Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw V.W. kever Herbie [done]

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.804
Beste vrienden de kogel is door de kerk ik heb uiteindelijk gevonden wat ik wou
Het gaat hier om een VW kever van Revell schaal 1/24 die ik inzet voor onze groepsbouw , ik weet een wat late start , maar ik vond niet direct mijn goesting zodus heb ik dan toch moeten kiezen voor de deze
Wat ga ik ermee doen hem ombouwen naar Herbie , maar wel in een speciale versie , ik hoop dat het bij jullie in de smaak zal vallen
Gereedschappen heb ik voldoende verfjes ook
Materiaal ook
Misschien van onze makkers wat raad , maar ik denk dat ik dit wel aan kan

Hier al enkele beelden van de doos en de inhoud

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


En beste vrienden zo komt hij en dit was mijn verrassing


attachment.jpg

en wat denken jullie ?????
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Marc mateke ik zou zeggen in de eerste plaats veel plezier en suc6 met deze .Ik kijk er al vast naar uit.
 
Pure Nostalgie :8...Marc prachtig idee om hem zo te maken ..wel een uitdaging maar het gaat je zeker lukken succes mateke :D
 
veel succes ermee

ik heb het topic verplaatst van auto's naar groepsbouw ;)
 
Bedankt mannen
@ Jordi ok bedankt b
Marc
 
Veel succes Coachke.
Dit wordt zeker een specialleke.
 
Amaai mannen ik ga er werk aan hebben
Punt 1 : de koplampen moeten terug verzonken worden
Punt 2 : ik ga moeten zoeken naar de originele velgjes
Punt 3 : andere bumpers niet de dikke modernere
Punt 4 : ik zal de velgjes ietsje moeten verbreden volgens vele afbeeldingen op het net
Punt 5 : decals zelf printen
Punt 6 : hem in twee stukken zagen
Punt 7 : er moet een open dak in komen
Dus makkers ik zal er weer mijn handen vol mee hebben he en ik hoop dat het iets word ( duim mee aub )
Marc
 
Daar komt veel werk bij kijken succes ermee.
Marc S
 
Marc , straks veel plezier met deze unieke bouw.

Zo is het zeker een speciaal'tje en tevens een mooie uitdaging, succes!
 
Interessant project. Misschien had je beter de Tamiya versie gekocht. Die heeft de juiste velgen en is volgens mij ook het meest nauwkeurig met de echte.
Ook de decals zijn eventueel los te koop bij Domino.

Succes!
 
Ja Cedric maar die is voor mij te duur om in twee te zagen
En de decal ben ik mee bezig om ze zelf te printen , kwestie van dat ook eens gedaan te hebben he
Marc
 
V.W. Beetle Herbie 2016-05-16

Beste vrienden , ik ga nu eindelijk van start met mijn bijdrage aan de groepsbouw , ik heb eindelijk een kitje gevonden die ik er voor ga gebruiken .
Het is niet helemaal correct met de echte Herbie , maar ik ga toch proberen de werkelijkheid zeer dicht te benaderen want er zijn heel veel foto's op het internet maar het is moeilijk uit te maken welke de echte is of niet , want de ene keer heeft ons vriendje 1 mistlicht of verstraler op de bumper en den de andere keer weer niet . Ik denk dat het te maken heeft met welke film we te doen hebben

Nu wat heb ik
Een kevertje van Revell schaal 1/24 , ik heb alle materialen en gereedschappen en verfjes , misschien hier en daar een beetje raad maar dat zal ik ter aller tijden vragen
Misschien bijna 80% zeker komt er ook weer een soort vignette of mini diotje bij waarom omdat het zich tijdens het rijden voorvalt dat ons kevertje in twee scheurt dus zal ik deze situatie moeten ( proberen na te maken )

Grt
Marc
 
Deze ga ik zeker op de voet volgen Mateke heeft altijd één van mijn favorieten geweest :8..en weer goed om te horen dat je er weer een dio voor gaat maken ...maar ben er zeker van dat dit weer iets mooi gaat worden ....:):):)
 
2 topics is een beetje overbodig, dus ik heb je nieuwe topic samengevoegd met het reeds aangemaakte topic ;)
 
Ten eerste mijn oprechte excuses voor het misverstand dat kwam omdat ik snel dat diorama erdoor wou krijgen omdat het me zo aansprak
Nu ok mannen eindelijk gaan we van start

attachment.jpg

Ik ga het gat aftekenen en uitrekenen om het open dak te maken , nu het vouwdakje is er niet bij maar geen nood ik heb zeker al twee busjes gebouwd en daar zit dat standaard bij dus kunnen we dat gebruiken mits wat aanpassingen

attachment.jpg

Mijn volgend probleem zijn de koplampen die staan recht terwijl ons Herbietje de versie is met de koplampen nog liggend in de spatborden

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo beste vrienden je zal zien dat het weeral wat werk vraagt ook het benzine deksel zal weg moeten want Herbie tankte men nog onder de voorste kap
Dit was het ga nog eerst info verzamelen van hoe en wat ik nog moet veranderen maar dat krijgen jullie later te zien zoals ik gewoonlijk doe
Grt
Marc
 
Hey Marc,ja de aanpassing van de koplampen spreekt me aan,het lijkt me wel doenbaar maar brengt wat tijd met zich mee.
De voorste ring is wat je nodig hebt om het glasdeeltje in te leggen,dus ik denk dat dit een beetje werken word om goed te krijgen.
Ik zou zeggen ga dr voor dat lukt je wel.
 
Patje je bent vergeten zeker dat ik een hele collectie Porsche's heb afgebroken en daar liggen toch van die schuine ringen bij zekers ik heb bijna 1 kant klaar
 
Patje je bent vergeten zeker dat ik een hele collectie Porsche's heb afgebroken en daar liggen toch van die schuine ringen bij zekers ik heb bijna 1 kant klaar
Wow allee vooruit dus geen probleem eigenlijk.Heb hier zelf ook een stuk of drie vier liggen die ik als donor gebruik haha
 
Voila mannen heb er een beetje de zweep opgelegd en dit is het resultaat , na wat boren schuren en plamuren ben ik tot hier geraakt
Ten eerste : de bultjes boven de koplampen weggeschuurd tot ik zowat de oudere vorm terug kreeg , koplampjes gepast maar ze gingen er niet in een gat moeten maken van 8 mm en dan paste ze min of meer

attachment.jpg

daarna heb ik die put onder de koplampen die bij de latere generatie kevers was toe gesmeerd met plamuur van Tamiya ook ineens de tankklep dicht gesmeerd
Daarna heb ik een stuk schuurpapier tot een worstje gedraaid zodanig dat ik juist in het gat van de koplamp kon en deze ovaal naar onder uit geschuurd omdat die lichten toen meer een ovale vorm hadden en nog eens gepast

attachment.jpg

Stukken beter nu wat primer van Alclad op geschilderd om de krassen van het schuren al wat te vullen ( tipje dit is tot nu de beste primer die ik al ooit heb gehad voor mij is het dezelfde soort primer die men in de auto carrosserie wereld gebruikt droogt snel en heeft een zeer goede hechting )

Daarna heb ik aan de hand van de beelden die ik vond op het internet het dak afgetekend omdat onze vriend voorzien was van een " Rag-top " canvas dak
Eerst het midden bepaald met een schuifmaat dan het dak bekleefd met papier tape het center van het dak afgetekend en dit achteraan ook zo gedaan , daarna de twee stipjes met een ander stuk tape verbonden en met mijn potlood een lijn getrokken naast de rand van de tape

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan heb ik alle moed bijeen gescharreld en met mijn kleine Dremel ( action werkt perfect voor zulke werkjes ) met snijschijf mooi naast de aftekening het dak eruit gesneden

attachment.jpg

Dat viel reuze mee , mooi tot op de lijntjes geschuurd de tape verwijderd en ik vond het naar mijn zin
Eens dat achter de rug was heb ik in mijn overschotjes naar het vouwdakje van de transporter busjes gezocht en gevonden , ook dit weer mooi afgetekend en de zijstukjes eraf geslepen

attachment.jpg

na een paar dry-fitjes en wat schuurwerk omdat de plastic nogal dik was en het geen zicht was kwam ik toch weeral tot een beter resultaat

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila mijne heren dit was het toch voor vandaag , hopelijk smaakt het jullie zo goed als mijn vorig projectje
Grt
Marc
 
Goe bezig Marc... da hak en zaagwerk ligt u precies ook wel... ;)

Groetjes,
Kurt
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan