Hoofdsponsor

Anders / onbekend Waffen SS MG42 Gunner "Ardennen 1944" (WIP)

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.441
Op de ledendag in dryfit te zien, ondertussen zijn de eerste lagen verf erop.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Wow Jan, die ziet er ondertssn ook al ferm uit...
Echt mooi wat je daar allemaal maakt...

Groetjes,
Kurt
 
ziet er idd al goed uit.
Jas, helm en hemd vind ik al goed met deze eerste laagjes :D
 
Jan ...uw kennende gaat dit weer een pracht figuur worden ..top man :)
 
Alweer een figuur waar jij, om het met je eigen woorden te zeggen, wat op "geklodderd" hebt :O
Dit zit er weer aan te komen: een buste om U tegen te zeggen....
 
Bedankt, heb ondertussen mij gewaagd aan de Italiaanse camouflage parka
Was iets moeilijker dan gedacht om er diepte in te krijgen, ge schrijft maar wat jullie er van vinden.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
dat is gewoon zwijgen en volgen he vind ik een van de mooiere gezichten die ik al gezien heb in het algemeen .
grt Pascal
 
Nice , de gezicht uitdrukking die je gaf, en ook die mooie camo op z'n jas maar ook de helm !
Zeer zeker gelukt naar mijn mening.


Prachtig Jan ;)
 
Jawadde Jan, deze is weer de moeite hoor!
Kan ik niet eens een privé cursus komen volgen bij je?? ;) want dit krijg ik nooit van z'n leven klaar denk ik.
Ik volg je projecten telkens met veel plezier alleszins.
 
Man wat een kunst is dit toch steeds weer met deze figuren, mijn petje af voor jullie figuur schilders en sculpters.
 
ik heb eindelijk tijd gevonden om mijn penselen terug op te nemen en nog een beetje verder te prutsen.
Heb besloten van toch maar een paar kleine veranderingen aan deze figuur aan te brengen, hij heeft een standaard helm gekregen en een buitgemaakte browning in plaatst van de sigaret. Bij opzoekingen bleek de helmcover niet correct en de voorziene helmcover past optisch niet bij de Italiaanse camo parka.

attachment.jpg

dus andere helm

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Aan de MG moet ik nog beginnen.

Grtx Jan
 
Op na vraag:
Voor het veld grijs van de de vest gebruik ik als basis intense blauw van Model (color AV) + italian tanker van Panzer acces (AV) + een klein beetje Panzer dark grey Model air (AV). Als men de juiste kleur heeft (eindeloze discussies kan men hier best over vermeiden ik heb er al honderden verschillende gezien)
kan men deze kleur oplichten met wit of voor de schaduwen gebruiken door zwart toe te voegen. Met de kleur die aangeboden wordt door verschillende merken als veld grijs lukt dit niet, deze kleuren kippen door toevoegingen van wit of zwart naar licht grijs of zwart en verliezen hun blauw/grijze kleur.

Voor de basis van de italianse camo park gebruik ik italian tanker + een klein beetje mat zwart (try & error) voor de high lights kan men best een mate skin tone toevoegen, voor de schaduwen gewoon een donker grijs of mat zwart

Als alternatief kan men ook ss camo italian green van scale color gebruiken + mat zwart

Voor het lichte groen italian tanker + light sand of light skin tone als basis, oplichten met een gebroken wit (zeer weinig)

Voor het bruin een flat brown + zwart of het ss camo red brown van scale +zwart, oplichten met een ocker of zandgele kleur, schaduwen lichtjes een donker grijs toevoegen.

kleine tip, kijk u niet blind op referentie foto's ik heb het genoegen een verzamelaar te kennen en die heeft er geen twee identieke ondanks zijn grote verzameling.

Grtx Jan
 
Je kan op zijn gezicht lezen dat hij blij is en fier op die buitgemaakte MG.. ;)
Schitterend schilderwerk..chapeau!!

Grtz yves,
 
Bedankt voor de commentaar, ik blijf ondertussen prutsen aan een deftige camo voor de helm.
De SS in deze periode in de Ardennen droegen Oek Leaf B camo + alle mogelijke winterkledij en deze komt er dicht bij maar komt optisch niet goed.
Heb ondertussen ook nieuwe riempjes gemaakt.

attachment.jpg attachment.jpg

grtx Jan
 
Bedankt Danny,
Heb gisteren de club namiddag benut om door de zure appel te bijten, hij is bijna af.
Er zijn nog enkele dingen die ik aan de Mg wil aanpassen, voor de rest is hij af denk ik.
Tenzij jullie vinden dat er iets niet goed is natuurlijk.

Zoals gewoonlijk, compleet in Acryl

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Ik vind de figuur goed geslaagd. Ik heb maar een opmerking, de kraaginsigne "ss" is nu niet in evenwicht met die aan aan de andere kant. Bestaat daar ergens een plaatje van dat dat zo gedaan werd? Volgens mij zou dat insigne over de rand moeten gaan omdat de kraag daar niet even ver omgeplooid is als aan de andere kant. Wel een knappe helm met die mottling.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan