Hoofdsponsor

1/35 GMC CCKW 353 open cab, Tamiya [DONE]

ziet er heel mooi uit Erwin en wil je eens foto's maken van bladveren en assen a.u.b. als ik juist ben in benaming want baseer me op jouw werk als ik begin met Duitse truck binnenkort als ik weer tijd heb groeten Pascal
 
Hierbij op vraag van Pascal enkele foto's van de ophanging van de GMC. Goed dat je me hielp herinneren Pascal, ik kan soms een vergeetkop zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit zijn de achterassen .....

attachment.jpg

en de vooras.

Indien je betere of andere detailfoto's wil moet je maar vragen, weet niet of deze foto's goed zijn voor hetgeen je wou zien.
 
Bedankt Erwin daar kan ik al een heel eind mee grt Pascal
 
Dat ziet er prima uit Erwin, onderaan is het al mooi verweerd.
 
Als je zo verder doet zal je model zeker in de prijzen vallen (in je club en elders). Die motor is echt geslaagd en het onderstel is heel mooi verweerd. Prima werk gewoon
 
Schitterend werk, veel van te leren!
 
Hey E,

Indd, prachtig machien aan't worden...:)
Verwering zit wel snor, ziet er goed uit, zeker met de vetplekken op de logische plaatsen, great....:);)
 
Beetje verder gekliederd met deze jongen.

Zoals reeds vermeld was de basis laag Humbrol Olive Drab 155 aangebracht met een spuitbus.
Hierboven heb ik nu eens een test gedaan met Lifecolor UA220 Lusterless Olive Drab gevolg door een laagje UA223 Olive drab Faded 1 en ik moet zeggen dat ik er redelijk tevreden over ben.

attachment.jpg

Het resultaat geeft uit zichzelf precies reeds een vorm van verwering. Het geheel dus maar verzegeld met een laagje Klir alvorens we met de washes van start gaan.

Tevens eindelijk de winch bekabeld.
Het door Tamiya geleverde touw is te groot in verhouding tot de schaal en daarom maar vervanging gezocht in moeder de vrouw haar naaigaren. Ik had eerst geopteerd voor metalen karperlijn maar kon dit jammer genoeg niet kort genoeg opdraaien, zelfs niet na verhitting.
Noch Aber noch Tamiya leveren een ketting of haak om vooraan te bevestigen en dus zijn we maar op zoek gegaan in de restjes doos. De haak werd gevonden in een restant van een Italeri kit.

attachment.jpg

Moet natuurlijk noch allemaal ingekleurd worden.
 
Wederom een puik werkske aant afleveren Erwin,een zeer geslaagde test zoals je zelf verwoord;hij lijkt precies al en verwering te hebben gehad!
Wat mij persoonlijk echt in het oog springt is die open cab...zeer fraai gedaan!! Allé de rest ook hé..:D

Grtz yves,
 
ja heb uw werken gezien op beurs en ben niet meer verwonderd van dit werkresultaat knap en met zorg gemaakt en volg uw werk graag grt Pascal
 
Ziet er inderdaad knap uit zoals die kabel natuurgetrouw gemaakt Erwin ik vind zulke dingen fantastisch of het nu militair of oldtimer of modern is die technische modelbouwzaken zijn geweldig , ik kan dus enorm genieten van op een beurs van een vliegtuig met tentoongestelde motor of de cockpit man daar zitten echt kunstwerkjes tussen he
En zulks heb ik in Afligem op jouw stand ook gezien , ik moet wel zeggen heel het modelbouwgedoe vind ik geweldig hoe day mensen zulke mooie kunstwerkjes kunnen maken he met een onnozel stukje plastiek ( cru uitgedrukt maar ik weet wel beter he )
Doe zo voort makker
Marc
 
Tijdje geleden dat we hier nog wat vooruitgang getoond hebben.

Wie ooit een GMC kit gebouwd heeft, weet dat de in de kit meegeleverde radiator grille soms heel dik kan tegenvallen. Maar sedert enkele jaren is er Limes Models die grilles uitbrengt van alle types GMC, Dodge en Jeep.
Zij zijn vervaardigd uit een soort laser gesneden geperst karton en je hebt er wel zelf wat werk aan want je moet zelf de roosters voor de lichten maken d.m.v. het bijgeleverde koperdraad en sjabloon.

attachment.jpg

Je begint dus met de koperdraad op maat te snijden, plaatst dit in het sjabloon en verlijmd dit met CA lijm

attachment.jpg

na wat passen en mislukken en af en toe een sappige vloek bekom je dit

attachment.jpg

waarbij ik nu zie dat ik de verkeerde foto gepost heb want ik had de fout gezien en ondertussen verbeterd.

Verder de 4 radiator steunen geplaatst (2x PE en 2x scratch)

attachment.jpg

en het dashboard voorzien van decals waarna het houten stuur op zijn plaats kon.

attachment.jpg

Morgen plaatsen we het canvas dak en monteren we de lichten.
 
Mooie gril en is dat nog een beetje stevig dan Erwin? Voor de rest mooi stukje werk.
 
Zeer fraai werk Erwin..!!! Idd wel een pluspunt die apart verkrijgbare gril..!

Grtz yves,
 
Heel knap werk erwin, ik blijf kijken hoe je de tijd en het geduld er kan insteken...geweldig...
 
Zo'n grille is inderdaad een wereld van verschil. Ik heb me voor mijn projectje "Retired War Veteran" bezig gehouden met het gans dun schuren van de hele plastic grille, en dat was een hele klus, maar het was een goede oplossing omdat er toen, denk ik, nog geen pe grille verkrijgbaar was.

Knap bezig, laat die updates maar komen.
 
Hey,

Erwin, ik zie dat het redelijk is gelukt met de steun rond te krijgen rond die luchtfilter. Mooi uitgevoerd.
Uiteraard, die grille ziet er zeer mooi en fijn uit, de decals spreken voor zich, dit maakt het af binnenin de cabine....;) :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan