Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Captain Bananaaa!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kurt

Well-known member
Registered
Lid geworden
4 apr 2016
Berichten
335
Hier bij wil ik bij deze mijn projectje voorstellen voor de groepsbouw...

attachment.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
leuk :D
heb ze ook al gezien op een beurs. Ga er mij ook zo eens aanschaffen, zitten grappige figuurtjes bij :D

veel succes
 
Thnx, ik heb er zeker zin in...
Vandaag op de beurs een handboortje gekocht, armpjes moeten vast gezet worden met een pinnetje voor wat extra stevigheid, en bij
Steven een vulmiddel gekocht om ook aan de armen extra bij te werken er zit namelijk een kleine luchtbel op het uiteinde van het resin...

Foto's gaan zeker ook nog volgen asap ik uitgedokterd heb hoe de foto's te plaatsen..

Groetjes,
Kurt
 
U kan kijken hoe dat te doen door bij Beyond of een andere admin of moderator op de rose link te klikken Kurt.

Veel plezier met dit project
 
Ik heb voor mijn kleindochter de kerstman uitvoering eens gemaakt ziet er wel leuk uit
Marc
 
Hey allemaal,

Na nogmaals het filmpje gezien te hebben over hoe foto's te uploaden naar de server en mooi te plaatsen in een verslag ga ik nogmaals een poging doen om mijn verslag te maken... :) wish me luck...

Allereerst Captain Bananaa voorstellen. Zoals de naam al verhult is dit figuurtje een combinatie van 2 helden van het witte doek, nl Captain America en een Minion...

Captain America zag het levenslicht in 1941 in een Amerikaanse stripreeks uitgegeven door Timely Comics, later is dit Marvel Comics geworden... Captain America was een pattriotische superheld ten tijde van Wereld Oorlog 2, en vocht in die eerste strips regelmatig tegen Nazi's, Japanners en andere vijanden van Amerika en de geallieerden.
Door de jaren heeft Captain America verschillende stripreeksen gekend. Ook verscheen er al in 1944 een eerste film over dit personage.
Sinds 2011 beleefd Captain America een enorme boost door de alom bekende superhelden films van Marvel Studios en is tegenwoordig populairder dan ooit. Ook de laatste nieuwe en 6de film, Captain America : Civil War, die eind april in de zalen komt, belooft weer een spektakel en een blockbuster van formaat te worden.

De Minions zijn voor het eerst te zien eind 2010 in de animatiefilm Despicable Me (Verschrikkelijke Ikke). De Minions zijn een klein legertje handlangers van een meesterschurk, en zorgen in deze film dikwijls voor de komische noot... Het zijn kleine grappige, gele wezentjes, sommigen met 1 oog, en allemaal hebben ze een soort duikbril op en een blauwe overall. Ze brabbelen tegen elkaar in en onverstaanbaar taaltje een zijn allemaal verzot op bananen... Ondanks dat ze elkaar constant de duvel aandoen zijn ze ook zorgzaam voor elkaar en gaan ze door het vuur voor hun baas. Door het succes van deze film kon een vervolg, Dispicable Me 2 niet uitblijven. Ook kregen De Minions in 2015 hun eigen film (een prequel op de 2 Despicable Me films) en hier wordt het verhaal vertelt hoe ze al sinds de oertijd op zoek zijn naar een baas, die ze ten alle tijden willen dienen... Kortom, deze 3 films zijn zeker een aanrader voor het hele gezin...

Dat was in het kort een beetje de achtergrond van mijn figuurtje, op naar de werken dan maar... :D

Op de verpakking (eerste foto in dit topic) staat er niet meer informatie, dan dat er te zien is, geen schaal. Achterkant papiertje is gewoon blanco, dus ook geen kleurenkaart, of bouwplan...

attachment.jpg

attachment.jpg

Dat ontbrekend bouwplan gaat denk ik niet veel problemen geven met 3 onderdelen... :)
Het extra materiaal aan de armpjes een voeten werd zonder veel problemen weg geschraapt en gezaagd...

attachment.jpg

Op de zijkanten van de broek zat er een gietnaadje dat na een beetje schuurwerk verdween als sneeuw voor de zon.

attachment.jpg

Een eerste dryfit...

attachment.jpg

1 armpje heeft op uiteinde een klein luchtbelletje (arm met schild, bovenaan op foto), en door het kleine oppervlak en moeilijk te lijmen heb ik besloten om pinnetjes te steken. De eerste boorwerken dienen zich aan...

attachment.jpg

Door het onderdeeltje tegen het licht te houden zie je ook direct hoe diep je al zit met het boortje...

attachment.jpg

Een in stukjes geknipte paperclip (al direct m'n eerste scratch) doet dienst als pinnetje.
Met een stukje plakband om alles op plaats te houden en een voorlopig sokkeltje levert volgend resultaat...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Door deze dryfit bemerk ik dat de linkse arm met schild heel dicht tegen het lichaam komt te staan, wat moeilijkheden gaat geven bij het beschilderen van de binnenkant. Ik ben nu van plan om eerst alles een primer te geven, binnekant schild en tegenoverliggend van lichaam te schilderen alvorens de armpjes te verlijmen. Graag jullie reacties/opmerkingen hierover of eventuele alternatieven...
En m'n 2de vraagje, met welke lijm kan ik dit best lijmen? Vorige week wist mij iemand te vertellen dat de lijm van Revell die ik momenteel gebruik bij m'n Mustang niet geschikt zou zijn...

To be continued....

Groetjes,
Kurt
 
Neen omdat dit resin is en opgepast groot vergif bij het schuren of bewerken ik dacht dat ik sec lijm gebruikt heb
 
Mooie intro, en zo te zien is het gelukt om foto's te posten :)

Resin kan je best met CA (super glue/ secondenlijm) of twee componenten-lijm vastzetten. Revell-lijm doet plastic smelten, resin smelten echter niet...
 
Goed begonnen Kurt, blij te zien dat het aardig lukt met die armen. Herinner me dat dat een probleem gebied wou worden he. Ben benieuwd hoe je die putty zal bevallen.
 
Goed begonnen Kurt, blij te zien dat het aardig lukt met die armen. Herinner me dat dat een probleem gebied wou worden he. Ben benieuwd hoe je die putty zal bevallen.

Ik had idd beetje schrik om op zo een klein oppervlak op het uiteinde van de armpjes te moeten boren, ma eenmaal bezig viel da super goed mee... Simpel stukje materiaal zo een handboortje, ma wel zeer handig... :)

Gisteren alles glad gemaakt en nog eens geschuurd met een 2000 nat, een lekker badje gegeven... Nu ligt hij klaar om komende zaterdag op de ledendag bij de demo van Roy een primer te krijgen...

To be continued...

Groetjes,
Kurt
 
Allez ik hoor het al ik ga nieuwe smoelen :wavey: te zien krijgen tof is dat wel hoor ons forum word stilletjes aan een grote familie met allemaal leuke mensen

Kurt uw banaan ziet er niet slecht uit he , ikzelf heb nog nooit een figuur geschilderd en als je wil breng ik zaterdag dat ene werkje van mij eens mee ik zal hem bij mijn auto's zetten ( als ik het niet vergeet hoor )
Marc
 
Super Marc, ik ben heel benieuwd naar uw kerstman... :) en natuurlijk ook naar uw andere creaties... mooie inspiratie bron voor mij...

Groetjes,
Kurt
 
He je mag hem zelf primen tijdens de ledendag; ik wil het wel voor je doen maar het is veel leuker om zelf te doen natuurlijk.

Marc legt terecht de nadruk op de gevaren van werken met resin; maar inmiddels hebben we het daar uitgebreid over gehad op de chat.

Je kunt resin onderdelen lijmen met secondenlijm, tweecomponentenlijm of Gator Glue (Niet te verwarren met Gator's Grip Glue). Zelf gebruik ik ofwel Gator Glue ofwel secondenlijm.
 
Ja natuurlijk roy, wil ik die primer zelf spuiten, daarom is het ook een workshop, om het zelf ook te kunnen leren...

Kan dat zijn dat die Gator Glue ook het beste is om doorzichtige onderdelen te lijmen zoals raampjes ipv de traditionele revell lijm? Ik meen toch zo ergens iets gelezen te hebben onlangs... ik heb de laatste 14 dagen zoveel nieuwe informatie, tips en namen van produkten binnen gekregen via het forum, da ik nu beetje alles door elkaar begin te gooien... ;)

Groetjes,
Kurt
 
Nee, ik denk dat je nu in de war bent met Gator's GRIP Glue. Het is ook wel erg verwarrend deze twee namen.

Maar je kunt raampjes ook lijmen met bijvoorbeeld gewone witte houtlijm (die droogt min of meer transparant op) of speciale daarvoor bedoelde middeltjes zoals Micro Krystal Klear.
 
Zie je wel, de potjes en namen beginnen rond te draaien... en rond... en rond... en rond... :huh:

Ma geen paniek... stapje voor stapje... secondenlijm voor Captain Bananaaa z'n armen volgende week... ik blijf onthouden da revell lijm en glas no good match is, en binnenkort, als ik verder ga met de stang zien we weer verder met een nieuw potje... Steven!!! ;)

Groetjes,
Kurt
 
Hey everybody,

Na een fijne en geslaagde dag kennis gemaakt met enkele toffe modelmensen op de leerrijke ledendag...
Dankzij Roy en zijn vakkundige uitleg en workshop primen met Alclad, ook zelf de kans gekregen zelf de primer te mogen spuiten...

Ziehier onze held in z'n eerste kleurtje...

attachment.jpg

Eenmaal thuis gekomen ook onmiddelijk de spullen erbij gehaald en verder gegaan met kleuren... :D
Voor de rode botjes, handschoenen en stukjes riem eerst een laagje wit gedaan om achteraf een mooi helder rood te krijgen.

attachment.jpg

Een klein laagje mat zwart op el bananaaa, hopelijk geeft dat het gewenste effect...

attachment.jpg
attachment.jpg

To be continued...

Groetjes,
Kurt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan