Hoofdsponsor

1/35 M1025 Knocked Out [DONE]

ik heb mijn gevels gedaan met tubes acryl merk speelt ook weer geen rol en heb geen druppel water gebruikt en borstel word tijdens werk niet proper gemaakt je spuit wat kleuren naar keuze op een karton en met oude grote verfborstel na in verf geweest te zijn hetzelfde als drybruch afvegen aan karton en dan over werkstuk tikkende bewegingen wil je het lichter maken borstel niet proper maken gewoon mengen met andere kleur en wederom drybruch op werkstuk en nog lichter of donkerder maakt niet uit maar borstel pas proper maken na het volledig werk. je zal versteld staan van resultaat voor bunkers huizen en straten enz en een pak sneller en goedkoper dan airbruch is alleen voor gevel he ramen vitrines zijn dan wel gedaan met Vallejo en ander alsook de wasches maar product beschermd faom en karton tegen water van wasches
 
Laatst bewerkt:
Begin je dan wel met enkele gekozen basiskleuren? Of meng je bv. gewoon zwart en wit op je karton tot je een leuke grijstint hebt, voor je gaat borstelen?
 
dat kan, het is dezelfde redenering als modelbouwverf ik ben begonnen met grijs en dan wat bruin erbij dan wit zelf op gegeven moment een beetje zwart enz....... maar nooit mijn borstel nat gemaakt of proper nadien heb ik gevels afgeplakt en per gevel gestart met uitgewassen borstel die ik wel laat drogen om dan verschil te maken van gevels in andere kleuren maar op zelfde manier.
 
Deze week weer wat geleerd.
De bandjes van mijn Humvee zijn bekant even oud als ik en waren van het type PVC dat zich niet graag laat verven.
Na een paar laagjes acryl en hars om het te sealen bleef het toch een beetje plakkerig door de chemische reactie.

Om dit te fixen herinnerde onze pa me er aan dat ze op kantoor inkt versneld lieten drogen in de magnetron/microgolf oven.
Dit ging eigenlijk perfect. Het trekt alles mooi dicht tot een stevig geheel en het pigmentpoeder zit ook meteen mooi ingebakken.
Enige probleem: door de warmte viel een achterwiel letterlijk van zijn stokje... PECH.

Ik kan hem helaas ook niet even omwisselen met een kapot voorwiel aangezien de hummer voor en achter verschillende velgen heeft.
Maar goed. Een setje resinwielen staat op de kooplijst voor het SMC en dan zijn we in één klap van de ellende af.
Anyway, indien iemand zich geroepen voelt tot experimenteren: het kan dus wel en je wielen ruiken gelijk lekker ook.
Ketchup, iemand? :D

attachment.jpg attachment.jpg
 
Zo, ik heb een beetje een bouwdip de laatste weken. Maar ondanks dat toch nog wat kunnen doen.

Dankzij de tip van Yves (waarvoor dank) zijn we eens gaan spelen met gesso.
Dit werkt inderdaad veel lekkerder en aldus ontstond een nieuwe console met een vers stukje macadam.
Ik vond in een hoekje van het hobbyhok nog wat wielen om het vernielde exemplaar mee te vervangen. Leve de reservedoos!

attachment.jpg

Langzaam komt het einde in zicht. Wat nog moet gebeuren zijn oliespetters over de hele motor van de kapotte opslagtank en leidingen.
De antenne, spiegel, accessoires etc, kunnen er daarna aangehangen worden.

attachment.jpg

Tot slot nog een tip van de dag. Als je zoals ik klemmetjes met rubber uiteinden gebruikt om je model op te zetten bij het verven: kijk dan uit dat dit niet reageert met de verf. Een stukje van het onderstel is als het ware "gesmolten" waar de klem zat en moet dus even opgeschuurd en gespoten worden.
 
dat ziet er inderdaad zeer goed uit grt
 
In ieder geval een mooie referentiefoto die als vignette zeker niet zou misstaan.
 
Volgende stap: vloeistofschade. Dit is gemaakt met "AK engine oil" en een oud kwastje.
De spetters zijn gemaakt met een mix van "AK engine oil" en "AK Fresh Mud".
Meng een beetje in een potje, doop een oude kwast in de verf, en blaas dan met de airbrush korte stootjes langs de kwast zodat de verf op je model spat.
(Doe het wel even op een proefstukje voor je heel je model onderkliedert want het komt er NIET meer vanaf!!)
Het droogt vrij glanzend op en blijft er dus nat uitziet.

Op het dakluik zaten rare krassen die ik bij het spuiten over het hoofd heb gezien.
Daarom even een kaartje van Irak gemonteerd, dat scheelt weer wat schuren en spuiten op een lastige plaats.
In het luik zit de riem waar de schutter normaal op zit.
Dit is gemaakt van een stukje afplaktape en vervolgens olive drab gespoten.
De spiegel is gemaakt van...ja...spiegel. (Spiegelfolie op polystyreenplaat, te koop in de knutselwinkel.)
Ik heb er wel wat barsten in gemaakt met een scherp mesje. Hopelijk brengt dat geen 7 jaren pech... :D

Volgende stap is de antenne monteren en alle nieuwe onderdeeltjes mee-weatheren zodat het één geheel vormt.

(De foto's doen het geheel overigens niet zo tot hun recht komen. Moet eens investeren in een deftig fototoestel. :D )

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
prachtig werk alleen de velg zou moeten aangepast worden maar ja da gaat niet makkelijk zijn he , de rest is indrukwekkend knap
Marc
 
Bedankt voor de positieve reacties!

@Beyond: die PM was ivm het recente topic over copyright en foto's van het web. Het gaat er om dat mijn velg door de beperkingen in de constructie niet overeenkomt met de echte. In het echt zijn ze nl. nooit glad. Het is alleen moeilijk om dit nu nog aan te passen. Hier een voorbeeldje van Academy's velg tov een echte als je ze in doorsnede zou bekijken:

attachment.jpg
 
knap gedaan en volg steeds grt Pascal
 
Sorry Beyond , zoals al gemeld was het niks speciaals alleen een beetje voorzorg in verband met de privacy van foto's om problemen te vermijden zoveel mogelijk he
Ik had Frank gewoon gemeld dat zo een velg nooit helemaal glad is en dat een beetje afbreuk maakte aan het hier zo knap neergezette model

grt

Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan