Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Captain Bananaaa!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onder het geel kun je ook het beste wit doen. Maar twee laagjes geel zal ook wel werken denk ik. Ziet er al goed uit!
 
ik heb dat ook ondervonden resin schildert heel moeilijk en inderdaad wit is de beste oplossing maar hij begint kleur te krijgen :laugh:
Marc
 
Een kleine tip van mijnentwege, als ondergrond voor rood gebruik je best een fel geel bijvoorbeeld lemon yellow. (rood & wit = roze)
als het compleet dekkend gespoten wordt zal het wel rood worden, maar ontbreekt dikwijls het felle rood dat men eigenlijk wil.
voor geel inderdaad wit.

Grtx Jan
 
Dank u Jan dat wist ik niet en heb altijd problemen om het felle rood te krijgen , zo zie je maar weer he
Tof
Marc
 
blijft toch een tof figuurtje ben benieuwd naar eindresultaat grt Pascal
 
Thanx Roy... het geel was misschien beter geweest met ook een witte ondergrond, helaas hier te laat aan gedacht...

Idd Marc, op die resin dekken de enamel verf van Revell niet echt geweldig... komt zowiezo minstens een tweede laagje op, zelfs een derde mocht dat nidig zijn...

Merci Jan voor de tip... was eigenlijk niet de bedoeling om de rode delen een witte ondergrond te geven. Ma het schild moet rood-wit-rood worden... mijn bedoeling was eerst het schild volledig wit te doen, en daarna netjes een randje afplakken om het rood te doen... ma eenmaal het wit gedaan, viel m'n euro, en was ik bang om kleurverschil te krijgen met de andere rode delen, daarom voor alle zekerheid ook de andere rode stukken een eerste laag wit gegeven...

Thnx Pascal, ook de andere figuurtjes in die reeks zien er leuk uit... was persoonlijk moeilijk kiezen... ma aangezien ik hier thuis enkele grote Marvel fans heb rondlopen, kon ik niet weerstaan aan de captain...

Groetjes,
Kurt
 
Dat geel is te dik om het recht uit dat potje te kwasten, heb je het verdund? Mijn tip is om een primer uit een spuitbus te gebruiken op dat resin, dat zal een betere dekking geven. Ik heb bijvoorbeeld een geelachtige kleur gebruikt voor mijn vorige figuurtjes, die oorspronkelijk bruin waren. Je had kunnen bedenken dat een gele banaan er niet erg fris uit zou zien als er zwart doorheen schijnt. Ik zou hiervoor misschien zelfs lichtgroen gebruikt hebben, want een banaan is eerst groen en wordt dan pas grotendeels geel.

attachment.jpg

Deze zijn in Armypainter Necrotic Flesh gezet.
 
Laatst bewerkt:
De banaan is op de ledendag in de grijze primer gezet.
 
Dan zal het zeker een beter resultaat opleveren.
 
Thnx voor de reacties...
@ Steven : Het is de bedoeling een wat oudere banaan, zo eentje met al een paar zwarte plekken te krijgen ipv zo een verse...
Het geel is enamel uit een revell potje, onverdund.... vond bij oproeren dat de verf al serieus lopend (plat) was, zodoende niet meer verdund... als beginner weet ik echt nog niet veel van hoe te verven, dus dank voor de tips...

Hoe best voor tweede laag?
Kan ik enamel verdunnen met white spirit? En wat als ik verf verdun, gaat ze dan nog minder dekkend zijn, of sla ik het balletje nu helemaal mis?
En hoe best verdunnen? Kwakje verdunner erbij in verfpot, en da kan geen kwaad op termijn/houdbaar verf of best beetje verf apart doen en dan verdunnen?

Groetjes,
Kurt
 
Kurt
Enamel kan je verdunnen met White Spirit maar het beste is nog altijd de thinner ( verdunner ) van de enamel verf zelf en aub niet het hele potje op een deksel of zo en dat verdunnen en uiteraard gaat ze minder dekkend zijn logisch he minder pigment en meer verdunner
Ikzelf heb de minion helemaal gedaan met Vallejo en ook dat geel dekt ook zo slecht , ik denk dat ik wel drie of vier lagen gelegd heb en de banaan kan je best met een sateprikker ( tandenstoker ) het zwart aanbrengen en aan het einde ook en hier en daar wat zwarte vlekjes
 
Kurt je had de bannan eerst geel moeten doen op zwart ga je moeilijk geel kunnen zetten , anders even terug in de primer en eerst geel en dan de zwarte vlekjes
Marc
 
Hey iedereen...

Eindelijk nog eens tijd voor een update...
Afgelopen weken een paar keer bezig geweest aan onze held en ondertussen staan er al een paar laagjes geel, wit en rood erop...

attachment.jpg

Persoonlijk vind het banaantje vrij goed gelukt met de zwarte ondergrond en 3x een laagje (slecht dekkend) geel, en ga hier voor de rest ook mooi vanaf blijven... M'n excuus voor onduidelijke foto, maar in real life ziet het er echt wel beter uit...

attachment.jpg

Ook al 3 laagjes geel op z'n snoet, nog niet zoals ik wil, dus daar komen nog 1 of meerdere laagjes bij...

attachment.jpg

Vandaag een vrij dagje thuis en dus veel tijd om te kliederen en deze update te maken...
Onze held in z'n eerste laagje blauw, deze kleur dekt verbluffend beter dan het geel, dus dit gaat schijnwaarlijk goed komen met vanavond een 2de laagje...

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

To be continued...

Groetjes,
Kurt
 
Dat zijn al leuke en mooie vorderingen Kurt.
Stef
 
Mooie schilderwerken Kurt.
 
Thnx Stef, Camaro...
Eigenlijk vandaag maar 1 kleurtje gezet, maar dat blauw heeft wel een wereld van verschil gemaakt... stilletjes aan komt er meer vorm aan onze held... :) Ik heb zeker nog een hele weg af te leggen op gebied van verven, ma vandaag was de vaste hand ook weg gespoeld met de regen denk ik... is goed te zien aan de randjes, zat constant met de bibbers, ik kreeg geen rechte lijn getrokken.. en nochtans gisteren niet gedronken... ;)

Groetjes,
Kurt
 
Hey,

Heel mooi tot nu toe, ben zelf ook bezig als tussendoortje met zo'n minion. Ik heb wel hun huidskleur gespoten met de airbrush. Een tip die ik je kan meegeven is dat je geel dient te schilderen op een witte ondergrond, daar dit veel beter uit zal komen. Geel op z'n eigen dekt indd minder, vandaar de witte ondergrond. ;)
De banaan ziet er goed uit. ;)
 
Thnx Swaken... voorlopig doe ik kleine stukjes nog kliederen met de borstel... :) Ik heb amper of geen ervaring met airbrush... onlangs pas een eerst airbrush gekocht, (notabene een tweedehands beginners setje van Revell) en is het nog meer knoeien dan spuiten en moet ik dus nog veel oefenen... ma heb al van horen zeggen, "als je die airbrush beetje gewend bent, neem je nog zelden een borstel vast..." ik heb er dus wel een goed gevoel bij dat da wel in orde gaat komen in de toekomst...
Merci voor de -witte ondergrond voor geel-tip, heb het ondertssn nog een paar maal gehoord... op de ledendag de Captain mooi een grijze primer gegeven, toen had ik die tip nog niet gehad, en paar uur later thuis, vlijtig met geel beginnen kliederen... Zodoende...

Groetjes,
Kurt
 
Ik heb er totaal niet bij nagedacht je dat toen te zeggen (het had bij me moeten opkomen dat die Minion geel werd)... lekkere nazorg hier ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan