Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw "You Only Live Twice" - Toyota 2000GT [done]

Anvaco

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 feb 2014
Berichten
76
Bij deze stel ik mijn deelname aan deze groepsbouw voor.

Het is de Toyota 2000GT geworden uit de Bondfilm "You Only Live Twice"
attachment.jpg
attachment.jpg

Hieronder een beetje uitleg over de auto. (Bron Wikipedia)
Speciaal voor de film werden twee cabrio-versies gebouwd. Dat wilde zeggen, de auto’s kregen überhaupt geen dak, slechts wat bekleding achter de stoelen moesten een opvouwbaar dak simuleren. Echte cabrio’s waren het daardoor eigenlijk niet. Aanvankelijk was het de bedoeling de auto’s uit te rusten met een Targa-dak, naar verluidt omdat Sean Connery te lang was voor het productiemodel. Toen het Targa-model klaar was stak Connery’s hoofd zo ver boven het dak uit dat het er te belachelijk uitzag en besloten werd de auto’s om te bouwen naar een cabrio-model. Overigens wordt de auto in de film voornamelijk bestuurd door Bondgirl Aki (gespeeld door Akiko Wakabayashi).

Grappige weetjes. Naast dat Sean Connery niet in de standaard auto paste, kon Bondgirl Aki niet autorijden en werd ze vervangen door een stuntman met een zwarte pruik op. De andere Bondgirl Kissy Suzuki (Mie Hama) kon dan weer niet zwemmen en werd voor de zwemscenes vervangen door de toenmalige vrouw van Sean Connery, Diane Cilento.

Maar terug naar de auto.
De kit die ik heb gekozen, is de speciale 007-versie van Doyusha op schaal 1/20.
attachment.jpg

In de doos enkele gietramen met onderdelen.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
een beetje chroom
attachment.jpg
wat doorzichtige stukjes
attachment.jpg
de nodige assen en bandjes
attachment.jpg
en enkele figuren.
attachment.jpg

De bouwhandleiding mocht natuurlijk niet ontbreken, al is die vooral in het Japans.
attachment.jpg

Grt,

Andy
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Veel succes. Fijn dat je meedoet met een Bond wagen
 
Veel plezier met deze.
 
Nice!! Prachtige sportwagen is dit toch, zeker iets om te volgen. Aparte, niet voor de hand liggende keuze en daarom des te interessanter.
 
Mooie wagen en schitterende keuze,veel suc6 met de bouw.
 
Tegen woordig is dit een prijzige doos als je ze vindt op internet. Zelf heb ik de db5 liggen in deze versie.
Succes er mee, maak er iets moois van ben namelijk grote JB fan :)
 
Hola, 007 op het forum ...
Veel plezier en suk6 met deze kit :)
 
Veel plezier en succes met deze kit :)
 
Tegen woordig is dit een prijzige doos als je ze vindt op internet. Zelf heb ik de db5 liggen in deze versie.
Succes er mee, maak er iets moois van ben namelijk grote JB fan :)

Dit is de nieuwe uitgave en heb ik voor 34 Euro kunnen kopen op een beurs. De DB5 heb ik ook, dan wel in de oudere uitgave.

Ik ben niet alleen Bond-fan, maar ben fan van alle bekende en minder bekende TV- en filmvoertuigen.
Op dit moment heb ik 8 Bond-voertuigen liggen in de stash, met nog een aantal op de wishlist. Ik heb onlangs eens een telling gedaan en er liggen hier 42 dozen te wachten die voorzien zijn om te bouwen in het genre TV en Film. Inclusief een DeLorean.

Wist je dat de Revell Sunseeker Predator 108 ook in een Bond-film een rol speelt ? Die heb ik bij die 42 nog niet meegeteld, want die is voorzien voor iets anders.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk !!
Ik ben er ook aan begonnen.
attachment.jpg

Enkele delen van het onderstel en het interieur losgeknipt en even gepast.
attachment.jpg

Dan heb ik al een aantal onderdelen in Tamiya TS-29 gespoten.
attachment.jpg

en de delen van de carrosserie licht geschuurd en een laagje primer gegeven. Ik heb gekozen voor de lichtgrijze primer van Tamiya omdat die volgens mij gladder aan te brengen is dan de witte en dat het aanbrengen van de witte kleur later visueel makkelijker is.
Ik heb de versteviging nog even laten zitten, maar die gaat eruit voor het wit erop komt
attachment.jpg

attachment.jpg

de achterlichten heb ik al voorzien van Tamiya Clear Red
attachment.jpg

als laatste heb ik de wielen en banden bekeken, zoals je kan zien op de foto zit er een gietrandje over het midden van elke band
attachment.jpg

die moest er dus af
ik heb daar al een tijdje een eenvoudig tooltje voor, met een bout en moer en enkele rondellen van verschillende diameters
die steek ik dan op een schroefboormachine (op een niet te hoge snelheid) en met een beetje schuurpapier verdwijnt die rand heel simpel
attachment.jpg

attachment.jpg

hier al halfweg, de 2 linkse zijn al aangepakt, de 2 rechtse nog niet
attachment.jpg

4 banden klaar, enkel nog beetje reinigen
attachment.jpg

en de velgen erin
attachment.jpg

Tot zover de eerste sessie.

Als extraatje nog een scene uit "You Only Live Twice" - https://www.youtube.com/watch?v=W8eJ8bj2sh0

Grt,

Andy
 
Laatst bewerkt:
Leuk model en handig tooltje voor de banden ;)
Ben benieuwd naar het vervolg :D
 
Het einde van de groepsbouw nadert, dus heb ik nog eens de 2000GT bovengehaald.

Een vergelijkende foto met de 1/20 2000GT en een 1/24 2000GT van Hasegawa die ik nog heb liggen. Toch een duidelijk verschil.
attachment.jpg

Dan heb ik de koets klaargemaakt voor de eerste witte laag. Met gesloten deuren zitten er nog redelijke spleten tussen deur en koets, de ene kant al beter dan de andere. Waarschijnlijk laat ik de deuren gewoon open staan.
attachment.jpg

Hier heb ik de wielen op het onderstel gemonteerd.
attachment.jpg

De eerste laag Tamiya TS-26 ligt erop.
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik kan jammer genoeg geen foto's zien :(
Je hebt waarschijnlijk vergeten van de foto's op te slaan in je album, want daar staan ze ook niet in ;)
 
Ik kan jammer genoeg geen foto's zien :(
Je hebt waarschijnlijk vergeten van de foto's op te slaan in je album, want daar staan ze ook niet in ;)

Ik was dat inderdaad vergeten, nogal veel knopkes te klikken...
Raar dat ik ze gewoon wel zie staan in het verslag. Ik heb ze terug geupload.
 
Ziet er goed uit.
Nog even een eindspurt.
 
Belukt prachtige beelden en een stukje film is prachtig voor in die tijd he
Marc
 
Nog even wat verder gebouwd aan de motor en enkele details,er zijn nog enkele retouchkes nodig.
attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan