Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw V.W. kever Herbie [done]

Voor carosseriewerk groot en klein, moet ge bij Coachke zijn.
 
Als ik u zo bezig zie mateke ....awel dan zakt de moed in mijn schoenen :P:P:P....dit is gewoon fijn werk :)..en kan er van genieten van je mooie en preciese werk ....top man ......;)
 
Ik herinner me nog dat je vond dat ík veel zaagwerk verrichtte aan mijn Kever... Nou jij kunt er ook wat van :D

Een plezier om te volgen!
 
Dit zijn serieuze werken maar u kennende komt dat helemaal goed.Ik blijf zeker volgen.
Marc S
 
Doet u echt netjes marc, prachtig.
 
Thanks mannen , ik doe gewoon mijn best om iets te maken waar ik zin in heb , en nu met dat rotweer kan ik goed doorwerken he
Marc
 
Dit is modelbouw met durf en eigen inzicht prima Marc.



groetjes
Smarc
 
Als VW Kever liefhebber moet ik nu toch eens reageren op je bouw.
Ik bewonder dat je probeert om deze versie van Herbie te bouwen, en het zal zeker wel een speciaal model worden als hij op deze manier wordt getoond
attachment.php


Maar met je lichten ben je volgens mij een beetje de mist in gegaan.
De versie welke jij wil maken heeft totaal andere lampen dan wat jij er op gezet hebt.
In feite is er op je model eigenlijk niet veel veranderd met de originele kit.
attachment.php


attachment.php


De lichten van de oudere kever liggen in feite schuin verzonken in het voorspatbord.
Even enkele referentie foto's er bij halen:
attachment.jpg
(Bron Internet, For reference purpose only)

attachment.jpg
(Bron Internet, For reference purpose only)

attachment.jpg
(Bron Internet, For reference purpose only)

attachment.jpg
(Bron Internet, For reference purpose only)

attachment.jpg
(Bron Internet, For reference purpose only)

Wat jij nu op je model hebt staan lijkt meer op de jongere versie (welke zo goed als hetzelfde resultaat is zoals de kit oorspronkelijk was)..:

attachment.jpg
(Bron Internet, For reference purpose only)

Misschien toch nog even nakijken hoe je het zou kunnen oplossen?

Het verschil is op volgende foto's duidelijk zichtbaar:
attachment.jpg
(Bron Internet, For reference purpose only)

attachment.jpg
(Bron Internet, For reference purpose only)
 
Ik zag er ook niet echt de oude koplampen in :)
 
beste vrienden de koplampen moet ik nog proberen aan te passen de spatborden zijn al ok die bult bovenop is weggeschuurd en dat kommetje onder de koplamp is helemaal weg geplamuurd
Maar het grote probleem is dat erop het internet duizenden foto's staan van de meeste zijn namaak en als je dan beelden ziet uit de film dan zijn ze niet zo heel zuiver , maar geen nood ik zoek wel een oplossing voor de lichten de spatborden zijn ok hoor
Marc
 
Beste vrienden ik heb nog eens goed gezocht en heb dit nog gevonden heb er wel zelf een metalen lijstje rond gemaakt

attachment.php
 
morgen mannen , ik weet het echt niet meer hoe ik hem verder moet bouwen hoor , ik heb honderden foto's bekeken vanuit de films
De ene keer heeft hij brede wielen , dan heeft Herbie 1 verstraler of mistlicht dan staat de antenne dan weer rechts de andere keer weer links , dan zit er weer een rolkooi in ook heb ik gezien met verschillende versies gezien met verschillende koplampen zoals die grote zoals ik nu eentje gemaakt heb dan weer kleine en allemaal screen shots uit de films
De versie die ik wil bouwen heeft dan weer geen wieldeksels en de gewone wielen en banden erop , normaal staan er iets bredere wielen op zonder deksels
Nu hoop ik dat jullie me vergeven als ik op gebied een schoonheidsfoutje maak , ik ga proberen zo dicht mogelijk de enige foto die ik van deze situatie te benaderen
Ik weet ook dat er tientallen auto's voor gebruikt zijn , want er zijn heel wat kevers voor gesneuveld
Nu om verder te gaan zal ik jullie straks nog wat info geven over de stand van zaken
Dit wilde ik nog even melden
Marc
 
Ik sta weer een stapje verder , gisterenavond nog wat kunnen doen , ik heb heel voorzichtig met een scherp breekmesje in de contouren gegaan van de deuren tot ik op de binnenzijde een witte aftekening kreeg en heb daar dan ook weer even over gegaan met mijn mesje , en na een tijdje zat ik er mooi door daarna de rest van het dak schuin naar achter doorgesneden en daarna de treeplanken of dorpels

attachment.jpg

attachment.jpg

Voor de koplampen is me er terecht op gewezen dat ik in de fout was gegaan maar aangezien er zoveel verschillende kevers gebruikt zijn in de film was het zeer verwarrend om de juiste keuze te maken in bovenstaand schrijven heb ik mijn ondervindingen daar al uitgelegd zelfs op de screen-shot staan duidelijk serieuze fouten namelijk als de kever doorgescheurd is ziet men duidelijk dat het dak ietsje naar achter een stuk heeft zitten en de achterzijde heeft dat ook , dus als men de kever zou terug ineen steken zou er een opening zijn van een kleine 20 cm want boven komen die uitsteeksels tegeneen en onderaan is er niks
Nu wat de koplampen betreft om verder te gaan heb ik deze oplossing bedacht . Zoals ik al dikwijls geschreven heb zit ik met een tamelijk grote stock van Porsche onderdeeltjes die ik voorzichtig allemaal heb losgemaakt en in doosjes gesorteerd , en in 1 van die doosjes zitten allemaal voor en achterlichtjes ( waar ik ondertussen Steven flink mee geholpen heb )en daar heb ik dan dit gevonden

attachment.jpg

attachment.jpg

gewoon een naakt lensje waar ik een ijzerdraad heb rond gekleefd van 0,2mm, ik weet het is nog niet 100% maar ik zit volgens vele beelden dicht in de goede richting zowel de afstand als de grote , het is niet 100%
Nu nog even een kijkje hoe ik nog verdere zaken heb doorgesneden

attachment.jpg

attachment.jpg

De binnenhemel is ook afgetekend maar ik merk op de foto dat het niet helemaal recht getekend is dus zal ik opnieuw moeten aftekenen ( ben blij dat het nog niet gesneden was )

attachment.jpg

zo dat was het , beste vrienden nog even ter inlichting vandaag moet ik mijn vrouwke binnenbrengen om een kleine ingreep haar batterij van haar neurostimulator is leeg en daarvoor moeten ze even in haar buik zijn , maar het schandalige is , ons was belooft dat ze nu eentje kreeg die ze langs buiten kan opladen dan zou ze niet meer geopereerd moeten worden , maar onze leuke regering heeft dat afgeschaft dus alle drie a vier jaar een nieuwe rits in haar buik
Dit even terzijde , het kan zijn dat jullie het even zonder mij zullen moeten doen en vrienden dat zal toch wel gaan he efkes zonder mij :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Marc
 
hey marc,doe maar, dat is belangrijk he ,ik weet waarover het gaat..we zien het vervolg wel komen...ik blijf in ieder geval volgen...cargo
 
Met de koplampen zit je blijkbaar al in de goede richting.Zorg nu maar goed voor het vrouwtje die komt nu op de eerste plaats.Tot binnenkort.
Marc S
 
Hey Marc,

Mooie vorderingen maak je hier in uw zaagwerk, die 2 halve kevertjes zien er mooi strak en netjes uit...
En als er in de films al zoveel verschillende versies en verschillende details zitten, is die discussie over "waarheidgetrouw" toch ook snel afgehandeld, eender wat of hoe je het bouwt, ergens zal je dan toch wel juist zijn... :)
En uiteindelijk ben jij zelf de "bouwheer", en beslis jij zelf... degene die dan iets niet goed vind, moet maar andere kant op kijken...

Groetjes,
Kurt
 
Beste Kurt ik begrijp wat je wil zeggen maar langs de andere kant bekeken een kever gebruiken van 68 in een film waar een kever van 53 rond tuft is wel teveel van het goede en onze collega's doen dat om te helpen he , komt soms wel anders over maar ik begrijp het als je verkeerd zit dan doet dat ook afbraak aan het geheel he
Verder bedankt voor uw reactie
Ook Marc maar dat weet ik wel we kennen elkaar daarvoor al te lang he grt
Marc
 
Ja Marc ge bent op snee He fantastisch idee ik lag hier plat van lachen met die kever die uiteen schuift.
grt Pascal
 
Eerste zorg is nu je vrouwtje ;)

Je koplamp is véél beter (volgens de foto waar je je op baseert om Herbie na te maken ;) )
Het verdere hak en snijwerk ziet er strak uit, dit wordt gegarandeerd een topmodel!
 
Ok Beyond daar ben ik nu blij voor bedankt hoor dan kan ik beginnen met de andere kant en dan kan ik stilletjes verder doen he
ik ben nog op zoek naar iets dun rubberachtig dienende als mat die op de vloer ligt en er een stukje uitkomt ik vind wel iets hoor , maar tips zijn zeer welkom en ge weet ik apprecieer en zal ze gebruiken indien nodig blijkt
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan