Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw The Munsters (Drag-u-la)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Camaro69

Administrator/V.I.P.
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
5.748
Hier is men nieuwe inschrijving voor de groepsbouw.
Door tijdgebrek de deloreans aan de kant geschoven.
Deze moet zeker lukken.:D
En als het voorspoedig gaat zal de Munster Kaoch ook gebouwd worden.


DRAG-U-LA, along with the Munster Koach, was one of two cars designed by Tom Daniel while working for George Barris and Barris Kustom Industries for the television show The Munsters.

The car:
The fiberglass body of DRAG-U-LA was built from a real fiberglass coffin that Richard "Korky" Korkes was able to purchase from a funeral home in North Hollywood. Korky Korkes stated in 2013, it was illegal to sell a coffin without a death certificate. Korky made a deal with the funeral director, paid in cash, and it was agreed the coffin would be left outside the rear door of the funeral parlor where the Barris crew would collect it after dark.

It featured a 350HP, 289CI Ford Mustang V-8 engine, with a four-speed stick shift. It had two four-barrel carburetors[citation needed] mounted on a Mickey Thompson Ram-Thrust manifold.

The rear tires were 10.50-inch Firestone racing slicks, mounted on custom 10-inch Rader aluminum and steel wheels. Each hubcap was decorated with a large silver spider. The front tires were 4-inch Italian tires on Speedsport English buggy wire wheels. To extend the Gothic motif further, Barris installed four Zoomie style organ pipes on each side of the car in lieu of a standard exhaust pipe, and mounted antique lamps on the front and rear.[citation needed]

The front of the vehicle sported a marble gravestone — supposedly Grandpa Munster's license plate "from the Old Country" — with the inscription: "Born 1367, Died ?". A "hidden" radiator was topped with a small golden casket. The driver sat in the rear of the vehicle behind the engine, under a plastic bubble.

In The Munsters:
On The Munsters television series the car was created by Grandpa Munster so he could win back The Munster Koach, which Herman had lost in a drag race in the episode Hot Rod Herman.

The 1966 movie Munster, Go Home features an alternate origin. After Herman crashes a Jaguar limousine owned (and raced) by the Munster family of England, Grandpa builds the Drag-u-la, using the motor from the Munster Koach, so Herman can drive it in a cross-country automobile race.


attachment.jpg

attachment.jpg
 
Succes jelle, zal wel goed komen.
 
Haha Wow leuk wagentje,nooit eerder gezien zelfs,veel suc6 ermee Jelle.
 
Dit ziet er wel een leuke en uniek kit uit, ga ik zeker met veel interesse volgen.
 
Is weer eens wat anders voor de verandering :)

Ook leuk om te zien dat AMT niet de originele naam mocht gebruiken, The Overtaker in plaats van DRAG-U-LA
 
Bedankt heren.

Ook leuk om te zien dat AMT niet de originele naam mocht gebruiken, The Overtaker in plaats van DRAG-U-LA

Denk dat ze voor de heruitgave geen licentie kregen voor de naam.
De vorige uitgaven van AMT hadden wel de originele namen.
 
op mijn 'special edition' staat idd wel Drag-U-La
attachment.jpg
 
Wow... ik heb ooit wel gehoord van die oude serie en film, maar eigenlijk nooit gezien... ma daarentegen, op You-tube vind je meer dan genoeg goede en minder goede filmpjes over replica's van deze toch wel extra-ordinaire hot-rods... :)
Als je op de amerikaanse modelmarkt gaat rondsnuffelen kom je veel en leuke hit-rod kitjes tegen, en een aantal daarvan staan zeker en vast ook nog op mijn te bouwen verlanglijstje... :)

Veel succes met deze Camaro, ik vond het jammer te lezen dat je 'Back to the future' moest opgeven, maar deze is echt wel een meer dan waardige opvolger... :) ik ga me installeren om de horror show te volgen, laat die monsters maar komen... ;)

Groetjes,
Kurt
 
Wat een grappig iets.
Ik ken het niet echt maar over de familie Munster heb ik mijn vader en zijn broer wel al eens horen vertellen.
Dat was blijkbaar een hit bij de vorige generatie.
Ik zou die filmpjes anders ook wel eens willen zien.
 
Op you-tube zal je die nog wel kunnen zien reuze filmpjes zeker de wandelende hand zeker eens achter zoeken
Marc
 
Veel plezier en succes met deze kit Camaro69 :)
 
Op you-tube zal je die nog wel kunnen zien reuze filmpjes zeker de wandelende hand zeker eens achter zoeken
Marc

Had deze serie ook een wandelend hand?
In de Adams family wist ik het.
 
Sorry Jelle je hebt gelijk das de Adams family nu je het zegt , deze kende ik ook hoor , maar ja de ouderdom laat zich in het geheugen soms wel voelen
Sorry hoor dat ik de vrienden op een verkeerd spoor had gezet
Marc
 
Is echt iets appart maar die ga ik volgen succes ermee.
Marc S
 
Eindelijk de tijd gevonden om een begin te maken.
De banden zijn van plastiek en bestaan uit 2 delen.
Deze zijn verlijmd en geschuurd.

attachment.jpg

Aan de motor is ook al een begin gemaakt.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Na lange afwezigheid (door omstandigheden en vakantie + bouwdip) zijn we terug begonnen.
Omdat de voorwielen toch erg in het oog springen en degene uit de kit niet veel soeps zijn.
Heb ik maar beslist om ze aan te passen.
De wielen uit de kit.

attachment.jpg

attachment.jpg

Omdat ook de achterkant zichtbaar blijft (en omdat ik er achteraf ook nog moet naar kijken als hij in de kast staat)
ga ik er nieuwe spaken in maken. Eerst het hart eruit gehaald.

attachment.jpg

Dan een stukje tape (lengte is de omtrek van het wiel) verdeeld in 40 gelijke delen.
Omdat de wielen van de wagen 40 spaken heeft.

attachment.jpg

Tape rond het wiel en dan eerst puntjes maken met een naald.

attachment.jpg

Dan uitboren met de kleinste boor die ik heb, 0,3mm.

attachment.jpg

En hier het resultaat als alle 40 gaatjes zijn uitgeboord.

attachment.jpg

Nu nog een nieuw hart maken en we kunnen beginnen met de nieuwe spaken.
En hopelijk ziet het er dan beter uit.
 
Dit zal de wielen een ferm stuk de hoogte in tillen... (qua detail en afwerking ;) )
 
Dat ziet er een hele pak werk uit om met te beginnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan