Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw V.W. kever Herbie [done]

Dank u vrienden dat mannetje is voor mij weeral iets volledig nieuw en ik moet eerlijk zeggen het valt niet mee hoor chapeau voor de figuurschilders hoor
Marc
 
Je blijft voor verassingen zorgen ik vind dit gewoon geweldig.Je hebt duidelijk het verweren in de vingers.En die aanpassing aan het figuurtje is ook niet mis.Ik moet bij u in de buurt blijven en mijn ogen en oren open zetten want duidelijker kan niet er is van u veel te leren.Alhoewel er hier op het forum veel mensen zijn waar van te leren valt.(dat zeker niet te vergeten)
Marc S
 
Uwe mekanieker zier er zeker goed uit... moet nu wel zeggen dat ik wel beetje nieuwsgierig ben naar het figuurtje voor je hem bent beginnen martelen met zaag en vijl... ;) heb je toevallig geen foto van hem, kunnen we direct zien welke metamorfose hij ondergaan is...

Groetjes,
Kurt
 
Kurt ik heb moeten zoeken in het internet en heb deze exacte soldaat gevonden weliswaar in zeer slechte afbeelding
maar zag hij eruit je kon kiezen met helm op kepie ik heb voor het laatste gekozen maar ze omgedraaid gelijmd en dan geschuurd tot een baseball cap

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

voila makker nu kan je het verschil zien he
grt
Marc
 
Amai zeg... dat is echt een serieus verschil met die soldaat geworden... mooi gedaan Marc... nog 2 te gaan op de voorste bank... ;)

Groetjes,
Kurt
 
Kurt het probleem is dat ik nog maar 1 manneke heb deze zal de driver worden ik heb er al een helm voor gescratcht dus het zal een rit worden met twee
Ik zal nu beelden maken van hoe ik deze doe er is al een groot deel van gedaan mar bijlange nog niet klaar
grt
Marc
 
Wooow man , ik ben een stille genieter hier , maar ik ga toch eens mijn gedacht zeggen nu ... fantastisch die verwering !!!!!!!! Ik hou van zulke topics !!

grt Nicolas
 
Beste collega bouwers na een zeer drukke tijd heb ik toch nog in de nacht wat kunnen bouwen heel veel is het niet maar ik sta toch weeral een stuk verder
Eerst ben ik begonnen met de voorste bumper aan te pakken een tamelijk groot frutselwerk ( gepriegel ) , waarom wel omdat de bumpers van een 1953 zo van die bumpersporen met die chrome verbindingsbuizen en de latere modellen hadden dat niet meer .
Nu hoe heb ik het opgelost wel na verschillende kitjes gebouwd te hebben en vele transformaties later zit ik natuurlijk met een overschot aan wisselstukken en daar in de overschotjes zaten de bumpers van een busje en daar stonden die sporen wel ( wat een geluk he )
Hier de originele bumper

attachment.jpg

Hier de bumper van de transporter

attachment.jpg

En nu knippen zagen en aanpassen

attachment.jpg

Nu het resultaat

attachment.jpg


Daarna heb ik de velgen aangepakt ook om dezelfde reden , omdat er chrome wieltjes in zaten in deze doos met wieldeksels op en ons kevertje rijd in de film met blote velgjes zonder deksels .
Nu waar ga ik nu de originele velgjes vinden ? Geen probleem dit maal weer een overschot van ?????? Ja ja van mijn getunede Kubel zie maar

attachment.jpg

Nu als we goed naar verschillende afbeeldingen kijken van Herbie staat hij de ene keer op gewone wielen en eenmaal onze vriend in echte actie komt staan er bredere velgen op , en da is weer iets voor ons coachke he
Hoe doe ik het ditmaal ? Wel redelijk eenvoudig maar wel wat werk , nu ga ik even in dialect spreken ( schrijven ) in Belgie kennen we toch allemaal een pechelbuis ? Nee elektriekers gebruiken die kunststof buizen om hun draden in te leggen , beste Nederlandse vrienden nu kom ik toch niet op de juiste benaming maar ik hoop dat jullie me wel verstaan
Wil dat toch lukken dat het de juiste maat is , na wat oefenen en mislukken met een buizensnijder heb ik het toch gevonden hoe ik het moet doen , want zo een buizensnijder heeft toch ook zijn grenzen wat wil zeggen dat je er mooi buizen mee doorsnijd maar geen kleine ringen , maar ik deed het volgende , ik steek de buis er zover in dat ze goed draagt op de twee rolletjes want anders kantelt de buis en loopt ze uit het apparaat , daarna begin ik een eerste groef te trekken diep genoeg maar niet doorsnijden , daarna los ik de buis en schuif ze verder totdat ik de breedte heb die ik nodig heb en ditmaal snijd ik de buis mooi door en daarna snij in met een scherp mesje het kleine ringetje er af en schuur het dan op maat meet met de schuifmaat tot ze ongeveer alle vier gelijk zijn

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

hier een kleine dryfit om te zien dat ze niet te breed zijn ( heb ik al eens gedaan met alle reactie tot gevolg )

attachment.jpg

attachment.jpg

en zo zal ons herbietje er gaan uit zien

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En zover ben ik nu

attachment.jpg

Nog een kleine toelichting over de chauffeur dat was wat anders die kon niet onder het stuur die vent was te groot en was toch 1/24 dus moest ik iets anders zoeken , gelukkig had ik nog een race piloot liggen ik heb hem wel stevig moeten verbouwen zijn houding tot zelfs zijn voeten moesten eraf , zijn helm was een integrale ( zo een dichte voor de mond ) daar heb ik dan een ouderwetse van gemaakt en in de kleur van de chauffeur gedaan licht blauw metaalkleur
Zo beste vrienden meer fotokes volgen terug zodra ik voldoende tijd heb
ik hoop dat het voor jullie begrijpelijk is en dat je kan volgen met de bouw
Tot later
Marc
 
Alle Marc ge moet er maar opkomen om zo banden te maken subliem grt Pascal
 
Marc man weeral eens zeer vernuftig opgelost hier,boeiende bouw moet ik zeggen.
 
cool man. ziet er goed uit.
En het idee van de velgen vind ik super.
 
Mannen bedankt ik had het al eens gedaan met echte alu buis maar het probleem is dat ge de juiste maat moet vinden , een tipje voor de mensen die kleine schalen bouwen een oude auto antenne is best bruikbaar voor allerhande zaken buisjes van alle maten zitten daarin
grt
Marc
 
een oude auto antenne is best bruikbaar voor allerhande zaken buisjes van alle maten zitten daarin
grt
Marc
Je brengt me op een idee Marc,maar dan met een oude radio antenne.Het dunste stuk is ideaal om de happers op mijn project mee te maken denk ik.
 
Dat is een mooie uitvoerige uitleg, leuk en interessant om te lezen.

De tussenstand mag er ook zeker zijn.
 
mooi gedaan, maar ik heb toch een kleine opmerking

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

het lijkt mij dat er een gootje is ontstaan bij het plaatsen van de verbredingsring?
 
Beste Jordi ik ga u niet tegenspreken he is mij ook opgevallen maar er zijn zoveel verschillende manieren hoe men velgen verbreed en ik heb enkele voorbeelden waar dat duidelijk ook te zien is en nog 1 ding als de originele beelden bekijkt merk je pas op hoeveel verschillende kevertjes of wielen er bij gebruikt zijn bij het maken van de film
Ik heb een foto gezien waar hij een benzinestop op de rechter zijde heeft staan maar dan eentje voor circuit een andere foto staat er dan weer een antenne op die plaats dan staan er weer de oude ( toen nog veel gebruikte ) diagonaal bandjes op van die echte oldtimer bandjes een andere foto staan er dan weer brede radiaal banden op ik wist eerst ook niet wat te kiezen
Maar Jordi ik ga het nu eens goed bekijken ik heb ze in de grijze primer gezet en valt het echt erg op ga ik er toch " proberen " iets aan te doen
Dank u voor de opmerking
grt
Marc

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hey Marc dat ziet er weer geweldig uit.Het is echt een plezier je werk te volgen.En daarbij krijgen we ook een mooie uitleg.
Marc S
 
Hoi Marc dank je beste vriend ja ik doe mijn best om het zo duidelijk mogelijk uit te leggen he
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan