ( of zelf maken ) naar de grotere wapens van deze tijd .
 
Even een rust pauze genomen en effentjes kunnen verder werken aan ons wapentuig .
Ik ben begonnen aan het verouderen van het hout , want onze machine stond niet in een schuurtje of garage :P

attachment.jpg

De linkse is de verweerde versie .

attachment.jpg

VOOR

attachment.jpg

NA

hopelijk is het verschil goed te zien .
 
Mooi verouderd. Misschien enkele kleine sneetjes aan de onderzijde van de balken erin snijden. ik heb deze vaak gezien in schetsen e.d. Dit gebeurde doordat mensen hun wapens wel eens in het hout sneden voor fun of om te laten zien of zelf te zien dat hun mes goed scherp was. Voor de rest ziet het er puik uit. De sneetjes moeten uiteraard in verhouding dus klein zijn maar wel zichtbaar als je dit natuurlijk wilt. Het is mijn visie erin :)
 
Dom !Dom van mij , vergeten vertellen hoe ik dit heb gedaan !
Zoals je weet gebruik ik alleen ( soms , meestal ) olieverf , hiervoor heb ik een mix van zinc white met raw umber ( winsor en newton )
gebruikt . Liefst meer wit dan umber omdat de kleur licht beige moet worden .
daarna één streek over het gedeelte smeren en daarna met een heel oud open gesperd penseel beginnen washen , zodanig dat alles er
wat bleker over komt en je ziet de contouren beter uitkomen .
 
weer de moeite om te volgen tof grt Pascal
 
Knap werk en heu goed uitgelegd in verstaanbare taal
Knap gedaan
marc
 
Lange tijd deze niet gezien, en zelf ook nig eens de moeite genomen om bij te lezen...
Heerlijke discussie over toch wel belangrijke details... uit eindelijk zal alles wel een beetje juist zijn, aangezien die dingen niet aan een lopende band uit het fabriek rolden, en werd alles een beetje ervarings gewijs verbeterd en aangepast indien nodig...

Voor de rest echt een mooie build, vooral de hout verwering ziet er echt fantastisch uit...

Groetjes,
Kurt
 
Mooi draadje, knappe verwering, echt top !
 
Help een probleempje !!!
Ik zit met een ei , namelijk de opspanning van de hefboom .
Ik krijg geen spanning op de draad waardoor dat op niks trekt .
Wie heeft er een tip voor mij ?
attachment.jpg

Mijn figuurtjes zijn ook bijna klaar .
attachment.jpg
 
Als het niet echt een dik touw moet zijn zou ik EZ-Line of deze van Ushi aanraden maar ik vrees dat die te fijn gaan zijn.
Anders misschien 1 eind van het touw al fixeren en dan het ander eind opspannen om de katrol heen, zie echter niet goed waar het moet aan vastgemaakt worden.
 
Iets van gewicht aan het eind hangen zodat de draad strak staat en dan de draad insmeren met secondenlijm.
 
als het gewone draad is verdunde witte lijm beginnen aan 1 kant en na drogen als het stijf is de andere kant want zal toch een stukje tussenuit moeten als ik het zo kan zien en dan nieuwe verbinding maken met seconden lijm.
hoop dat je begrijpt wat ik bedoel grt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan