Hoofdsponsor

1/12 Herstel van de YZR-OW70 Taira versie [wip]

Motor ziet er netjes uit, maar ik mis diepte... De wash vergeten?? ;)
En blijkbaar de verf iets te dik op het frame gezet...
Maar daar zal wellicht weinig van te zien zijn ??
 
Hey Patje da ziet er ok uit he knappe restauratie
Marc
 
Motor ziet er netjes uit, maar ik mis diepte... De wash vergeten?? ;)
En blijkbaar de verf iets te dik op het frame gezet...
Maar daar zal wellicht weinig van te zien zijn ??
Hey Beyond ja daar kan nog steeds wat aan gedaan worden,de motor kan er nog steeds uit voor een wash :)
Wat de frame betreft ook dat is oplosbaar,en ik zie op de foto pas goed dat je gelijk hebt.
Dus dat gedeelte effe fijnschuren en herbeginnen.
 
Goede namiddag allen,ik ben wat in de weer geweest met deze nog en ben tot volgende resultaten gekomen.

attachment.jpg
Heb de motor wat verweer gegeven,daar ik er een leek in ben is het natuurlijk van het beste.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Overigens heb ik de boutjes in het rood gezet,zie je op volgende afbeeldingen.
attachment.jpg
De veerpoot wat verweer gegeven,ziet er volgens mij niet slecht uit,tenslotte is het een zogenaamd gebruikte motorfiets.
attachment.jpg

attachment.jpg
Boutkopjes zichtbaar ;). Helaas stipte ik ook een stukje wiel aan lol maar dat is geen probleem en word zo snel mogelijk weer
opgelost.
attachment.jpg
Nu dit alles gedaan is volgt het plaatsen van het koel element.
attachment.jpg
Elk bougie kapje werd ook geverfd al en ook zie je de boutjes in het rood.
attachment.jpg
De banden worden voorzichtig geschuurd nog om er de naad op te verwijderen.
Ik ben niet zo een pro in verweren maar al doende leer je erbij,tot volgende update weer. :)

Edit:

Ik ben aangekomen aan het opbouwen van de overige delen zoals het koel element en wat buiswerk weer.
attachment.jpg
Er moet nog 1 dikke vinyl worden geplaatst die aansluit op het koel element,het staat in verbinding met de cilinders,vandaar ook
toen langs beide kanten die dikke vinyl tubes die ik plaatste op de cilinders.
attachment.jpg
Hier dus een van de dikke vinyl buizen op de cilinders.
attachment.jpg
Ook de kleine bobijntjes voor de bougies zijn geverfd.
Het voorwiel werd ook reeds weer hersteld van een foutje.
attachment.jpg
De afvoer naar het element zit ook op zijn plaats en ook geverfd.Dit zijn dan ook de laatste delen voor de motor.
Vanavond toon ik jullie de vier uitlaten die een grove fout bevatten van Tamiya en ik weet hoe ik dat ga oplossen.
attachment.jpg
Ik ben best tevreden met dit resultaat en ga deze gewoon eerst afwerken.
attachment.jpg
Zo en nu de uitlaat buizen onder handen nemen. Tot later weer mensen ;)
 
Laatst bewerkt:
Patje weer een hele mooie update :8..en dat verweren ja man ondanks dat je zegt dat je dat niet zo goed kent:ohmy:...best geslaagd man ;)
 
Goede namiddag mensen,ondanks de rugpijn toch wat gedaan hoor,wat kunnen we anders doen als men thuis zit.
Maar goed dat nu terzijde,ik heb elke kabel aangesloten en de versnellings bediening en steuntjes geplaatst. Ook heb ik enkele beelden
van de nog te bewerken uitlaat buizen. Jullie zien zelf wel wat ik bedoel.
attachment.jpg
alles geverfd en dus klaar(behalve steuntjes en voetbedieningen)
attachment.jpg
Uiteraard word het spatboord nog in glans gezet.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Tachometer of hoe heet het is voorzien van de nodige bekabeling.
attachment.jpg
Versnellings bediening is geplaatst. Deze word vandaag nog geverfd net als de rem bediening aan de andere zijde.
attachment.jpg
Om de buizen niet te verwisselen van juiste positie maakte ik er slechts eentje los,je ziet het gapende gat,gruwelijk is dat dus dat
word opgevuld en geplamuurd . In vorm schuren en dan verven. Eerst zal ik stukjes gietraam snijden en de grootste opening ermee opvullen.
Daarna word de buis geplamuurd en opgeschuurd. Helaas bij deze uitlaat buizen zijn er redelijk grove gietnaden zichtbaar,dus das extra werk er aan.
attachment.jpg

attachment.jpg
Hier de overige buizen en twee einddempers op het raam,de overige einddempers liggen veilig in de doos nog.
Ik ga nu aan de slag met het opvullen van de buizen en hopelijk vanavond al resultaat. Tot dan weer ;)

Edit:
De uitlaatbuizen werden opgevuld gisteren en vandaag opgeschuurd,dit werd gedaan met stukjes gietraam,miliput en plamuur.
attachment.jpg
Dus hier zoals afgebeeld werden de gapende openingen opgevuld met stukjes gietraam en vastgelijmd,na enkele uren legde ik er miliput over en vormde deze al wat in model. De dag nadien,(vandaag dus) kon ik dit alles netjes schuren al en kwam tot volgend resultaat al.
attachment.jpg
Alle oranje pijljtjes duiden op puntjes die nog wat aandacht nodig hebben. Ik denk dat ik de eerste buizen deze avond nog zal kunnen verven en plaatsen.
Ook de carenage(motorfiets behuizing) en zitgedeelte met brandstoftank kregen flink wat aandacht al en zijn ontdaan van hun gietnaden.
attachment.jpg
Ik schat dat ik zo een uur en half heb zitten schuren eer ik dit als resultaat verkreeg,gelukkig is het goed en kan de primerlaag na reiniging erop worden gezet.
De kleur(basis) blijft wit. De decals zorgen voor de nodige wisseling en afwerking. Eerst en vooral ga ik de decals plaatsen op de goede plaatsen zijnde het meterbordje. Ook worden vandaag alle steuntjes geverfd zoals het hoort. Goed ik zou zeggen tot vanavond.
 
Laatst bewerkt:
Goede nacht mensen,het is zo ver,de uitlaat buizen zijn geverfd en klaar voor plaatsing.
attachment.jpg
Er is metalic grijs in vermengd,moeilijk te zien maar ok tot daar nu even.
attachment.jpg

attachment.jpg
Ondertussen het voorste spatbord van vernis voorzien,eenmaal de uitlaat buizen droog zijn worden ze op de motor vastgezet.
Uiteraard worden deze van een vernislaag voorzien.Dan kan ik gaan beginnen aan de afwerking,zijnde de carenage , de brandstoftank en de zitting.
Voor de decals erop komen word alles in de blanke vernis gezet zodat we netjes alles kunnen schuiven om op de juiste plaats te krijgen,nadien word alles
gesealed met blanke vernis. Goed nu wat verder werken en tot een dezer dagen weer. :)


Edit:

Zo ik heb de vier uitlaten geplaatst en het is goed, ze zijn reeds geverfd ook.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Ik kan eindelijk aan de bedekingsdelen gaan beginnen. Nu ga ik naar bed en wens jullie slaapwel ook.
Tot de volgende ker weer ;)
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan