Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw V.W. kever Herbie [done]

...
ik ben nog op zoek naar iets dun rubberachtig dienende als mat die op de vloer ligt en er een stukje uitkomt ik vind wel iets hoor , maar tips zijn zeer welkom ...

Loodfolie ofte wijnlood is zeer geschikt om te gebruiken, en laat zich ook makkelijk vormen/bewerken...
 
Ok dan gaan we er eens naar zoeken , bedankt
Nog even dit ter verheerlijking van ons forum , het is toch zalig je stelt een probleem groot of klein de oplossing is altijd nabij toffe collega's
Grt
Marc
 
Hoi gasten ( vrienden he ) hier ben ik terug met nieuws en een vraagje
Daar ga ik eerst mee beginnen
Ik heb de motor al zo goed als klaar en ben begonnen met het verweren van deze krachtbron ;) ;) ;) maar nu heb ik weer op eigen initiatief iets gedaan , wel naar jullie raad geluisterd en gekeken hoor , gisteren trok het op niks nu vandaag als het goed opgedroogd was en in het daglicht zag het er heel wat beter uit , nu zou ik graag jullie mening hierover
Het gaat ga namelijk over de uitlaat in feite de verwarmingsbuizen die de kever voorzien van warme lucht in de binnenruimte ik heb deze verweerd ( verroest ) omdat we hier toch spreken van een model van 1953 he
Wat is jullie mening

attachment.jpg

Nu om terug te komen van waar ik de laatste tijd gestopt ben , de bekleding of trim heb ik dus ook moeten doorsnijden en dit alles is redelijk goed gegaan , maar zit ik nog met iets ik kan nergens vinden welke kleur onze Herbie van binnen had , dus zoeken tot ik iets gevonden heb

attachment.jpg

Ziehier mijn favorite job de bougiekabeltjes maken vind ik zo reuze dat kleine gepruts

attachment.jpg

attachment.jpg

en nu voor de techneuten nog wat technische uitleg

attachment.jpg

attachment.jpg

tevens kan je zien welke verwering er al aangebracht is

attachment.jpg

attachment.jpg

de onderzijde van de motor met licht olieverlies ;)

attachment.jpg

en hier dan weer de foto met dat stukje uitlaat

attachment.jpg

graag had ik van jullie advies , raad en of een beoordeling van mijn werk tot nu toe
groetjes
Marc
 
He he he wat is dit nu, je bent helemaal los wat het verweren betreft! Ziet er erg goed uit hoor... Het gaat je goed af ondanks je daltonisme. Puik werk! Wat de verwarmingsbuis betreft, die verwering ziet er mooi uit maar ik weet niet of zij bij dit onderdeel hoort, de enige manier om daar achter te komen is om te vergelijken met foto's van een gebruikt origineel onderdeel. Of, als je die niet kunt vinden, foto's van een onderdeel dat van hetzelfde materiaal gemaakt is en onderhevig is aan ongeveer dezelfde weers- en temperatuurinvloeden.
 
Ziet er zeer goed uit Marc, word een hels karweitje denk ik maar het resultaat zal er dan zeker naar zijn.

http://redbarnrestorations.com/herbie12.htm, op deze site vind je meer informatie ivm het interieur van de originele herbie, is een replica maar volledig nagebouwd naar de waarden van de filmauto.
 
Wow Stef dat is nu prachtige info waar ik iets mee kan doen zeker het interieur dank u tof zulke collega bouwers te hebben en ik ken er nog goei hoor
Dit is nu het positieve van een forum he , waar staat je als je alleen bouwt zonder hulp ?
Grt
Marc
 
Roy ik weet het wat je bedoeld maar het is zo moeilijk te vinden , en het enige wat ik weet is dat het gewoon een plaatstalen buis is die normaliter grijs van de fabriek komt en dient alleen maar om de verwarming binnen in de cockpit te verzekeren is zeer dunne plaat het is niet zoals een uitlaatcollector in fond ( gietijzer ) dat roest ook maar meer naar de zwart grijze kant op daar heb ik beelden van
Maar aangezien onze vriend in diepere waters heeft gezeten tijdens zijn avontuur zou dit wel best kunnen ( veronderstel ik he ) die roest als carrosserieplaat word tamelijk heet door de uitlaat en dan komt er regenwater tegen en vuil tegen
Nu eerlijk ik heb het zelf nooit gezien omdat er niet zoveel kevers bij ons in de garage nog binnenkwamen maar algemeen bekent was dat kevertjes gewoon wegrotten zeker juist achter de vooras , dus zou het volgens mij best kunnen
Langs de andere kant even in de alcohol en opnieuw beginnen is nu niks he het zijn maar twee kleine zaken , ik wist niet goed hoe er aan beginnen en dan oe je dit en nog een beetje van dat en zo groeide dat ( persoonlijk vind ik het net ietsje erover teveel )
grt
Marc
 
Als het zou kunnen, is dat voor mijzelf meestal voldoende om het uit te voeren. Dus gewoon laten zitten en verder genieten van deze leuke bouw (want volgens mij zijn wij kijkers niet de enigen die ervan aan het genieten zijn).
 
Wat is goed,wat is slecht.In mijn ogen is het goed,ik vind het zelfs knap gedaan.Ik denk niet dat het erover is zoals je zelf zegt.Ik sluit mij bij Roy aan gewoon laten zitten en verder genieten van uw bouw.
Marc S
 
yep doe gewoon verder hoor...mij stoort het echt niet...ik amuseer me heerlijk met kijken en genieten van u werk...cargo
 
Hoi hier ben ik nog eens met een beetje update
Aangezien ons kevertje een oud beestje was toen hij gevonden werd ( in de film he ) neem ik aan dat hij niet zo nieuw meer was daarom heb ik mijn fantasie een beetje de loop laten gaan , en vermits hij toch doorgescheurd was ( in de film ) heb ik nog wat roest en schaafwonden aangebracht omdat onze vriend toch al het een en ander meegemaakt had in zijn filmcarrière
Nu ik de microbe te pakken heb van verweren kan ik er beter mee doorgaan anders verleer ik het nog he :) :) :)

De onderkant hier de achterzijde nog niet helemaal klaar

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo beeld ik me in hoe de kever er van onder uit ziet na de avonturen die hij meegemaakt heeft


attachment.jpg

En wat vinden de fans van Herbie ?????
 
Persoonlijk vind ik het heel erg knap en aangenaam om naar te kijken, vooral omdat je al zegt dat je aanzienlijke verwering beoogt.

Misschien het aluminium van de versnellingsbak nog wat bepoederen met roetkleuren en dan proberen zoveel mogelijk weer te verwijderen; maar zoals je zelf al zegt, je bent nog niet klaar.

Je maakt wel weer echt een sprongetje in de modelbouw hoor. De vorige keer dat ik dat bij je zag was anderhalf jaar geleden of zo. Mooi om te zien hoe iemand beter en beter kan worden.
 
Roy hoe zou dat nu toch komen he ? Weet ge het ? Ik wel hoor
In ieder geval bedankt aan iedereen ( en gij zeker Roy ) om me zover te krijgen , ik weet men moet het zelf doen dat wel maar stel je voor dat ik hier nooit beland was ( wie heeft me ook weeral naar hier gedeporteerd ? ;) ) waar stond ik dan ? Te dikke bougiekabels te grote onderdelen , ik stond dan nog hetzelfde als over 30 jaar toen ik ermee stopte
Nee eerlijk het is hier een goei school en dan nog zeggen dat ik nooit graag naar school ging
 
Niet alleen ik, maar ook de anderen die tips en adviezen geven he.

(Ik moet nu even doen alsof ik een bescheiden persoon ben, anders ga ik er nog van blozen)

De grootste stappen die je hebt gezet zijn, naast op het gebied van de visuele effecten in de modelbouw en het realisme dat je probeert te vinden, dat je -soms na heel veel morren en mokken weliswaar- in toenemende mate de goede raad van anderen aanneemt en overneemt. En die anderen hebben het niet altijd bij het juiste eind, maar vaak zien ze een model niet door de roze bril waar je als modelbouwer zelf wél doorheen kijkt. Het is dan moeilijk om met de neus op de feiten gedrukt te worden, en daar hebben wij soms ook best wel wat twistgesprekjes over gevoerd mag ik wel zeggen.

Het resultaat, jouw huidige modelbouwniveau, is een mengeling van onder andere:

- De ervaring die je hebt meegenomen van vroeger als modelbouwer;
- De levenservaring die je hebt, in het bijzonder ook als automonteur;
- De bouwverslagen die je van anderen hebt gelezen;
- De bouwverslagen die je zelf op een forum als dit hebt geplaatst (door te schrijven leer je ook);
- De tips die je van anderen hebt gekregen, voor zover je die hebt toegepast zonder morren;
- De tips die je van anderen hebt gekregen, voor zover je die hebt toegepast, na er eerst over te hebben gemord;
- De tips die je van anderen hebt gekregen, maar die je niet hebt toegepast omdat je daar een goede reden voor had; en
- De tips die je van anderen hebt gekregen, maar die je niet hebt toegepast zonder dat je daar een goede reden voor kon aanvoeren (of doordat je door een roze bril naar je bouw keek).

Dat laatste is natuurlijk je goedrecht, maar staat je ontwikkeling als modelbouwer denkelijk in de weg. Ik denk dat het geheim van jouw snelle ontwikkeling de laatste twee maanden er vooral in gelegen is dat dat laatste genoemde punt zich bijna niet meer voordeed. Met andere woorden, je bent kritischer naar jezelf geworden en je staat opener voor kritiek. Niet alleen in woorden, maar ook in daden. Bijvoorbeeld, je corrigeert gemaakte fouten of onvolkomenheden (denk aan de laklaag bij je vorige model), wat gunstig werkt niet alleen voor het eindplaatje van het desbetreffende model, maar ook je bouwcapaciteiten in het algemeen.

Eindigend met het cliché van de dag, maar welgemeend: ga zo door.
 
Marc hoe of waarom de reden mag zijn ;) je hebt gewoon je ding gevonden in modelbouw waar je,je super bij voelt en ja hoor deels door te zien te horen te luisteren te leren maar voornamelijk door het gewoon te doen en dat zie je ook aan je ongeloofelijke vorderingen :). Mateke blijf gewoon dit pad volgen want je bent verdomd goed bezig :)...................
 
mijnen teut valt hier serjeus open en het plezier dat je er aan beleeft word ik zelf gewaar :nowink:.............................
 
Thanks gasten , ik begin in mijn nieuwe fase van modelbouwen mijne draai te vinden , dat wil niet zeggen dat ik niks meer gewoon ga bouwen , maar er zit toch weer iets in mijn hoofd en ik ben al bezig met de nodige info te verzamelen
grt
Marc
 
Beste kameraden , vrienden , collega's en andere mee genieters , ik weet het is weeral efkes ( even ) geleden dat ik nog iets gepost heb of had nu heb ik echt niet stilgezeten , ondertussen heb ik wel twee meetings gedaan met mijne nieuwe maat Marc ( van de zovele ) een keer naar Ciney geweest ( had ik al vermeld geloof ik ) en eergisteren naar Stekene waar een American Cars evenement was , het was knap maar door de weersvoorspellingen waren vele mensen weg gebleven alhoewel het de hele dag lekker warm was en het in de late namiddag dan toch beginnen te regenen is ,dit even ter info
Nu sta ik met het kevertje al een stuk in de goede richting , maar op de foto zie je dat er drie mensen in de kever zitten , nu tot mijn spijt heb ik er maar twee en dat zal de pret niet drukken he , maar wat voor figuren zijn het ?
Wel het zijn de twee chauffeurs uit mijn twee Kubel's , ok maar nu gaan jullie vast en zeker zeggen of denken maar dat zijn soldaten
Inderdaad maar Coachke is ze te lijf gegaan met mijn scalpel en heb de slachtoffers ontdaan van al hun oorlogse attributen zoals hun gordels , de zakken op hun broeken zelfs de botten ( laarzen ) zijn geschuurd en bewerkt tot een overall en nu hebben onze vrienden ( nu is het nog maar eentje dat zo goed als af is ) gewone schoenen aan
De eerste die af is , is onze vriend de mekanieker of tegenwoordig moet dat technieker heten . Ik heb zijn benen moeten veranderen ook het bovenste deel van zijn lichaam heb ik veranderd omdat hij in het midden op de achterbank zit en met zijn ene voet op het uitgeschoven stuk zit , zijn andere been en voet staan gedraaid en meer naar achter geplooid dus moest ik ook alhier deftig ingrijpen de holte in zijn knie weggesneden en daarna goed warm gemaakt zodanig dat ik zijn been meer naar achter kon plooien
Nu dook er weer een probleem op onze vriend is vanuit de doos gescalpeerd dat wil zeggen dat je kon kiezen een Duitse pet of een Duitse helm . Nu heb ik geprobeerd om van die Duitse helm een gewone ouderwetse helm te maken maar dat lukte mij toch echt niet en daar zat ik dan met een mecanicien met een half hoofd , nu meen ik mij te kunnen voorstellen dat , ik dacht dat hij Chico heette in de film , de man telkens hij werkte zo een baseball pet op had en die achterste voor zette nu paste ik de Duitse leger pet en zette deze ook andersom , maar die petten staan vooraan zowat omhoog en niet zoals een baseball pet , dus ook weer hier met vijl schuurpapier en andere tools te werk gegaan en heb dan ook de pet achterstevoren gekleefd
Nu wat het schilderen betreft , in figuren ben ik dus niet in thuis en als ik dat zo zie is dit helemaal niet makkelijk daarom beste vrienden vergeef als er dingen zijn die niet kloppen dit was in figuren mij uitdrukking van kleur en uitstraling
Trouwens veel zal je van onze vriend niet zien op de achterbank
Genoeg gezeverd tijd voor beelekes ( foto's )

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu beste vrienden ik hoop ook al weer dat het jullie smaakt
Nota bene na verschillende malen schilderen met Vallejo verf ben ik toch weer moeten terug vallen op iets wat ik kortelings geleerd en gezien heb is ? Jawel de olieverf om te verweren
Ik ben tevreden over mijn creatie niet volle 100% maar ik heb gedaan wat in mijn macht lag, nu als laatste het blinkende moet nog weggewerkt worden met matte vernis maar eerst laten drogen en de chauffeur ook nog verder afwerken anders heb ik twee maal spuitwerk
grt
Marc
 
Amai Marc helemaal los en ben onder indruk van onderkant kever vind na de verschillende veranderingen het figuur goed geslaagd top grt Pascal
 
Marc ...mateke toch weer een mooie update en moet zeggen je hebt dat figuurtje mooi bewerkt heb juist is gaan kijken in de doos hoe hij er echt uit ziet en man je hebt er echt iets mooi van gemaakt :)....echt benieuwd naar de volgende update ..blijf echt zo verder doen ...goe bezig :8
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan