Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Destroid Monster (1/72) Bandai vanuit de Animé-serie Macross

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silenoz

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
22 nov 2010
Berichten
4.440
Mijn bijdrage wordt een Destroid Monster van Bandai uit de animé-reeks Macross.

Over de serie:

Macross is een serie die gestart werd in 1982, liep tot 83en geschreven door Ken'ichi Matsuzaki, waarbij volgens de originele verhaallijn een ruimteschip ter grootte van een stad neerstort op aarde in 1999. Gedurende 10 jaar is de Militaire arm op aarde (UN Spacy) bezig met het reverse engineeren van het ruimteschip en de technologie, waarbij het schip de SDF-1 Macross genoemd wordt. Voor de lancering van het schip wordt Hikaru Ichijyo uitgenodigd door 1 van de toppiloten om de lancering mee te maken vanop de eerste rij. Tijdens de lancering wordt het schip gedetecteerd door een humanoide reuzen alienras (Zentradi) dat het schip herkent als een voormalige vijand en wordt het aangevallen. De Macross gaat in defensiemode, de aardse wijzigingen worden tenietgedaan en de aanvallers worden vernietigd door een schot van het hoofdkanon. Tijdens de aanval beland Hikaru in een VF-1 Valkyrie en vecht zo per toeval mee met de verdedigers, waarbij hij Lynn Minmay het leven red. De Macross heeft een experimenteel systeem om te folden (waarbij men in een ogenblik van 1 punt in de ruimte naar een ander kan gaan) maar er loopt iets mis en de volledige stad wordt meegenomen naar de rand van het zonnestelsel... De mensen in de Macross redden wat ze kunnen en de burgers worden opgenomen in de Macross. Twee vliegdekschepen worden aan de Macros bevestigd en de stad wordt intern herbouwd. Het fold-systeem is tijdens het proces verdwenen en de Macross moet zijn weg terugvinden naar de aarde... en de rest raad ik aan om eens te bekijken op youtube of andere kanalen... het is een ferme aanrader als je graag manga/animé ziet.

uiteindelijk was de serie immens populair, werden cd's uitgebracht door de fictieve figuren en werden uiteindelijk 3 TV-series gemaakt, 4 langspeelfilms, 6 geanimeerde films voor VHR en DVD... en liep uiteindelijk tot 2003...

De kit zelf is een Destroid Monster, dit is een grote wandelende robot met 4 stuks 40cm geschut op zijn rug en 2 armen met telkens 3 lange afstandsraketten.


destroid-monster-lineart.gif

Technical Data


Equipment Type: mobile artillery heavy weight robot
Government: U.N. Spacy
Manufacturer: Viggers/Centinental
Introduction: September 2008
Accommodation: three crew (commander seated center, driver seated right and gunner seated left)
Dimensions: height 22.46 meters; length 41.0 meters; width 24.0 meters
Mass: 285.5 metric tons
Power Plant: Galland WT 1001 thermonuclear reactor developing 11500 bhp; auxillary Shinnakasu Industry CT 8P thermonuclear reactor developing 890 bhp
Design Features: 4 x aiming-sight cameras (two mounted forward on the sides and two mounted rear on the sides); 1 x periscope (mounted on cockpit hatch); 1 x rear dozer unit
- Armament -
Guns:
4 x Viggers 40cm liquid-cooled cannons with a 160 kilometer range and 28 rounds total (mounted on top)
2 x Raitheon LSSN-20G 3-barrel ground-to-ground missile launchers with a 300+ kilometer range and 12 rounds total (mounted one per arm unit)


Description and History


An immense mecha, the Heavy Weight Robot (HWR) Monster Mk II is a heavily armed "land battleship"; a name that matches the great size of the destroid. Very shortly after the initial research into the destroids began in 2000 the HWR-00 series began development in December that year. After a lengthy design phase trial production began in October 2005 and the HWR-00 Monster first rollout was in September 2008. The Monster is the largest mobile ground weapon to ever be fielded in battle by mankind, over 41 meters long and weighing almost 300 tons. The Monster was envisioned as a trackless, self-propelled heavy weapon system to be utilized for attack and point defense. In actuality, the Monster's massive size, poor maneuverability and dedicated long-range weaponry saw the mecha used as a semi-mobile artillery unit best utilized while avoiding uneven ground and any close-range engagement. When put to best use with supporting units in a combined arms role, the Monster is able to field incredible firepower equal to strategic bombing.


The Monster was originally designed to use 50cm linear cannons, but was scaled down with smaller guns when problems arose with system strength and insufficient power for continuous firing. Armed with four 40cm cannons, the Monster can fire a variety of munitions with the primary guns, including anti-armor shells, anti-aircraft munitions, howitzers and even nuclear reaction warheads (OverTechnology reaction warheads have a variable explosive yield rated at between 0.1 kilotons to 50 kilotons). In addition to the main guns, the Mk II features a pair of 3-barreled missile launchers not originally included in the design but incorporated into the two arm units. To compensate for the Monster's vulnerabilities such as the intense heat emissions of the unit (which prevented effective use of counter measures such as chaff or smoke), the armor was designed to be extremely thick and even capable of withstanding a near hit from a reaction weapon.


Though mass-produced like the other destroids, only two Monster Mk II units were onboard the SDF-1 Macross during the outbreak of Space War I. During the conflict, the Macross onboard factories made use of equipment for several more Monster mecha and produced a third unit to accompany the original two. Most of the other Monster units were destroyed by orbital bombardment from the Zentradi fleet. The few Monster Mk II units aboard the SDF-1 Macross distinguished themselves as very capable war machines during Space War I. While many destroid units suffered heavy losses, most of the Monsters aboard the ship remained in active service during the war. Near the end of the war the Monster was distinguished yet again by utilizing the capability to launch reaction warheads in battle against the Bodol Zer Main Fleet in February 2010.

De kit:

256297-11032-41.jpg

256298-11032-39.jpg

256299-11032-51.jpg

256300-11032-60.jpg

256301-11032-82.jpg

256302-11032-30.jpg

Wordt vervolgd...
 
Laatst bewerkt:
veel succes ermee :D
leuk dat er ook een animé meedoet
 
Niet direct mijn ding, maar qua modelbouw kan zo'n kit wel potentie hebben...
Veel suk6 ;)
 
Wat is dat nu weer lol

Leve de afwisseling, een van de leuke dingen van modelbouw; ik ga deze met veel interesse volgen!
 
Nice ben benieuwd wat je er van maakt :)
 
Thx..
Nice ben benieuwd wat je er van maakt :)

een puinhoop ;-)

256782-11032-59.jpg

256783-11032-12.jpg

alleh van schuur en plamuurstof dan toch... niet al teveel onderdelen, maar wel veel schuren om alles een beetje naadloos te krijgen...
 
Succes Bart , zoiets zien we hier niet elke week passeren ;)
 
Dat is eens wat anders dan al die vliegerkes, tanks en WOII toestanden... ben geen manga fan of expert... maar het ziet er wel een leuk project uit... succes, ik volg...

Nota aan alle vliegtuig, tank en WOII bouwers : met mijn opmerking wil ik jullie niet benadelen, jullie leveren ook fantastisch werk, en dat mag zeker en vast gezien worden... gouden regel voor modelbouw (bij Revell gepikt ;) ) build your dream... bouw wat je zelf wil bouwen, en hoe je het wil bouwen...

Groetjes,
Kurt
 
Succes Bart want ik denk dat je nog veel geduld zal nodig hebben om die lopen mooi rond en naadloos te krijgen.
 
Bedankt,

de lopen zijn eigenlijk goed meegevallen om uit drie delen te bestaan:

257005-11032-88.jpg

de secundaire lanceerders kunnen nog een paar kleine touch-ups gebruiken:

257006-11032-54.jpg

257007-11032-52.jpg

Bij deze stukken heb ik eens iets nieuws geprobeerd, en hierbij heb ik eerst de delen geschuurd, gezien waar de lagere delen zaten, daar een beetje van de Revell Contacta op open gesmeerd, laten drogen, weer schuren en herhalen tot het ok is. ziet er goed uit, qua rondheid valt het goed mee op het gevoel (laten ronddraaien tussen de vingers)

en de delen die intern in de poten gemonteerd worden zie er ook al goed uit:

257008-11032-19.jpg
 
Het ziet er inderdaad goed uit ;)
Ik heb op mijn Ducati ook een stukje opgevuld met Revell lijm, laten drogen en opgeschuurd. Dit enkele keren herhaald, en zo terug een mooi egaal oppervlak verkregen :) Het is een makkelijke en goedkope oplossing ipv putty...
 
Wow ziet er veelbelovend uit , ikzelf zou zo nooit (? ) niks maken maar heb wel veel interesse om te kijken en te genieten .
Daarentegen ben ik dan wel een hele grote fan van S.F. films
Doe lekker verder ik ga ervan genieten
Marc
 
Niet echt mijn ding maar ben wel nieuwsgierig wat het word succes ermee.
Marc S
 
Thx,

een beetje verder geschuurd en opgevuld en geschuurd...
9a326caaba633625c0caed881447dd64.jpg


de stutplaat voor tijdens het schieten heeft een paar uitstoterrondjes op moeilijk te bereiken plaatsen, maar deze kan in open of gesloten toestand gemonteerd worden...
94ca99296063010e5f15f80fd74f8a56.jpg


de poten zijn gedryfitted... nog niet gelijmd momenteel, eerst moet de binnenzijde overal gespoten worden, anders kan ik er niet meer bij:
0e8b6196c6e5e95e23e8b7b73ab12478.jpg


Voor de lanceerders op de armen heb ik een poging gedaan voor de black and white techniek, ik denk dat ik nog meer ga moeten verdunnen voor mijn basiskleur erop te zetten:
d6448772b3006896d8f5bef21aba528c.jpg


b99f3336f718faadef6d015db550392a.jpg
 
kan zo in een pc game. speciaal en niet simpel op 1/72 ik blijf volgen grt Pascal
 
hele poos stilgelegen, verbouwingen en de vriendin die wilde dat dit eerst gebeurde voor er gemodelbouwd werd... ondertussen werd het dus iets ingrijpender dan eerst gepland, maar het einde is in zicht... hopelijk komt er nu iets meer tijd om te bouwen, en om de projecten die al een hele poos stilliggen eens nieuw leven in te blazen (en vooral het stof eraf...).

gisteren een deel van het torso ook verder in de schaduwen gezet, en de lopen van het geschut... er komen toch nog een paar kleine foutjes uit het schuren op de voorgrond... beetje in dubio, einddatum halen wordt moeilijk, maar zou graag iets afgewerkt zien... aanpakken, niet aanpakken...
 
De vraag is, ga je straks vol trots je gerede model tonen aan vrienden en collega-modelbouwers als je de fouten niet zult hebben hersteld, of ga je je binden aan een willekeurig vastgestelde einddatum pour les besoin de la cause, met als achterliggende motivatie dat je iets afgewerkt wilt zien onafhankelijk van het antwoord op de eerstgenoemde vraag.

Mijn mening: in de modelbouw bestaan geen deadlines, behalve als je in opdracht werkt voor een klant of tijdschrift. Als je in die redenering mee gaat, zou je jezelf een nieuw tijdsdoel kunnen zetten met daar een beloning voor. ("Als ik hem afkrijg voor [datum] dan sta ik het mezelf toe om [aan die of die kit te beginnen]")
 
Bouw ziet er al leuk uit, maar ik ga me verder aansluiten bij Roy
Pas op, in mijn werk zullen waarschijnlijk meer fouten zitten dan in het jouwe hoor :p
Maar dat is een van de redenen waarom ik niet mee zou doen aan de groepsbouw, die deadline.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan