Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Hobby kamer
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 24

Discussie: Hobby kamer

Standaard Hobby kamer

Heren ik ben bezig met het schilderen van men spliner nieuwe hobby kamer, Exserco zag hem in aanbouw.
    Ik plaats er een dezer dagen een paar foto's van, heb ook hout besteld om men werkbank te maken, dus morgen of overmorgen leveren ze deze hier samen met het voorgezaagde hout voor men spuitcabine.

Dan kan ik dus deze kamer inrichten en terug aan modelbouw doen, is te zeggen verder werken aan de Amerigo Vespucci en starten aan de Bounty.

Ik plaats dus zodra ik kan een paar updates van deze werken

Banned

Standaard

als ge zo verder doet, dan gaat ge thuis nog meer werken dan op uw werk
    ('t is trouwens bij mij hetzelfde hoor)

Standaard

Hoi, een eigen hobbykamer. Ik ben jaloers op u. Ben echt heel benieuwd hoe dit vorm gaat krijgen. Foto's zijn erg welkom.

Misschien is dit een leuk onderdeel voor het off topic gedeelte, een show uw werkplek.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard "Mijn hobby kamer in aanbouw"

Hier dus een paar foto's van de vorderingen van mijn nieuwe kleine hobby kamertje.
    Het is juist groot genoeg om er alles te doen die ik nodig acht qua ruimte, het is ja en neen 12m² dus is het ook lekker op te warmen in de winter en met een klein airco af te koelen in de zomer :p

Nu hier al paar foto's:

Hier sta je dus in het deurgat

Hier kijk je naar binnen vanuit het deurgat:

Hier kijk je naar links:

En hier kijk je achter u:

in de hoek zal mijn spuitcabinne komen, de contactdozen zitten klaar met een schakelaar die deze aanschakeld, alle twee tegelijkertijd, om zowel de verlichting binnen in de kast als het afzuigsysteem in gang te stellen.

Men hout voor men werkbank die komt er hopelijk morgen aan, en ik zal nog een laagje witte verf op de muur geven ook.
    Update komt er hopelijk morgen of overmorgen.
    Laatst gewijzigd door ExSerCo; 10-08-08 om 08:13

Standaard

ik heb mijn werkplek dus gewoon in de huiskamer. Helaas is het bij ons niet mogelijk om een appart kamertje te regelen. Met 4 kinderen is dat niet echt mogelijk. Dan zijn alle kamers bezet.

Maar goed, gelukkig heb ik sinds een 4 maanden mijn plekkie gekregen in de woonkamer. Zie foto

Wat ik gedaan heb, is doormiddel van houten vloerbalken het frame samengesteld. En daar een blad op gemaakt van underlaymend. Het frame heb ik geschilderd in de kleuren van de woonkamer en werkblad gelakt. Ook heb ik het gedeelte waar ik veel werk, los gelaten. Dus met twee schroeven wel vast geschroefd maar ervoor gezorgd dat deze eenvoudig afneembaar is. Dan kan het bij tijds vervangen of opnieuw gelakt worden en hoef ik niet het gehele werkblad los te halen. Dit ivm. het knoeien of beschadigen. Ook heb ik mijn laptop staan. Dan kan ik daar alles combineren. Zo is het mogelijk om hier op het forum alles te bekijken en tegelijkertijd te bouwen. Maar ook het opzoeken van referentie materiaal is zo gemakkelijk. Die heb je dan ook altijd in de buurt. Mijn werkstukken waar ik nu mee bezig ben staan er altijd standaart bij. Zo kan ik mijn tijd verdelen aan de werkstukken en werken aan het stuk waar ik het meest zin in heb. Dit werkt ook heel goed wanneer je iets moet laten drogen. Dan kun je snel het andere werkstuk pakken en hoef je niet te wachten. Het gereedschap zit in de kist onder mijn werkblad. Die rijdt ik gemakkelijk er onder vandaan. Daar heb ik een indeling in gemaakt die alles netjes op zijn plaats houdt.

Dit is mijn kist. Er zitten wieltjes onder. Dan hij rijden en is dus gemakkelijk onder mijn werkbank te rollen.

En natuurlijk de inhoud. Zo houd ik alle gereedschappen netjes opgeborgen en uitgesorteerd. Ik heb hiervoor in een houten balkje gaten geboord, daar steek ik dan gemakkelijk mijn vijltjes enz. in. Dus bij de mesjes heb ik er een zacht stukje schuim onder in aangebracht en deze verhoogd. Dan kan het mesje daar veilig in gezet worden. Met de punt naar beneden zonder dat deze bot wordt. Zo kan ik de kist ook gemakkelijk mee nemen. In de laden er onder zitten mijn dremel en soldeer gereedschap. Elk in een eigen bakje. De kisten zijn stapel baar. Dit heeft zijn voordeel maar ook een nadeel.
    Laatst gewijzigd door ExSerCo; 10-08-08 om 08:15

Standaard Update Hobby kamer pantani

Voila ik heb men werkbankjes al geplaatst zie foto:

Hier nog een werkbankje aan de zijkant:

Hier heb ik al het gat uitgezaagd voor men afzuigsysteem voor men spuitcabinne, zie foto hier onder:

nu nog spuitcabinne monteren, een beetje plankjes opgangen om materriaal te zetten en een beetje materiaal op te hangen en ik kan terug gaan bouwen in men lekkere hobby kamer waar ik alles kan laten liggen en op slot doen dat men kinderen er niet bij kunnen :p

Vervolg verslag volgd na afwerking
    Laatst gewijzigd door ExSerCo; 10-08-08 om 08:17

Standaard

Dat word profesioneel aangepakt. Ben daar best jaloers op. Maar mijn tijd komt nog wel.

Met andere woorden, ziet er heel goed uit.

Wat ik wel eens heb gezien, is dat er mensen zijn die laminaat op het werkblad leggen. Dit om zo een gladde werkplek te bekomen. Laminaat is daarbij ook ontzettend krasvast. Gaat u ook zoiets doen. Ik kon het niet zo goed zien op de foto.

Standaard

De werkplaat is 4 cm dikke mdf, die is ook lekker glad hoor :p, ik kan deze nog bewerken met een laagje vernis, maar zal dit nog bezien, ik denk dat ik het zo laat, weet het nog niet zeker.

Standaard

ik kan deze nog bewerken met een laagje vernis, maar zal dit nog bezien, ik denk dat ik het zo laat, weet het nog niet zeker.
    Dat zou ik zeker doen. Anders trekt alles in het hout. En daarbij is MDF wel hard en stevig, maar mijn ervaring heeft geleerd dat het snel rafeld aan de hoeken. En bij een beejte vocht de vezels van het hout omhoog gaat staan. Dan is deze niet mooi glad meer maar ineens ruw.

Standaard

Voila hier het eind resultaat van mijn werkplaatsje:

Hier heb ik een paar plankjes opgehangen om een beetje materiaal kwijt te kunnen zoals lijm plakband enz .... ook een plank om men boekwerken op te zetten:

Hier dan een foto van mijn bescheiden spuitcabin, klein maar fijn:

En dan tot slot moet ik nog een plaatsje zien te versieren voor mijn airbrush compressor, dit zal ik pas doen na een tijdje bezig te zijn in mijn hobby kamer, dan kan ik zien waar hij het beste staat om makkelijk te werken zonder dat hij in de weg staat.

Het zou natuurlijk kunnen dat er nog een kastje of nog meerdere planken inkomen, maar momenteel ben ik tevreden van het resultaat, ik kan terug in alle rust werken en alles laten staan na afloop, vroeger moest ik dus alles terug wegbergen omdat ik op de keukentafel aan het werken was.

Voila tot hier mijn Hobby kamer.
    Laatst gewijzigd door ExSerCo; 10-08-08 om 08:34

Banned

Standaard

Ziet er goed uit.
    EN NU BOUWEN EN FOTO'S PLAATSEN!!

Standaard

Mooi, heel mooi, een eigen plek is goud waar. Het enige kritiek puntje dat ik heb is dat het handiger is om voor het spuiten in de cabine een klein tl lampje op te hangen. Dan komt het licht van boven ipv van onder. En dan de afzuigkap verlichting uit te doen. Dit licht is geel ipv wit. Dat vertekend en komt van onder, dus schijnt dit niet op het werk.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door modelengeneer Bekijk bericht
    Het enige kritiek puntje dat ik heb is dat het handiger is om voor het spuiten in de cabine een klein tl lampje op te hangen. Dan komt het licht van boven ipv van onder. En dan de afzuigkap verlichting uit te doen. Dit licht is geel ipv wit. Dat vertekend en komt van onder, dus schijnt dit niet op het werk.
    Goede opmerking.

Standaard

En eens de zolder een beetje opgeruimd en platen aan de muur gehangen, dus meer plaats om in te werken

Hier e foto's, in feite heb ik nu 3 werkruimtes, ik moet het wel nog een beetje netjes sorteren en dergelijke, maar ik kan op mijn gemak werken.

Hier zit ik dus nog altijd om mijn gemak, klein om in de winter op t warmen

Hier de nieuwe ruimte

En de andere nieuwe ruimte met grote werktafel.

Moeten nog werktafels en dergelijke bijkomen, ook plaats heb ik nu voor draaibankje die ik nog zoek, en freesbankje.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten