Hoofdsponsor

1/35 Belorus UMZ M6 1:35 [wip]

De verdere voorgang van de cabine.
Het linker deurtje, uit de spreu gehaald en passend gevijld, in tegenstelling tot de rechter deur, waar ik alleen de bramen hoefde te verwijderen en hij al paste.
Om de linker deur draaibaar te maken, het ik weer de staf van 0,45 gepakt en nu de buis van buiten, 0,8 en binnen 0,6. Dit geeft vrij veel speling op de deur, maar weegt denk ik niet op tegen het feit dat de passing ook nog redelijk is. Hiervoor een stuk staf gebogen in het rond en deze gefixeerd. De andere kant los gehouden
In eerste instantie wilde ik het scharnier uit zicht houden, nu kon het deurtje echter niet verder open, dan een hoek van 90 graden.
56, 48,

attachment.jpg attachment.jpg
 
59 66-70 Dit heeft mij doen besluiten om het scharnier te veranderen naar de buitenzijde, waar ook het originele scharnier is. Op de foto is te zien, weer het scharnier vast getaped, en na deze handeling de lijm aangebracht heb.

De verdere serie foto's is de draaibeweging te zien en ook de plaatsing van de hydaulische olietank, welke al enige tijd in een laatje lag. attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
wow als dat geen kunstenaarswerk is dan weet ik het niet , hey Aris leg er nu eens een muntstuk naast dat we eens kunnen kijken hoe groot dit hoe klein dit spektakel is of word
Man als ik dit werk zie of 1 van uw eerste werkjes dan zie je uw vorderingen in bouwen dat die enorme sprongen in de goede richting maken
Tof man
Marc
 
Inderdaad kunstenaarswerk.Ongelooflijk wat je hier op het forum te zien krijgt.
Marc S
 
Dank voor de complimenten en ik moet eerlijk vertellen, de kit zelf is al zo gedetailleerd, en leuk om aan te bouwen.

De foto's met een muntje, heb ik vanavond gemaakt. Gkozen met een opstelling met een 20 eurocent muntje tegen het voorwiel. Nu met een stukje cabine ook erbij.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Man man toch... zo klein... op foto lijken die bouwwerken toch altijd groter...
Of hou je ons een beetje voor de gek en is dat 20 cent muntje gemakt op schaal 5/1... ;)

Groetjes,
Kurt
 
De aanname, een extra motor, heb ik nog eens verder uitgediept. Op de filmpjes is te zien, dat er via een andere motor gestart wordt. Een gas/benzine of petrolie motor. Bij 1 ervan is te zijn dat het een soort brommer motor (grasmaaier) is met mengsmering.
Als het motortje, eenmaal draait, verwarmd hij de lucht en de diesel, waarna deze motor mechanisch de diesel op gang brengt, denk ik dan of 1 cilinder een verbranding zo groot laat gebeuren, dat de motor zich zelf start.

Nu verder bij mijn model, te zien is een start motor, en Hij heeft geen gloeibougies, in de bovenkant wordt nog steeds een ander mengsel gespoten. Ik neem nu aan dat er eerst op een iets makkelijke manier, de motor, boven in gestart wordt, Die is geel gekleurd, op de foto”s en daarna met het hete diesel/lucht of benzine mengsel, door de elektrische start motor verder gestart wordt.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Nog verder aan het zoeken, geweest en zowaar, nog een aantal, met starten, die verbazend veel dicht bij de mijne liggen. Ook hier wordt eerst door een hulpmotor, een gecomprimeerd mengsel, boven in de verstuivers gebracht. En zoals ik vermoedde er is een tank met nog iets als benzine. Heb ik ook nog gekeken dat het zelfs geprobeerd wordt met Ether.
Bevestigd alleen mijn vermoeden, nu nog 2 startfilmpjes,
Anno 2016 mag het niet meer, maar ik vindt het nog steeds schitterend als zo'n diesel start, en wolken rook de lucht inblaast.

Wel ga ik mijn model complementeren, met een klein tankje, boven wat ik aannam als start motor, en op de start motor nog een hendel aanbrengen. Is al in de kit aanwezig, was geen bestemming voor. En een leiding aanbrengen, waar alle injectoren, gewoon parallel een zelfde gecomprimeerd mengsel krijgen.

Ik heb nog gezocht hoe vrachtauto's 50 jaar geleden gestart werden, daar kan ik niets reprenstatief in vinden.

Wat heb ik nog meer gedaan, de rechterdeur, weer losgemaakt en opnieuw een scharnier gemaakt, ook daar volgen foto's van. Als het te grof is bij het linker portier, roep dan even, ik heb gekozen, voor een langscharnier, om de buigzaamheid van de kit te stabiliseren.
Het ets deel aan de achterkant van de cabine is ook gemonteerd, en dankzij de secondelijm, 2x 23 uur laten drogen. Nu ben ik bezig, nog enkele kleine details aan te brengen, zoals bij de rechterdeur, nog een documenten vak.
Als dat zover is, volgen er nieuwe foto's, of eerder en dan moet ik echt alles verstoppen in de primer. Ik ben bezig met een laktest op een stukje afval, om te ontdekken, hoe deze reageren. De achterlichten, remlampen, richtingaanwijzer, heb ik al in een kleur aangebracht, maar die zijn zo groot en van doorzichtig plastic. En de constante ruzie van mijn pincet en onderdelen, ik hoor altijd nog TIC...Sommige hebben een tapijtmonster in huis. Ik heb een snijmatmonster, ik zie zo die bek opengaan gaan...

De linken, ondertussen, heb ik zelf ook al iets als loodvergiftiging, maar dat verdun ik regelmatig...met vluchtige vloeistoffen


https://www.youtube.com/watch?v=cC31G-Ks_Hk
https://www.youtube.com/watch?v=dUmsp1lSGTk
 
Klaar met een verhaal en linken
De uitvoering van het start vloeistof tankje is ook gemonteerd. Deze zit boven de motor, geeft via de leiding vloeistof aan de bovenkant van de diesel injectoren en laat ook via de leiding vloeistof in het diesel circuit lopen.

Ondertussen heb ik uitgevogeld, dat het principe eigenlijk is, als de brandbare vleistof/lucht voldoende/steeds meer gecomprimeerd wordt, volgt er toch een ontsteking en start de koude diesel motor ook. Ook dat er nu gebruik gemaakt wordt, van een accu lader of hulpaccu, want bij-17 doen die ook niets.

attachment.jpg
 
Dan de laatste blote foto's, De kleinste onderdelen,. Die ik eraf kon stoten, zijn nu ook gemonteerd, zoals de leiding aansluitingen bij de uitzetpoten cilinders. Handvatten op de deuren, als extra accent ook het rekje voor papier op der rechter deur geconstrueerd. Voor dit rekje heb ik nu 0,25 gebruikt, maar echt verschil met 0,35 is niet meer te zien en dunner zie ik zelf niet terug na plaatsen.

De foto's zijn uit verschillende hoeken en opstellingen met het 20 cent muntje, de delen op snackstokjes, zijn buiten beeld.


attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg


Nu ga ik over op het in primer zetten
 
De kleurbrigade kan aan de slag :D
Er zal veel verandering in komen...
 
Is gebeurt, niet alles was even goed gekleefd, 3 onderdelen, zijn door het spuitmonster, weg geblazen. Nu is alles wit en ik heb een stappenplan opgesteld.
 
Zomaar enige foto's nu hij in de primer staat.
Een aantal plaatsen, heb ik afgedicht met vloeibare plakband, zodat deze hecht plaatsen schoon blijven.

De volgende actie is, nu in kleur brengen.
Stap 1, alles in een eerste laag rood.
Stap 2, De banden zwart dekkend.
Stap 3, De cabine aan de tractor, wit spuiten.
Stap 4, de losse cabine delen ook definitief wit.

Stap 5, De cabine aan de tractor sealen, of eerst de raam rubbers maken en het glas plaatsen, en dan verstoppen onder de tape.

Vergeet ik bijna, het origineel, heeft iets van een zwart/rode streep op het midden van het motordeksel. Hiervoor ga in Tamyatape, op mijn snijmat plakken en in reepjes snijden, om vervolgens te kleven op het motordeksel, voordat ik weer met rood aan de slag ga.


attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Heb dit van in het begin gevolgd maar door gebrek aan enige kennis in rijdend materieel in stilte ben onder indruk van details en geduld mooi.
grt Pascal
 
Dank voor de complimenten!!!

Is al een lange tijd geleden van een update. Ben begonnen met kleuren.

Start, van het kleurteam.

De bestuurders stoel, het is een tractor van 30 jaar oud. Dus die moet ingezeten zijn

De bedien delen en stangen, heb ik iets kaal gemaakt, en gepoogd, dus een afdruk achter te laten van de bestuurder.
Om dit te doen heb ik eerst de zitting grijs gemaakt, en met sterk verdund zwart en wit, iets van een afdruk aan gebracht.

attachment.jpg
 
De schuif en de kraan. Zijn ook in kleur, het is Vallejo, Hot Orange geworden. Nadeel van deze kleur, hij lijkt heel “dik” te zijn. Maar met nog een laag van een andere kleur toont hij weer gladder. Hierna ga ik de cilinder stangen en koppelingen in kleur brengen. Voor het gemak weer een muntje erbij. Eindelijk gaan de foto's iets beter deze en de volgende allemaal met flits gemaakt.

attachment.jpg
 
Verder de tractor, is nu in kleur en accenten en koppelingen heb ik aan gestipt of in kleur gebracht. De raamrubbers, heb ik er niet strak op gekregen, maar ik denk, hij is zo oud, en het wit is zoveel kleur/wit bijgeverfd, schoongemaakt. Het model van de fabrikant is ook niet strak. De scharnieren van de deuren, ga ik vervuilen, om mijn aanpassing te verhullen.


Dan de foto's zoals hij nu is, nog steeds losse delen, wel zoals hij gaart worden. Tijdens het spuiten van de wielen kwam ik erachter dat sommige gaten, open zijn, en sommige dicht. Deze heb ik met een boortje 0,3 en 0,8 allemaal dezelfde opening gemaakt.

de cilinder zuigers, moeten nog in kleur, wel zijn de koppelingen in kleur gebracht. Waar ik trots op ben, de deur is in lijn met de uitlaat.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Foto 1voorkant, ook zijn de hendels te zien, maar ook de hendel, die niet in de kit beschreven is, De De start acties, met hendels een beetje beter in beeld.

Foto 2, beeld van boven in de cabine. attachment.jpg attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan