Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Captain Bananaaa!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb er totaal niet bij nagedacht je dat toen te zeggen (het had bij me moeten opkomen dat die Minion geel werd)... lekkere nazorg hier ;)

Geeft niet hoor Roy... na nog een paar laagjes geel gaat wel vanzelf goed komen... :)

Groetjes,
Kurt
 
Al goed werk. Ik zou zeggen meng een beetje wit bij het geel zodat het zeker al lichter uitvalt. Het lichte geel zal toch donkerder uitvallen op uw figuur.
 
Thnx RVK... dat is zeker geen slechte tip, zal ik aan denken bij de volgende sessie...

Groetjes,
Kurt
 
Hallo iedereen...

Na een kleine 3 maanden deze topic vanonder het stof gehaald... Afgelopen tijd wel nog paar maal bezig geweest met m'n figuurtje, en telkens braaf foto's genomen, ma wegens tijdsgebrek de aanpassingen en updates van het bouwverslag dit steeds maar vooruit geschoven...
Ook nog een reden hiervoor is voor mij de omslachtige (en tijdrovende) procedure om m'n foto's op het forum te krijgen...
De foto's worden gemaakt met m'n gsm, via bleutooth naar tablet verzonden (via gsm krijg ik geen foto's up-geload) dan moet ik op tablet de foto's van een naam of nr voorzien en in een aparte map zetten, anders ga ik bij het uploaden de juist foto's niet terugvinden tussen de hoop... En dan bij het uploaden van de foto's naar het forum maar hopen dat m'n tablet de internet verbinding behoud, gebeurt af en toe eens dat de verbinding pispoten is, en dan is het dus opnieuw beginnen... :(

In ieder geval bij deze een modelbouw weekendje voorzien, nog eens wat verder kunnen werken aan onze held, en dus ook extra tijd voor een nieuwe update... Aangezien ik verschillende keren bezig ben geweest met Captain Bananaaa zal ik deze ook proberen up te daten per fase...

Een eerste poging, begin deze zomer, om de rode lijntjes op het schild met de hand te shilderen ging helemaal de mist in, dus ma snel het flesje Revell Paint Remover erbij gehaald en alles eraf gehaald...
attachment.jpg

Een oude passer ombouwen met een mesje erop, om een cirkel uit te snijden, mislukte ook steevast, dus maar met hoop van zegen met de hand een cirkel uitgesneden... alles netjes afgeplakt, en klaar voor een rood airbrush laagje...
attachment.jpg
attachment.jpg

Na paar minuutjes kliederen met airbrush alles mooi rood...
attachment.jpg
attachment.jpg

Ongeduldig als een klein kind dat een kadootje ziet dus ook zo snel mogelijk het zooitje uitgepakt... de achterkant met rode handschoen ziet er prima uit...
attachment.jpg

Op eerste zicht (en veraf) ziet er niet verkeerd uit...
attachment.jpg

Ma van dichterbij gezien valt het toch wel tegen... :( de op eerste zicht mooi uitgesneden cirkel blijkt meer hoeken en kantjes te hebben dan eigenlijk hoort, aan andere kant is er nog wat verf onder de afplaktape door geglipt...
attachment.jpg
Ik ben dus helemaal niet tevreden en zie het dusdanig ook ff niet meer zitten... :worried:

Tussendoor de schildperikelen wel nog bezig geweest aan het figuurtje zelf...
De riem en hoofdband ook netjes afgeplakt en beklad met een laagje zwart...
attachment.jpg
attachment.jpg

En hierbij ook het resultaat, persoonlijk vind ik super gelukt, op paar minieme datails na, die later ook nog bijgewerkt zullen worden...
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

To be continued...

Groetjes,
Kurt
 
Zeker geen slechte tussenstand Kurt.

Om het 'onderdoorvloeien' van verf te voorkomen, kun je de volgende keer na het afplakken een laagje vernis spuiten. Dat heeft een afdichtende werking.
 
mooi en eens iets anders grt.
 
Probeer eens die "doorvloeisels" weg te halen dmv een tandenstoker. Lukt soms indien de onderliggende verflaag vooraf voldoende gedroogd was.
 
Hallokes,

Deel 2 van de zomer update...

Bij toevalligheid bij het bevaren van het wereld wijde web een cirkelsnijder ontdekt op evil bay... Ma aangezien die engelsen voor zo'n prulletje meer dan 15 pond durven tellen (en dan zwijg ik nog over verzendkosten) toch ma besloten om in een doe-het-zelf-zaak zo'n ding te zoeken... Na 3 doe-het-zelf-zaken afgezocht te hebben toch succes in de plaatselijke Brico, nota-bene in de grabbelbakken een cirkelsnijdertje gevonden voor amper €2,95... :)

Ondertussen had het schildje ook weer een date met de Paint Remover en achteraf een nieuw laagje wit...
attachment.jpg
attachment.jpg

Handig dingetje zo'n cirkelsnijder en al snel ook weer netjes afgeplakt...
attachment.jpg

Het rood bleef dus ook niet lang uit... Benieuwd wat dit kadootje gaat opleveren...
attachment.jpg
attachment.jpg

Ondertussen ook nog een "echte Pokemon" gevangen... alhoewel, zo wild was deze duizendpoot nu ook weer niet... ;)
attachment.jpg

Ma uiteindelijk het resultaat waar iedereen op zit te wachten...
attachment.jpg
Niet om te stoefen, maar deze keer ben ik WEL tevreden met het resultaat...

Na een nachtje drogen deze middag het hart van het schild in het blauw gezet en natuurlijk de ster in zilver...
attachment.jpg

Ook de achterkant kreeg een laagje zilver, en niet te vergeten het leren riempje om het schild vast te houden... achteraf als het schild en arm op z'n plaats staat ga je hier nog amper iets van zien, maar dat maakt me niets uit, IK weet dat het er is, en dat het geverfd is... :)
attachment.jpg

Voor de rest heeft onze held links en rechts nog wat details bij gewerkt gekregen, alsook eenvoudig weg een mooi zwrte stip als oog...
attachment.jpg

Waarom ik zolang gewacht heb met het oog, weet ik niet, maar door die ene stip krijgt m'n figuurtje wel ineens meer "leven"... was achter wel positief schrikken wat voor een verschil dat geeft... :)
attachment.jpg

Voor zover de verfwerken...

Nog te doen :

- armen monteren... ijzeren pinnetjes en de secondenlijm staan klaar, alsook putty om eventuele gaten op te vullen.... maar nu is m'n vraag, verf op resin met secondelijm, is dat een to-do combinatie of best eerst de hecht vlakken verf vrij maken?

- geschikt platformpje zoeken waar onze held op mag post vatten... Enige ideeën zijn zeker welkom, ik ben er zelf nog niet uit waar ik em best op ga zetten...

To be continued...

Groetjes,
Kurt
 
Mooi :)

Voor de verlijming zou ik toch proberen om een klein stukje lijmvlak verfvrij te maken.
Op die manier ga je een vastere verbinding krijgen.
Anders bestaat de kans dat je arm afbreekt mét een stukje verf op het gelijmde vlak...
 
Om het 'onderdoorvloeien' van verf te voorkomen, kun je de volgende keer na het afplakken een laagje vernis spuiten. Dat heeft een afdichtende werking.

Bij die eerste poging had ik een etiket gebruikt, omdat dat zich iets beter liet snijden ipv de elastischere maskeertape, nadeel achteraf dat de randjes van de cirkel (etiket dus) minder goed bleven plakken... Bij 2de poging terug maskeertape gebruikt, EN de randen nog eens een extra keertje aangedrukt...

Maar uw tip om tussendoor, en over de maskeertape, nog een laagje vernis te spuiten ga ik zeker in gedachte houden...

Groetjes,
Kurt
 
Probeer eens die "doorvloeisels" weg te halen dmv een tandenstoker. Lukt soms indien de onderliggende verflaag vooraf voldoende gedroogd was.

Bedoel je dan om door middel van een tandenstoker de doorvloeisels eigenlijk proberen weg te schrapen als het ware? En ga je de tandenstoker dan ook nog drenken in water (bij verf op waterbasis) of white spirit of paint remover (enamel) om zo de overtollige verf weg te krijgen?

Was misschien een degelijke oplossing geweest, maar dan zat ik bij die eerste mislukte poging nog met de gekartelde rand vand de cirkels omdat m'n maskeer zo slecht gesneden was... Ondertussen is het probleem verholpen (zie deel 2 van m'n zomer update), in ieder geval toch heel erg bedankt voor mee te denken... :)

Groetjes,
Kurt
 
Pascal, Beyond dank u voor leuke reacties...

Voor de verlijming zou ik toch proberen om een klein stukje lijmvlak verfvrij te maken.
Op die manier ga je een vastere verbinding krijgen.
Anders bestaat de kans dat je arm afbreekt mét een stukje verf op het gelijmde vlak...

Daar ga ik zowiezo rekening mee houden, en op de nodige plaatsen verf weg schrapen, ik zal m'n potjes nog niet te ver weg zetten... ;)

Groetjes,
Kurt
 
Die tandenstoker kan je droog of nat gebruiken. Beetje water is goed of een beetje speeksel (muilenvet zeggen ze bij ons) is ook effectief want het is iets vettiger dan water en glijd beter. Natuurlijk niet te veel druk gebruiken.
Laatste maal dat ik dat gedaan heb was bij mijn Gaz Staff car waar ik de chrome/zilveren randen afgegaan ben op die manier.

Gebruik van enig soort chemisch middel kan risico's opleveren voor onderliggende verf.
 
Thnx Erwin, ik zal deze tip zeker in het achterhoofd houden, zal in de toekomst ooit nog wel van pas komen...

Muilenvet... :D:8:D echt nog nooit van gehoord, ma die onthoud ik zeker... :D

Groetjes,
Kurt
 
Captain banana ziet er goed uit.
 
Sterk bezig makker ,ziet er goed uit ! :)
 
Hey Kurt goe he nu hebben we allebei er eentje he wel leuk om te doen
Marc
 
Thnx Camaro & Peiper
Is idd een heel leuk figuurtje om te maken Marc... :)
Vanavond trouwens z'n armen geplakt op de clubavond.... en nog gelukt ook... ;) plaatjes volgen nog...

Groetjes,
Kurt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan