Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw V.W. kever Herbie [done]

Beste kijkers ik heb een vraagje ik kan de wielen alleen maar vast niet draaiend monteren dat maakt toch niet veel uit he het is tenslotte toch geen speelgoed he
Wat vinden jullie?????
grt
Marc
 
het is tenslotte toch geen speelgoed he

En daar is het antwoord :)

Maar leuke bouw aan het worden en weer eens wat anders dan de standaard Herbie die je weleens voorbij ziet komen.
 
Wieltjes gewoon vastplakken! Kan hij ook niet van de kast rollen in een onbewaakt moment! :D
 
Bij de BMW heb ik ze ook gewoon vastgemaakt. Waarom?

- Het is geen speelgoed, zei een beroemd filosoof ooit.
- Als je de wielen vastlijmt, zit er ook geen speling meer in en staat de auto altijd op de meest realistische wijze op z'n onderstel.
- Als je de wielen vastlijmt, kun je de bandjes 'weighted' maken (bijv. door een heel klein stukje van de band af te schuren), waardoor de auto realistischer overkomt.
- Zoals Frank zegt, kan de auto ook niet per ongeluk wegrollen.
 
Ok ok ik heb hem
Dank u voor de goeie raad ik had weer even twijfels jullie hebben me weer erdoor geholpen
Maar die weighted kan ik dat nu wel doen want tenslotte rijd de kever op snelheid en dan zullen die niet zo ingedrukt worden denk ik
Marc
 
Ligt eraan hoe hard 'ie rijdt en hoeveel downforce hij heeft.
 
Plastic verwerkende collega's hier ben ik nog eens terug
Twee weken geleden heb ik bij onze beste vriend Burglar Steven een blad lood besteld het dunste wat ik kon krijgen , nu waarvoor dient het ? Wel op het moment dat Herbie breekt en uitrekt schuiven de rubberen matten mee naar achter en die bengelen op de foto aan de voeten van de persoon achter nu daarvoor had ik het besteld en werkelijk het is wel prettig om daar mee te werken ( wel altijd mijn pollen ( handen ) wassen na het gebruik ) Nu was ik met Oldieman in Hamme op die beurs stond daar een transporter en daar hadden ze voor het dakje echte stof gebruikt en ook dat bracht me op een idee , wel ik heb het geprobeerd en ik vind he geslaagd , want ik heb het dakje ook in dat lood gedaan mooi gevouwen zoals in het echt en zoals op de foto te zien
Ook weer daarna mooi in de primer gezet en dan getracht het grijs van het dakje nagemaakt en in mijn ogen is het mooi , ik zal waarschijnlijk weer goeie raad krijgen van jullie waar ik jullie dan ook weer dankbaar zal voor zijn , maar dit is mijn visie op het dakje

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Ben nu bezig met de resterende prullekes te monteren zoals de decals en daarna gaat onze vriend onder de halfglanzende vernis waarop daarachter de verwering komt van stof en vuil en dan ga ik proberen een achtergrond te maken zoals op de foto te zien is

groetjes
Marc

Ook weer even niet kunnen laten om weer eens een proefopstelling te maken

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ook nog even vermelden dat mijn schoonbroer en mijn overbuur (een drukker ) de decals zelf heb gemaakt , deze zijn samengesteld met het programma " Inkscape " is niet het gemakkelijkste programma maar het doet zijn werk omdat die niet met pixels werkt zodanig dat je de blokjes niet hebt bij uitvergroten
Ik hoop dat ze jullie bevallen
Marc
 
Mooi werk en detaillering aan deze... het is dan toch goed gekomen met de decals ;-)...
 
Jaja maar ik denk dat het aan de spuitmonden ligt want ik had twee kleine rondes nodig voor en achter en twee zijn redelijk gelukt en de twee buitenste zijn weer zo flets en de inkt ligt er in brubbels op het kan dus zijn van die namaak patronen wat ik al dacht hoor dat die de spuitmondjes verstopt ik ga hem nu og een paar x reinigen

Marc
 
Hey Marc je bent weer goed bezig zie ik.Ik ben echt nieuwsgierig naar de eindfoto's.Jij hebt de modelbouwmicrobe wel goed te pakken.Het is gewoonweg prachtig.
Marc S
 
Dat ziet er niet ongevaarlijk uit Marc, maar wel heel mooi gemodelleerd.

Zorg ervoor dat de auto mooi recht uitgelijnd is (dus niet dat de voor- of achterkant wat inzakt aan één kant), dat komt denk ik indrukwekkend over. Aan de foto's kan ik het niet goed zien, vandaar voorzichtigheidshalve deze opmerking.
 
Roy dit is maar een dryfit opstelling heb nog niks gekleefd , ben nu met het aankleden en de details bezig
ik denk dat het wel goed komt ( hoop ik )
Bedankt voor uw reactie
Marc
 
Ah mooi, dryfit I love it :D

Dan dus nog eens wat ik bedoel, voor de duidelijkheid; als je 'm vastlijmt kijk dan heel goed vanaf de zijkant of de voor- en achterkant op één lijn staan. Ofwel, dat de bodem doorloopt. Liefst even met een liniaal erbij. Dat zal een ultrastrak effect geven.

(Er vanuit gaande dat het in de film ook zo was).
 
Ik zal het zeker keer op keer goed bekijken de laptop staat er vlak naast om te vergelijken
Thanks
 
Goe bezig Marc.
Zou nog eens naar die films moeten kijken.
 
Mannekes wat vind ervan ? Herbie is zo goed als klaar , nog wat kleine frullen en een deftige onder en achtergrond om te showen met de ledendag enz
__________________________________________________________________________________________________________________

Nu efkes iets gedaan iets nieuws wat ik geprobeerd heb met goed resultaat ( vind ik ) natuurlijk is dit de eerste keer en is nog voor verbetering vatbaar
Wat en hoe heb ik het gedaan wel eenvoudig ik heb zelf mijn pigment " zandkleur, stof en vuil zelf gemaakt " met gewoon stoepkrijt te raspen op een raspje waar men een binnenband van een fiets mee opruwt zo een metalen n nu bruin had ik wit ook en geel deze drie kleuren geraspt op een stuk papier en deze goed gemend
Eerst geprobeerd op een oud model en dat krijt hechte niet goed en telkens je dan het model vastnam ging het krijt eraf
Nu hadden ze met de raad gegeven om sterk verdunde verf te gebruiken , heb dat geprobeerd maar ik kreeg het niet goed onder de knie
Dus den deze denken en denken ( amaai deed pijn en heb veel zweet gelaten , of was het van dat warm weer ? ) en dan kwam ik op het idee om de haarlak methode toe te passen ( jullie weten dat ik goede raad altijd aanvaard en toepas , maar jullie zullen ook wel weten dat ik soms een moedwillig kantje heb he Roy en vrienden dat is echt niet slecht bedoeld hoor maar ja ieder heeft zo een scherp kantje he )
Dus om verder te gaan de delen waar stof van het racen en de nabije woestijn waar ons kevertje op dat moment vertoeft heb ik lichtjes ingespoten met haarlak en daarna direct met een dikke zeer zacht borstel alles bepoeierd met dat krijt poeder , het teveel kan je na het drogen er mooi afborstelen en de rest ? Dat blijft mooi hangen zelfs moet je nogal stevig wrijven met een doek om het er af te krijgen
Ik zou zeggen missie geslaagd en aan de collega's en vrienden met hun goeie raad bedankt en ik zal het een volgende X zeker gebruiken ik waardeer het enorm dat jullie me zo opvolgen en helpen
Daarvoor mijn dank

Nu hebben jullie toch wat beelden te goed van onze vedette uit de film , let niet op de achtergrond die komt in een later stadium , dit was maar om een storende achtergrond weg te doen de goei beelden komen later

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Na nu is hij daar en graag even jullie reactie

Grt
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan