Hoofdsponsor

1/350 1/350 Yamato tijdens operatie Ten Ichi Go 7 April 1945 [wip]

Schitterend wat u hier maakt!!
 
Hey,

Indd, een topwerkje, zeker die katapult, knap;)
 
Marc: merci makker!

Yves: gewoonweg dankuwel :D

Steven, idd veel gedraaid spul erin. Die as voor de catapult loopt bovenaan taps toe (is dat deftig Nederlands? :P ) en zorgt ervoor dat een aantal interne delen zoals de basis voor het inwendige katapultmechanisme op de juist plaats vastzitten in het framewerk. Er is over nagedacht door Meneer Kim en de zijnen ^^

Roy: thanks, en inderdaad, ondanks wat frustraties hier en daar is het vooral heel erg 'rewarding' als het je gelukt is om een acceptabel resultaat neer te zetten :)

Guyke, tourpretendent, Aris, Pascal en Swaken, dikke merci heren!

En ik maar denken dat de volgende update een aantal weken zou duren :D Ondanks de complexiteit ben ik er vandaag al in geslaagd om de kraan af te werken tijdens het middagdutje van mijn twee zonen. Dochter was met mama wat gaan wandelen in het dorp :P

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

En een keertje de katapulten en kraan dryfitten kon ik niet weerstaan :P (het luchtafweergeschut op de achtersteven is nog een work in progress)
attachment.jpg

That's all folks!
 
Laatst bewerkt:
Man man man... dat staat me ook nog allemaal te wachten... wel met een Lion Roar set, maar dat mag de pret niet drukken...

Schitterend en fijn werk...
 
Dankjewel. En daar kijk ik naar uit (voor ik de Pontos set in huis haalde keek ik ook uit naar de Lion Roar set, maar die was nergens meer te krijgen). Al een begindatum gepland? :P
 
Wouterke het PE kabouterke ! Echt man, te zot voor woorden dit, zo schoon !
 
Ware kunstwerkjes
 
Guy: PE Kabouterke...tof :D en merci ^^

Rob, Aris en Danny, dikke merci mannen, blij dat jullie het wat vinden :)

Silenoz, wel, ik kijk er naar uit als je verhuisd bent :P

En ondertussen gaan we gestaag verder met de bouw...slow and steady :laugh:

Deze keer is het vliegdek aan de beurt. Aan de bovenkant heb ik alle opgegoten plastic details weggeschraapt met een scalpel en het PE 'flight deck' op zijn plaats gelijmd, net zoals de roosters.
attachment.jpg
Aan de onderkant werd hetzelfde gedaan, plastic detail weg, etch detail op zijn plaats. De twee achterste platformen voor het luchtafweergeschut hangen wat over de rand. Het Tamiya onderdeel heeft geen detail aan de onderkant en is zelfs open :wacko:. Daarom heb ik een stukje plasticard op zijn plaats gelijmd en bijgesneden en geschuurd tot het dezelfde vorm als de platformen had. En gelijk een paar driehoekige plasticard 'supports' toegevoegd (man, ik post zoveel in het Engels dat ik serieus moet nadenken over de vertaling in mijn moedertaal :D
attachment.jpg

Dat was het alweer!
 
Laatst bewerkt:
prachtig werk Wouter.
Waar heb je die "glue looper" gevonden ?

Eric
 
zeer verzorgd pe werk,doe zo voort wouter
 
Yvan en Fred, hartelijk bedankt heren :) !

Zow, en na twee weken onderbreking (twee weken Kerstvakantie voor de kinders, dus geen priegelig etch gedoe terwijl de critters hier rondliepen :D ) eindelijk nog eens wat kunnen werken aan Yamato.
Wat er nog op de to-do lijst stond qua achterste regionen was het plaatsen van de ondersteuningsbalken voor het overhangende gedeelte van het vliegtuigdek.

Na wat opzoekwerk op het internet ben ik er achter gekomen dat Tamiya zijn werk in dit gebied niet echt goed gedaan heeft.
Eerst even een foto om wat te helpen (enkel voor discussie doeleinden):
attachment.jpg
zoals je kan zien heeft Tamiya 9 grotere balken en 5 kleinere in de aanbieding. Dit klopt echter niet.
Het grote model van Yamato in het Yamato museum te Kure, Japan, toont een wat andere configuratie.
attachment.jpg
7 grotere balken en 5 kleinere.
Vreemd genoeg heeft zowat elke aftermarket fabrikant het foutje van Tamiya klakkeloos overgenomen. Dus heb ik er een paar achterwege gelaten. Omdat de plaatsing van de balken wat verschilt heb ik hier en daar wat moeten bijvijlen. Een uurtje per kant later was alles klaar
attachment.jpg
Er is me trouwens net opgevallen dat in deze foto te zien is dat een stukje degaussing kabel losgekomen is, even terug vastlijmen.
attachment.jpg
Voordat ik het vliegtuigdek op zijn plaats heb gelijmd (was wat duw en trekwerk overigens) heb ik het achterdek een primerlaag gegeven, gevolgd door een preshade en Tamiya Kure Grey, en hier en daar wat subtiel opgelicht door er wat wit aan toe te voegen.
attachment.jpg

Tot zover deze update, Schippertjes!
 
Laatst bewerkt:
Toch al serieuze PE werken, maakt het toch stukken beter.
 
Hallo wat een werk zeg,prachtig met al dit materiaal. Een lust voor het oog man.
 
Laatst bewerkt:
sdfkkjskng
....................................sorry,uw topic pas opgemerkt,dat wordt een schip om U tegen te zeggen se.........................
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan