Hoofdsponsor

1/350 1/350 Yamato tijdens operatie Ten Ichi Go 7 April 1945 [wip]

Beste op den duur zou een mens ook goesting krijgen om een schip te bouwen .
Zeer indrukwekkend zeker het P.E. gebeuren ik kan er niet genoeg van krijgen om naar te kijken . 1 ding wat ik me afvraag het in primer zetten of kleur is toch wel een intens werkje he om zeker alles goed gedekt te krijgen ?
Suc6 met de verdere werken
Marc
 
prachtig Wouter, die PE-sets maken er toch een mooi geheel van

Eric
 
Knap werk!

Haast niet te geloven dat de producenten zulke fouten (blijven) maken...
En dit terwijl er nog een 1/1 voorbeeld van bestaat :8
 
merci voor de prachtige commentaren weeral gasten, houdt me gemotiveerd :)

@Coachke: Marc, primer en verven gaat zeker een monnikenwerkje zijn om alles gedekt te krijgen, maar ach, ik heb al geduld om al dat etch bij elkaar te prullen, dus komt goed. Ik vind bouwen eigenlijk het minst leuke aan de hobby, verven en verweren zijn de echte fun :D

@Beyond: een 1/1 voorbeeld? mja inderdaad, maar dat ligt op de bodem van de oceaan en niet meer echt in deftige staat :D
 
Prachtig werk!
Ben momenteel zelf aan een 1/350 Tamiya Bismarck bezig. de Yamato is echter de volgende die van de stapel zal rollen.
Ik had zelf al gekeken om de update set van pontos te bestellen, maar vond hem iets te prijzig! De jouwe heeft neem ik aan ook Resin luchtafweer geschut?
Voor mijn Yamato heb ik het gewoon gehouden op Kanonslopen van ABER (zowel primair als secundair) , Pe setje van Eduard en een Wooden deck van Pontos.

Ik volg deze alvast met enorm veel interesse!
 
Machielske, merci ^^
De Pontos set is idd niet zo goedkoop, maar ja, de kit zelf is ook al niet echt weinig geld :D Er zitten idd ook resin onderdelen bij voor bepaalde AA kanonnen (met name de open 12,7 cm kanonnen. De Aber kanonnen heb ik ook liggen, echter ga je wat werk hebben om ze netjes passend te krijgen (blast bags e.d. gaan wat moeten aangepast of gescratched worden). Maar setje van Eduard en Pontos zullen ook al voor wat extra detail zorgen (ga je hem hier bloggen?)

Anyway, kleine update: ik ben een hele tijd - verspreid over meerdere sessies van enkele uren - bezig geweest met het 'flight deck' en het is eindelijk klaar.
attachment.php


Bijna tijd om met de verf in het rond te beginnen gooien :P

Cheers
 
Laatst bewerkt:
Lijkt bijna zonde om dat te schilderen.
 
Erwin, merci, heb ik al een paar keer mogen lezen. Nu maar hopen dat ik het met het verven niet om zeep help he :P

Tijd voor en update. Yamato heeft eindelijk haar tanden gekregen. De Nr.1/2 en 3 koepels (in het Nederlands klinkt het zo lullig, 'main gun turret' klinkt zoveel beter in het Engels :D) zijn klaar. De kanonnen van de twee voorste koepels hebben net hun 'San Shiki of Beehive ammunitie afgevuurd op een groep inkomende vijandelijke vliegtuigen.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Dat was het alweer!
 
Laatst bewerkt:
Met buitengewoon veel zorg gemaakt en gefotografeerd Wouter!

Ik zou overwegen om de loopjes eens te bevoelen om te checken of die niet te grof zijn afgedraaid. Zo ja, geen nood dan kun je ze zonder veel moeite glad schuren. Maar als je ze straks gaat airbrushen en het valt tegen, dan zou dat zonde zijn.
 
hoe mooi en verzorgd prachtig werk ook ik vind het zonde om zoiets moois te schilderen , maar ja dat kan niet he
proficiat knap gedaan
 
Schitterende en verzorgde update , doe zo verder makker ... be nice ;)
 
de foto's evenaren het sublieme werk wat je hier laat zien... mooie vooruitgang
 
Ongelooflijk mooie updates met prachtige foto's, en van een supergoede bouwer. Ik wist niet dat men met dit kaliber ook naar vliegtuigen schoot ? Ik dacht dat deze enkel bedoeld waren voor beschietingen van andere schepen, op kustverdediging etc...
 
Dank jullie wel heren, doet me goed om te lezen :)

Roy: bedankt voor de tip, we zullen dit eens nakijken zie ^^

Guyke, ik wist dat ook niet :D.

Het is toen ik wat begon te lezen over Yamato ter voorbereiding dat ik dit te weten kwam.
Blijkbaar, na het verlies van een aanzienlijk deel van de 'firepower' van de Keizerlijke Japanse Marine in de lucht kwamen de Japanners tot de conclusie dat de 'capital ships' zichzelf deftig moesten kunnen verdedigen tegen inkomende vijandelijke vliegtuigen. De San Shiki model 13 ammunitie woog 1359 kilogram en bestond uit 900 ontbrandbare buisjes gemaakt van rubber termiet en 600 stalen pinnen. Er zat een timer in die werd afgesteld en wanneer het projectiel werd afgeschoten ontplofte het projectiel op de gewenste hoogte. De inhoud werd in een conische vorm 20 graden naar voren toe afgevuurd, op de inkomende vliegtuigen af. Het omhulsel zelf van het projectiel ontplofte ook nog eens wat nog extra toevoegde aan de ontploffing. De ontbrandbare buisjes ontploften een halve seconde later en brandden 5 seconden met een temperatuur van 3000 graden Celsius :O De vlam was iets van een 5 meter lang ongeveer.
Geen flauw idee of andere naties dit concept ook hadden trouwens.

Klinkt allemaal indrukwekkend maar in realiteit heeft het niet veel uitgehaald. Deze ammunitie is ook erg weinig kunnen afgevuurd worden want vanaf het moment dat het schip iets te veel overhelde naar stuur- of bakboord waren de 18.1 kanonnen onbruikbaar.
Het stemt trouwens tot nadenken door het feit dat Yamato belachelijk veel AA kanonnan aan boord had tijdens haar laatste trip van verschillende kalibers, maar echt veel vijandelijke vliegtuigen zijn hier niet mee neergehaald.
 
Was laatst op History channel een documentaire over dit schip en daar hadden ze het over een upgrade van 100 stuks geschut tegen vliegdingen, ik denk wel van allerlei calibers.
 
klopt volledig Ron, maar het mocht niet echt baten :D

Vandaag de achterste secundaire batterij afgewerkt
attachment.jpg
AA platform op de achtersteven is ook af
attachment.jpg
zandzakken aangebracht ter extra bescherming voor de AA platformen op de 46cm koepels
attachment.jpg
En gestart met de eerste van vele triple AA kanonnen te detailleren :P
attachment.jpg

Cheers
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan