Hoofdsponsor

1/35 M1025 Knocked Out [DONE]

Aleh,

Ik heb al eens eerder ergens vermeld dat ik een trage bouwer ben. Zo getuige dit projectje. Na lange tijd heb ik de Humvee nog eens uit de kast getrokken, alwaar het vergaarde stof intussen op een realistisch woenstijnlandschapje begon te lijken. Algoed, wat is er dan gedaan? Op het oog niet veel. De laatste onderdelen zitten er op. (Antenne, spiegel, etc...) Er is hier en daar nog een beetje meer weathering tegenaan gegaan en de rand accessoires zijn af en/of verzameld.

Maar. Ik was niet tevreden over mijn ondergrondje. Weathering van de foam gaat zeer slecht zodra er pigment/verf bij komt kijken (ondanks een flinke laag gesso). Om niet teveel te verknoeien werd het oude teststukje nog eens bovengehaald en proberen we nog wat methodes. Enfin, op naar de foto's:

Eerst het hoofdpersonage.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg


Zoals te zien is, blijft het wegdek vrij saai. Zeker voor een baan die al jaren in de gloeiende zon ligt.
Om meer textuur te krijgen heb ik de kadapak voorzien van een laagje gips + fijn zand + zwarte verf.
Vervolgens een laagje grijze en panzergrau verf er over en een drybrush met grijs. Tot slot even wat zout gestrooid en een witte streep getrokken.

Before:

attachment.jpg

After:

attachment.jpg attachment.jpg

Nu nog kijken welke zaken wel/niet blijven plakken voordat we hetzelfde doen met het "goede" ondergrondje.
Ben ook nog aan het bedenken wat voor troep er nog meer op straat kan liggen om het geheel wat minder saai te maken.
Mocht iemand een betere methode hebben voor asfalt dan hoor ik het ook graag. Nu het nog kan, zullen we maar zeggen! :D

Tot de volgende!
 
Persoonlijk vind ik dit een geslaagd asfalt ondergrondje. Je kan ook schuurpapier gebruiken en dit evt. bewerken met een mengsel van pleister/water/houtlijm.
De Humvee ziet er ook prima uit, mooie effecten thv. het motorcompartiment.
 
Vind het toch ook geslaagd hoor grt.
 
Ik kan er niet veel aan toevoegen aan wat hierboven reeds vermeld is...
Ziet er goed uit, wellicht wat meer zand (pigment) op het wegdek?
 
Vind de asfalt ook goed geslaagd.
Als de ontploffing recent gebeurde mag daar wel wat meer zwart/roet rond de krater komen. Tevens akkoord met wat zand of pigment.
Een ontploffing brengt schade aan voertuig en wegdek dus stukken kapotte asfalt, losgekomen gekoekt zand/modder van het voertuig, onderdelen van het voertuig, vocht van het voertuig (olie, benzine, groen gekleurde koelvloeistof), stukken rubber band. Als er gewonden waren eventueel restant medische verpakking, plastieken waterfles.
 
Mooie kapotte Humvee Frank ! ziet er overtuigend uit allemaal, ook het wegdek.
Maar de kijker op het dak.... da's toch een hebbedingetje lijkt me.... waarom ligt die er nog ?

idee voor de afwerking misschien :
Misschien nog iets schade aan het asfalt ? dat zou ontstaan kunnen zijn toen de band van
de velg is geblazen en het voertuig nog iets is doorgeschoven.
Wellicht ook wat lichte bandensporen op het wegdek ?

enne... die "zandwash" met een verstuiver had ik niet eerder gezien, mooi gevonden :)
Ga ik ook eens uitproberen....

plezier met de afwerking :D

onbeschadigd groetje ;)
 
Zo, weer wat geknutseld vandaag. Maar eerst en vooral bedankt voor alle feedback!

Momenteel heeft m'n finale ondergrondje vorm gekregen en een lading zand ontvangen.
Tussenstand onder. De verrekijker is ook van het dak. Dat ding lag inderdaad in de weg.
Voor mn gevoel klopt er nog iets niet aan het zand maar ik weet niet wat...

Volgende stap wordt het aanbrengen van kleine steentjes en stukjes puin uit het kapotte motorblok.
Dit wou ik tegelijk doen met een olieplas onder het voertuig. Dan zitten ze meteen vast in de giethars.

Tevens excuus voor de brakke foto's. M'n gsm heeft de grootste moeite om het netjes scherp te krijgen.

attachment.jpg attachment.jpg

En met Hummer.

attachment.jpg attachment.jpg
 
knocked out, altijd een leuk thema :D

Frank, ik moet zeggen dat het ondergrondje er flink op vooruit is gegaan, ziet er echt heel goed uit. Hummer vind ik ook cool!
 
word knapper telkens weer grt.
 
Bijna klaar. Nog wat puntjes op de i zetten. Kritieken welkom! (Wat je nu ziet zit wel al vastgelijmd btw)

attachment.jpg attachment.jpg
 
Ziet er niet slecht uit, misschien nog iets rond de velg van verbrand rubber plaatsen?
En wat oliespetters op je voertuig? (vergeet dan wel niet eerst de tape te verwijderen van de ramen ;) )

Enkele beelden ter verduidelijking wat ik bedoel ;)
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik vind dat je een sterk werkje neerzet Frank !
 
Ohja die velg! Daar heeft Coachke me ook al op gewezen! Goed punt! Die op je foto's zijn ook stevig gehavend. Zo vies hoeven ze voor mij ook weer niet maar idd wat meer spetters op het dak kan wel. Ik had me een beetje op deze geïnspireerd:

2783444435.jpg
marinearmoredhmmwvburns.jpg

Merci voor de tips!
 
Om kritiek te geven ben ik niet lang genoeg bezig maar vind het een knap werk hoor grt.
 
Ja ik vind dit toch ook knap hoor zulke taferelen die zie ik graag het zijn gewoon dingen uit het leven gegrepen
Zo heb ik al een paar x de diorama's gezien van rallywagens ( Skoda ) die op een dak staan van een klein huisje met de foto ernaast van het echte gebeuren prachtig
Ik vind deze zeker zo knap
Tof gedaan
Marc
 
Zo, ik vind hem voorlopig wel "af".
Bij nadere inspectie van mijn voorbeelden viel me op dat banden die van de velg springen niks achterlaten aan rubber of radialen.
Daarom heb ik coachke's voorbeeld gevolgd en de binnenste rand van de velg toegevoegd.
attachment.jpg

Ik heb ook nog wat mini oliespetters e.d. rondgestrooid. Niet heel zichtbaar op de foto's. En natuurlijk wat rommel op de weg.
Het zand lijkt door de overbelichting wel wat hevig maar met het blote oog is het veel subtieler.
Misschien dat ik t.z.t. nog even met een kwastje wat weg veeg.

Maar goed, bij deze de eindfoto's. Beetje matige kwaliteit, blame samsung.
Op- en aanmerkingen zoals gewoonlijk welkom.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Frank out.
 
Applaus Applaus
Prachtig werk, chapeau :amish:
.....
Weet niets méér te zeggen...:ph34r:
 
Heel goed neergezet...zonder twijfel erg waarheidsgetrouw...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan