Hoofdsponsor

1/9 Ducati 996R [wip]

Ai, jammer van deze tegenslag, maar verder zeer goed bezig Beyond :) !
 
Komt goed ;) Patje wil graag wa concurrentie bij de motoren (in de masters klasse), dus blijven voortdoen ;)
 
Over de carbon... da lijkt me bijna carbonsticker die ze gebruiken voor 1/1 wagens. Ik heb ook al zo zelfklevende folie gebruikt en da is gelijk ne sticker.. direct tegoei of ge kunt opnieuw beginnen.. een decal moet je normaal kunnen herschuiven. Het patroon ziet er mij ook vrij groot uit voor schaal....
 
Bedankt voor de reacties makkers :)

De decal leek mij ook wat groot van tekening, vandaar dat ik denk dat de andere beter zal zijn ;)
Het is echter niet zo makkelijk om deze te verwijderen :(
Ovenreiniger heeft de verf er af gehaald, maar de carbonsticker hangt er nog aan....
 
Hoe krijgen jullie dat motorblok zo levensecht en wat is een carbonsticker?
 
@ Beyond,

Misschien eens proberen met een beetje warmte van een haardroger.
Tijdens het kleven van zo'n stickervellen gebruiken ze ook warmte om in gebogen vormen te krijgen.

@ Sam,

Carbonstickers zijn stickers met een print van carbon op,
kan worden gebruikt om wagen of onderdelen van motoren te stickeren.
 
Hoe krijgen jullie dat motorblok zo levensecht en wat is een carbonsticker?

Hoi Sam, wat ik gedaan heb is heel simpel.
Eerst heb ik het motorblok in grijs geschilderd, daarna een donkere (zwarte) wash erover.
Het groene gedeelte is een mengeling van X-5 en XF-56 (Tamiya), hierover ook een wash zoals op het grijs.
De sproeistukken zijn in zilver geschilderd, met ook hierover een wash zoals op het motorblok.

Een carbonsticker is zoals Dikie Dik zegt, een sticker met de print van carbon op. Het verschil tussen een sticker en een decal is dat een decal kan glijden op je model tot je alle vocht er van onder weg haalt. Een sticker kleeft onmiddellijk, en is niet meer te corrigeren :(

@Dikkie Dik, die tip met de haardroger had misschien wel kunnen werken, hoewel de drager enorm dik is van deze sticker, wat dus toch een twijfelgeval zou zijn.
Opnieuw proberen zit er voor dit onderdeel niet meer in, want alles was reeds op maat geprint, dus geen reserve...
Misschien probeer ik het ooit eens op iets anders met de delen dat ik nog over heb ;)
Bedankt alvast voor de tip :)
 
Je kan een stikker ook aanbrengen met water.:O
Ja idd, die kan je met water aanbrengen. ;)
Zo kan je deze nog wat verschuiven en de lucht er vanonder wrijven.
 
Ik had er eerlijk gezegd aan moeten denken, mijn schoonbroer heeft nog bestickerd voor zijn zaak, en heeft een mij eens getoond dat ze eerst het oppervlak nat maken eer ze de stickers er op kleven...
Maar voor mijn model gewoon niet aan gedacht :8
Maar ik denk dat het toch niet zou gelukt zijn door de dikke drager van de sticker...
Nu, het zal de volgende keer met decals zijn zoals gewoonlijk gekend in onze hobby ;)
 
Ja de kans zit er dik in dat de drager gewoon te dik is.
wat ze ook wel doen bij die carbon stickers van goeie merken weliswaar zoals 3M bijvoorbeeld is die opwarmen. dan krijg te die decal beter op zijn vorm. net zoals ze echte 1/1 wagens wrappen.
En dat is net wat je ook moet doen om die weer los te krijgen is ze opwarmen. Proberen met een haardroger. bij echte wagens doen ze dit met een verfstripper.
maar bij modelbouw zou ik dat niet proberen :P
 
Hey Beyond de meeste die-hard fans doen dat deksel eraf en vervangen het dor de open versie , inderdaad voor de koeling , maar het meeste doen die gasten dat voor het geluid ? Dan krijg dat zo mooi erkende rammelende geluid waardoor je de " Duc " vanop grote afstand herkent op ralenti rammelt die koppeling net het gerammel van een ketting
Trouwens prachtige machine eentje van mijn favorieten onder de moto's en zeker de Monster
En heu ik zou het bijna vergeten prachtige bouw dat jij ons hier laat zien man mooi is deze
Marc
 
Eindelijk terug eens tijd om dit topic te updaten.
Door verandering van werkuren heb ik de laatste maanden minder tijd om de hobby te beoefenen.
Slechts mondjesmaat hier en daar wat tijd om enkel wat kleine werkjes te doen, waardoor ook minder tijd (en zin) om telkens foto's te nemen...
Nu ben ik enkele weken in verlof, dus bij deze eens tijd genomen om de vorderingen op de gevoelige plaat vast te leggen en te delen met jullie ;)

Om te starten een mooie foto van de voorloper van de 996, de 916:
attachment.jpg
For reference purpose only

Zo, waar waren we gebleven?
Juist bij de mislukte decal op het spatbord...

Om deze er af te krijgen heb ik nog wat (voor kinderen verboden) woorden gebruikt, en een scherp scalpel mesje.
Daarna alles terug met schuurpapier bewerkt, en alle verf er terug afgeweekt met ovenreiniger.
Nadat alles terug naar mijn zin was heeft deze terug een laagje zwart gekregen van Revell aquacolor.
attachment.jpg

Dit spatbord staat nu nog te wachten op zijn nieuwe decals welke ik al voor een deel heb uitgesneden uit een decal vel welke ik op de ledendag heb kunnen aanschaffen van een forumlid.
Om even het verschil in tekening te laten zien:
attachment.jpg

De bescherming voor de aandrijfriemen heb ik ook met deze decal bewerkt, en intussen ook wat kleine prullen aan de motor toegevoegd:
attachment.jpg

attachment.jpg

De achterophanging heb ik ook een beetje bijgewerkt, daar zat een grote opening, welke volgens mij daar niet zit, dus opgevuld met een stukje plasticcard en een laagje verf er over. Het is niet 100% perfect, maar er zal weinig van te zien zijn, en beter dan een opening...
attachment.jpg

attachment.jpg

De body heb ik ook wat geschuurd en grotendeels voorzien van een laagje primer om eventuele krassen op te vullen.
Het windscherm heb ik niet moeten schuren, dus daar geen primer...
attachment.jpg

De wielen hebben ook enkele laagjes verf ontvangen. Eerst een laagje blinkend zwart (Revell Aqua) en daarna een laagje Gun metal (Tamiya) er over gespoten.
Ik had er een beetje schrik voor het eindresultaat, maar ik ben zeer tevreden:
attachment.jpg

Het voorste wiel kon dan eindelijk in de vork geplaatst worden, samen met de remschijven:
attachment.jpg

Als laatste ben ik gestart met het schuren van het frame, wat toch een beetje werk was.
Nu staat deze klaar om in een sopje ontvet te worden en dan kan deze ook een laagje verf krijgen. Het wordt waarschijnlijk een metaalkleurtje ipv een goud kleurtje (vind ik mooier :8 )
attachment.jpg

Voila, tot zover de vorderingen aan deze bike.
Hopelijk kan ik nog wat tijd vrijmaken in mijn verlof om er nog wat aan verder te werken, zo niet, dan zal het terug een tijdje duren eer ik nog eens een deftige update kan posten :))

Opmerkingen zijn steeds welkom :D
 
Mooie update Xavier, de moeite van het wachten waard.
 
Inderdaad een mooie update hier,Beyond man je bent een goed moto bouwer man,petje af hoor.
 
volg dit mooie project grt Pascal
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan