Hoofdsponsor

1/9 Ducati 996R [wip]

Wat je eventueel ook nog zou kunnen overwegen, is de schijf proberen te koppelen aan een multitool (moet wel kaarsrecht zitten) en dan een schuurpapiertje erbij houden.

Maar zoals gezegd, goed is goed he.
 
Roy, ik zal het nog eens bekijken of ik er iets kan aan veranderen.
Vergeleken met deze mooie referentiefoto lijkt het op het model inderdaad een beetje overdone.
Het is in beraad ;)

Peiper en Leysend, bedankt :)
Geeft mij moed om verder te klungelen :laugh: ;)
 
Wat je ook nog zou kunnen overwegen (ik word steeds voorzichtiger he :D ) is om met een schuurpapiertje de remschijf aan twee kanten vast te pakken en dan het schijfoppervlak tussen duim en wijsvinger door te laten glijden en schuren. De cirkels krijg je dan, als het goed is, mooi gelijk door de buitenrand van de schijven als ijkpunt te gebruiken.

Op deze manier dus:

26407342166_98558fda30_b.jpg

Ofwel, zo:


Beetje oefenen en dan moet het volgens mij best precies kunnen. Of je klemt het niet tussen je vinger of iets anders wat een beetje veert. Hoe kleiner de schuurkorrel, des te ondieper de groeven.

Maar zoals gezegd... goed is goed. Nogmaals, ik vind het er nu al goed uit zien.
 
Ziet er goed uit hoor.
zelf ook niet veel verstand van moto's maar ik heb er wel al 2 gemaakt ( tamiya )
Zelf lang zitten zoeken naar het juiste goud voor de voorvorken enz.. uiteindelijk is de keuze alclad geworden. daar had ik het mooiste resultaat mee.
 
.....
Zelf lang zitten zoeken naar het juiste goud voor de voorvorken enz.. uiteindelijk is de keuze alclad geworden. daar had ik het mooiste resultaat mee.

Ik heb ook aan Alclad gedacht, maar ik heb hier thuis al zo'n 6-tal verschillende goudkleurtjes liggen, en daar dit niet zo veel gebruikt wordt vind ik een nieuw kleurtje iets te veel van het goede... ;)
Toch bedankt voor je input ;)
Wellicht dat ik nog een testje ga doen met titanium gold van Tamiya.
Ik hou jullie op de hoogte zodra ik er tijd voor gehad heb :)
 
Wat je ook nog zou kunnen overwegen...





(geintje.. daar had ik je even he :D)
 
Ik heb ook aan Alclad gedacht, maar ik heb hier thuis al zo'n 6-tal verschillende goudkleurtjes liggen, en daar dit niet zo veel gebruikt wordt vind ik een nieuw kleurtje iets te veel van het goede... ;)

Ja begrijp ik volkomen hoor, ik had ze toevallig liggen de kleurtjes van alclad.
als je alles moet beginnen kopen, dan heb je idd op de duur ene hoop verf die amper gebruik worden. Ik zo wat dat probleem :laugh:
Geen idee of je dit met een borsteltje of een airbrush gedaan hebt. maar bij sommige tamiya kleurkes kom je een mooier effect uit als je ze spuit met een airbrush.

Maar goed, ik volg zeker verder dit project.
 
We zijn even terug met een update :)

attachment.jpg
Bron: Internet (for reference purpose only)

Het putje in de benzinetank had nog enkele druppels lijm nodig om volledig opgevuld te raken, ook een laagje primer er op en het ziet er nu toch beter uit
attachment.jpg

De voorvork had al een laagje Gold leaf van tamiya gekregen,
attachment.jpg

maar dat was niet volledig naar mijn zin -nono-, dus een nieuw laagje Revell 91 er over gesmeerd,
attachment.jpg

en dat is al meer wat ik in gedachten had. Ik zie nu ook op de foto dat ik een beetje schuurwerk zal moeten verrichten om het terug strak te zetten
attachment.jpg

Het sproeistuk heeft ook een verdere behandeling gekregen
attachment.jpg

En de motor begint wat meer kleur te krijgen
attachment.jpg

attachment.jpg

Intussen eens bij mijn beste vriend langs geweest om te zien of hij wat meer info had over deze moto, en heb zo enkele artikels uit moto magazines kunnen raadplegen en enkele foto's kunnen bemachtigen uit diezelfde magazines (deze kan ik echter niet delen wegens de copyrechten..)
Het toeval wou ook dat hij een bouwdoos liggen had van een Ducati welke Tamiya uitgebracht heeft op 1/12.
Het is wel van de voorvader van de 996, maar qua kleur veranderd er niet veel aan de motor :)
Daarvan heb ik de handleiding nu liggen, en hoewel deze in een kleinere schaal is uitgebracht, toch is de handleiding veel duidelijker en worden er ook veel meer onderdelen naar kleur benoemd. Links de Tamiya handleiding, rechts de Protar handleiding:
attachment.jpg

Aan de hand van al deze info heb ik nog wat extra kleur kunnen geven aan de motor
attachment.jpg

attachment.jpg

En als laatste werkje tot op heden de ketting gemaakt en het stuur van flash ontdaan
attachment.jpg

Voila, zover ben ik momenteel :))
Geef gerust jullie mening of opmerkingen :)
 
Mooie vorderingen aan je fiets :) Wat je gouden blaadje betreft heb je al geprobeerd om hier zilver doorheen te mengen zodat het goud wat minder aanwezig word en beter op het origineel trekt?
 
Wat je gouden blaadje betreft heb je al geprobeerd om hier zilver doorheen te mengen zodat het goud wat minder aanwezig word en beter op het origineel trekt?

Nog niet, staat nu, na jouw opmerking, op het "te proberen" lijstje :laugh:
 
Je bent zeker op goeie weg met het motorblok en de voorvork hoor :)

Begint aardig vorm te krijgen .
 
Spannend, daaraan zie je dat je nooit genoeg docu hebt hé.
 
Spannend, daaraan zie je dat je nooit genoeg docu hebt hé.

Inderdaad Erwin, zo heb ik de volle cover op de motor er terug afgehaald en vervangen door één met openingen (had de keuze in de kit, maar zonder uitleg). Blijkt dat de gesloten versie voor de commerciële uitvoering is, en de open versie voor de racebikes (dit voor betere koeling van de motor...).

attachment.jpg
 
Beyond die motor is een mooi ontwerp door Ducati en het ziet er goed uit vind ik.Heb ooit zelf Ducati motoren gebouwd en vind ze zelfs boeiender dan de Japanse motoren.Wat uiteraard niet wegneemt dat ik ze niet graag bouwde.Dit type motor heb ik altijd al speciaal gevonden,vooral hoe Ducati deze in het frame zet.
Daar is wel een reden voor denk,zou ik eens moeten opzoeken. Ik zou zeggen heel goed bezig man want het is mooi om zien hoe het vordert.
Je doet me hier onrechtstreeks veel zin krijgen om zelf een topic te starten en een motor te bouwen,heb hier nog een heel mooie liggen.
;) het is wel een Japans model maar niet minder prettig om te bouwen :) Echt goed bezig man echt goed bezig .
 
Ziet er zeker al prachtig uit, ga zo door.
 
Mooie vorderingen. En een zeer mooi resultaat tot zover.
 
attachment.jpg
Bron: internet (For reference purpose only)

De motor is zo goed als volledig samengesteld :)
Hier een 1/1 versie:
attachment.jpg
Bron: internet (For reference purpose only)

Hier mijn 1/9 versie, waar nog enkele onderdelen in dryfit zijn geplaatst, en waar sommige verbindingen nog dienen aangebracht te worden:
attachment.jpg

attachment.jpg

Dan nog getracht om de carbon decals uit de doos aan te brengen op het voorspatbord, maar... -nono-
De decal zelf is zeer mooi zelfklevend materiaal, maar de draagfilm is zodanig dik dat het onmogelijk is om deze mooi de ronding te laten volgen van het spatbord :angry:
Het is zo dat, eenmaal de decal kleeft, deze niet meer kan veranderd worden van positie :zx11pissed:
attachment.jpg

Dit gaat dus in de ovenreiniger...
Gelukkig heb ik op de ledendag een vel carbon decal kunnen overnemen van Modelbouwerke :).
Het is wel niet op 1/9, maar op 1/24. Denk echter dat dit ook mooi zal uitkomen? We zien wel...
 
De bike maakt mooie vorderingen Beyond...
Motor ziet er echt heel knap uit, bijna niet te onderscheiden van een echte... ;)

Groetjes,
Kurt
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan