Hoofdsponsor

1/350 1/350 Yamato tijdens operatie Ten Ichi Go 7 April 1945 [wip]

Het was een Rebox uitgave van 2013. Ik heb de sprue's mogen bekijken op de beurs zelf. Dat was men voorwaarde om hem te kopen. Wou zeker zijn dat ik tevreden was met de details. Vermits die kerel die hem verkocht zei dat ik eigenlijk weinig tot geen PE nodig had voor deze. Hoewel je dat altijd kan doen natuurlijk als je dat echt wilt. Ik vind hem zeer mooi gedetailleerd, zeker voor die prijs.

Ik denk niet dat men vriendin het leuk gaat vinden moest ik met een doos van meer dan 250 euro thuis komen haha xD
 
prachtig bezig je moet zelfs niet van schepen houden om dit mooi te vinden grt
 
Dit gaat een mooi bootje worden, ga je hem varend maken?
grtz
 
bedankt voor de commentaren gasten en Machielske, idd, toen Tamiya de new tool Yamato uitbracht hebben ze ook de oude versie gereboxed. Tamiya kennende zal het zeker geen slechte kit zijn. Heb wel gelezen dat er hier en daar wat aan schort, maar ach ^^

Eindelijk nog eens een update trouwens. In afwachting van nieuwe correct uitgeboorde 460mm kanonnen (duurt wel gigantisch lang :/) ben ik al begonnen aan één van de geschutstorens. Yamato heeft er drie van, waarvan twee zijn uitgerust met luchtafweergeschut.
Ook heb ik al één van de Type 96 triple AA guns geassembleerd. Het bestaat uit 17 onderdelen. Ongeveer twee uur later was het klaar. (Yamato had er 30+ van aan boord, en dan heb ik het nog niet over de single en double AA kanonnen...werkje van lange adem :O )

(ter vergelijking een tandenstoker en een 1/35 Tiger I wiel bij gelegd)
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Cheers
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens aan, dat is pas precisiewerk! Ik ga altijd met een gretig oog op zoek naar dingen die scheef staan. Maar alles staat recht, zo te zien; met als uitzondering wellicht drie van de bovenste railingbuizen. Misschien is dat wel de bedoeling; dit is van een dusdanig torenhoog niveau dat ik elke afwijking van de perfectie geloof die je me voorschotelt, als ware die in het echt ook aanwezig.

Mijn bewondering wordt vermeerderd door de ervaring die ik op schaal 1/350 heb; het is echt gefrunnik (wel leuk trouwens).

In één woord subliem.
 
Dankjewel Roy. Kan idd dat er hier en daar wat van de reling scheef staat (was niet de bedoeling :D). Na het lezen van jouw opmerking maar eens gaan kijken of ik wat deftige foto's in mijn referenties terugvond, en jawel hoor (pfieuw): af en toe stond er hier en daar wat scheef, zelfs met die Japanners :P

Tijd voor een volgende update. Met mijn jongste deze dinsdag geboren (nummertje drie al ondertussen) zal de tijd wat beperkter worden, maar we zien wel.

Vooreerst heb ik de volledige degaussing kabel aangebracht. Meestal gebruikte ik hier Gators Grip voor, behalve op de delen die verschillende bochten en hoeken moesten volgen. Daar maar voor iets stevigers gegaan en heel dunne secondenlijm aangebracht, in combo met de 'Glue Looper'. Dit is een tool dat door capillaire reactie de secondenlijm tussen de degaussing kabel en het plastic laat vloeien.
attachment.jpg
De platformen voor het gepantserde AA geschut aan de rand van de hull zijn ook aangebracht, net als de davits. Voorts nog wat etch zaken aangebracht.
attachment.jpg
Op de achterste sectie, zowel aan bakboord- als stuurboordzijde bevonden zich ventilatoren. Tamiya heeft er 6 aan elke kant aangebracht, maar volgens het grote model van Yamato in het Yamato museum te Kure zijn er maar 5 geplaatst aan bakboord. Dus eentje opgevuld en daarna de Pontos detaillering aangebracht.
attachment.jpg
Aan de achtersteven heb ik voorts nog wat extra detaillering aangebracht en dit is zo goed als klaar. (Je kan op de foto zien dat ik al aan het vliegdek achteraan begonnen met het aanbrengen van wat bling bling)
attachment.jpg
En zo staat ie er nu bij:
attachment.jpg

Tsudzuku,
Taisa Wouter
 
Laatst bewerkt:
de volgende keer dat ik kom kijken ga ik eerst laken rond mijn hoofd binden want heb kin zeer gedaan bij openvallen van mond pffff.....grt Pascal
 
Mooi weet je wat ik nu zonde vind is dat al dat moois blinkend moet worden overschilderd , het kan niet anders dat weet ik ook maar zo is het ook wel knap he
Marc
 
Wauw , fijne knappe werken die hier passeren :)
 
Beetje laat, maar heren, bedankt voor de commentaren ^^

Het leven is sinds 6 september een stuk drukker geworden met drie kinderen, maar ik ben ontzettend blij eindelijk nog eens een update te kunnen plaatsen :D

De twee Kure Type No.2 Model 5 katapulten zijn in elkaar gezwierd. Elke katapult bestaat uit zo'n 70 tal onderdeeltjes...
Foto's!

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Volgende halte : de kraan

Cheers
 
Laatst bewerkt:
Gewoon indrukwekkend zo fijn en zo echt he
Knap werk
marc
 
Amai,heb dit topic nu pas opgewerkt..indrukweekend werk dat je hier plaatst..Uw nickname is dan wel "Gewoon"Wouter uw werk alleszins niet "Gewoon"..blijf vanaf nu volgen...!!

Grtz yves,
 
Interessant dat er zoveel gedraaide stukken bij die upgradeset zitten. Zelfs een as voor je katapult, die normaal toch niet zichtbaar is.
 
Dat lijkt me een heel leuk stukje om te maken, die katapult. Het is je goed vergaan zo te zien.
 
Ongelooflijk wat je hier neerzet! je moet volgens mij een engelengeduld hebben met zo'n kleine onderdeeltjes.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan