Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Turbo [DONE]

Ziet er goed uit, begint al goed op Turbo te lijken ;)
 
Ondertussen sta ik al wat verder met Turbo de raceslak.

Niet veel tijd gehad om echt verder te doen. Moest nog een tuinlounge uit steigerhout maken voor de ex-schoonzuster.
Ondertussen nog werk gevonden waar ik 17 mei mag starten.
En daarom heeft de madam nog wat klusjes gevonden die ik zou moeten doen voor ik start.

Maar tussendoor als ik pauze neem een beetje bouwen.
Een spoiler er op gezet.
Luchtinlaat aan de zijkant en nog wat detail op zijkant en staart.
Nu de magic sculp nog laten uitharden en dan kan ik het geheel opschuren en beginnen verven.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Nu nog uitdokteren wat ik nog op het plaatje moet gaan maken.
 
Hij blijft geweldig :)
 
Wat led verlichting om de high speed aan te tonen? 🐌🐌🐌
 
Nu nog uitdokteren wat ik nog op het plaatje moet gaan maken.

Asfalt met wat verbrand rubber van zijn tegenstanders?
Asfalt is makkelijk na te bootsen met dun schuurpapier ;)
 
ik zou opteren om er een kleine afsluiting (vang-rail) naast te plaatsen, en op het einde van het dio de finish lijn.
 
Ziet er idd echt goed uit... :wow:
In de film racet hij regelmatig onder zn tegenstanders door... misschien idee om hem op het plaatje net onder een (serieus vergrootte) spoiler van zo'n F1 wagen uit te laten komen...

Groetjes,
Kurt
 
Tof dit topic,leuk te zien dat het goed gaat hier.
 
Nog eens een update.
Dit project is in zijn eindfase. Maar daar ik terug ga werken na 2,5 jaar heup problemen. Die nu zo goed als opgelost zijn.
Heb ik minder tijd om met modelbouw bezig te zijn. Nu gaat de vrije tijd vooral naar het afwerken van ons huis.
Maar als ik een momentje heb dan ben ik toch aan modelbouw bezig.
Dus hier nog wat foto's van stand van zaken.
attachment.jpg
Hier de schelp gespoten met blauw metallic van tamiya na deze eerst volledig wit te hebben gespoten met wit van revell.
Dit is ook mijn eerste keer dat ik mijn airbrush gebruikt heb. En gedeelte afgeplakt voor hetgene dat wit moest blijven.
Ook al de basis gemaakt voor het lijf van turbo. Hier gebruikte ik Vallejo verfjes.
attachment.jpg
Hier al enkele stapjes verder. Al meer detail op het lijfje en rood op de schelp.
attachment.jpg

attachment.jpg
Nu de eindfase.
De nummers zijn met de handgeschilderd ook het sterretje op de spoiler.
De cirkels in de schelp zijn geverfd met verschillende mengsels van wit en blauw.
Nu onderaan de schelp nog terug bijwerken waar ik gelijmd heb. Is wit uitgeslagen.
Op de base heb ik schuurpapiertje van 400 gelijmd.
Turbo staat er nu nog los op.
Had nu gedacht van de base grijs te spuiten en dan met een krijtje een streep te trekken en daarna wat te vegen voor het snelheid effect te krijgen.
Onderkant base ga ik glimmend zwart maken.
Dus zover sta het project.
En voor het volgende zijn de onderdelen al besteld.
 
Prachtig werk zo fijn ik heb het gezien op onze leden dag en vond het toen al zo knap
Marc
 
Blijf hem geweldig vinden.
 
De laatste foto's van onze vriend turbo.
Is eindelijk volledig klaar. Mss dat ik nog een naamplaatje achteraf ga maken.
Base gemaakt met een restje mdf. Schuurpapiertje erop en bewerkt met pastelkrijt. En dan geveegd voor het snelheids effect.
Dus deze is done.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan