Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw "You Only Live Twice" - Toyota 2000GT [done]

Ik ben geen autofan, maar wel een Bondfan
Dus ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat
 
Vandaag heel wat vooruitgang geboekt aan de Toyota.
De wielen werden voorzien van de moeren.
attachment.jpg

en de motor werd gemonteerd op het chassis en voorzien van de nog ontbrekende onderdelen
attachment.jpg

en voorzien van de uitlaat
attachment.jpg

verder zijn er nog een aantal delen van het interieur geschilderd
attachment.jpg

en heb ik de grille afgewerkt
attachment.jpg

nadat de verf droog genoeg was heb ik het dashbord geassembleerd
attachment.jpg

en gemonteerd op het chassis ziet dat er zo uit
attachment.jpg

ik heb natuurlijk ook aan de koets gewerkt.
Na wat onregelmatigheden uit de laatste witte laag te schuren, heb ik de 3e en, wat ik hoop, laatste laag Tamiya TS-26 aangebracht. Op de achtergrond een kleine blik op wat ik nog te bouwen heb.
attachment.jpg
 
interessante zaken op de achtergrond
Nu ziet het er allemaal veelbelovend uit ; ik hoop de Toyota ooit eens in het echt te mogen aanschouwen , maar er komt bijna altijd een maar he , iets wat jij niet kan aandoen maar wel kan verhelpen en velen zullen dit beamen die letters op die banden zijn afschuwelijk lelijk dik op zo een mooie bouw , ik zou proberen die of te wel dunner maken ofwel ze er gewoon afschuren of ze langs binnen zetten ; bekijk uw beelden maar eens ik heb zo ongeveer uitgerekend dat die in het echt er zo een kleine4 cm uitsteken welke band heeft zo een letters
Voor mij is het ok hoor het is uw model he ik vind het opperbest als ge het zo laat
is maar een tip
grt
Marc
 
Voorlaatste update.
Deze week heb ik de koets wit gespoten en daarna een paar lagen glans op gezet.
attachment.jpg

attachment.jpg


Gisteren ben ik dan begonnen met het monteren van de grille en de kop- en achterlichten
attachment.jpg

attachment.jpg


Vandaag ging het goed vooruit en heb ik veel kunnen doen.
Ik ben begonnen met de voorruitomlijsting. Daarvoor heb ik pas voor de 2e keer Bare Metal Foil gebruikt.
attachment.jpg

attachment.jpg


daarna de andere details, zoals deurklinken en sloten
attachment.jpg


Ik werd redelijk tevreden van het model en nam de beslissing om eens iets nieuws te proberen. Tamiya Panel Line Accent Color.
De kleurkeuze werd grijs, zodat de lijnen niet te donker zouden zijn op de witte koets.
De imperfecties mogen maar opgekuist worden nadat het droog is, maar kon niet wachten om er foto van te maken.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Het volgende dat moest gebeuren was het huwelijk tussen koets en chassis.
attachment.jpg


Het monteren ging redelijk eenvoudig, alleen vervormde de koets zodanig dat de bestuurderdeur aan geen kanten meer dicht bleef. Ik heb ze dan maar dichtgelijmd.
attachment.jpg

...dan de valse kapafdekking erop gezet, ook voorzien van wat BMF
attachment.jpg

Dus met nog enkele details te gaan, ziet de 2000GT er nu zo uit:
attachment.jpg
 
Ik heb mij vorige week ook deze kleur van panel liner aangeschaft.
Heb hier bruin en zwart liggen, en deze worden regelmatig gebruikt...

Mooi werk trouwens aan je model ;)
 
mooie vorderingen ;) maar er vielen mij 2 dingen op bij deze foto
attachment.jpg

het rechtse wiel (links op de foto) heeft een ongezonde camberhoek en is ook niet hetzelfde gedraaid als het andere voorwiel :nowink: ;)
 
Ik volg Jordi hierin, op de volgende foto is het ook te zien:

attachment.jpg

Voor de rest ziet het er mooi uit.
 
Die panel liner lijkt goed spul te zijn.
Zelfde opmerking voor de wielen, mooie bouw anders.
 
Ik weet van dat wiel, het camber is inderdaad niet goed. Maar ik durfde het hele model niet riskeren om het bij te werken. Op die foto staan ze inderdaad niet hetzelfde gedraaid, althans dat lijkt zo omdat de foto van heel dicht is genomen. Van een beetje verder ziet dat er beter uit. Met de koets erop zitten de voorwielen aan beide kanten ook iets teveel naar buiten.
Het model is ondertussen afgewerkt, de foto's zet ik er vanavond bij, dat is er gisteren niet meer van gekomen.

Die panel liner lijkt goed spul te zijn.
Dat is inderdaad leuk spul, alleen niet vergeten het paneel horizontaal te houden, want 1 drupje loopt vanzelf door de groef, en het teveel loopt er dan gewoon uit op alles wat eronder is. Ik heb zelf 2 of 3 lagen aangebracht, voor herhaling vatbaar.

Over het resultaat ben ik op zich wel tevreden, het ziet er goed uit, zelfs 1 van mijn betere modellen tot nu toe.
Showmodellen maken, is niet mijn doel, maar...
ik heb me geamuseerd met de bouw, en wordt met elk model een beetje beter. Zolang dat zo is, ben ik tevreden.

Gr.

Andy
 
Hey Andy zo hoort he vriend elke bouw beter en beter zo is dat met mij hier ook vergaan
voor de rest ziet het er goed alleen zonde van de wielen zoals al vernoemd was maar ja volgende keer beter he
grt
Marc
 
De foto krijgt weer eens (deels) de schuld. Ik gebruik foto's juist om mijn talloze eigen fouten, die ik op het eerste oog niet zag, te traceren en herstellen. In jouw geval, kun je aan de stand van de binnenzijde van de spatschermen zien dat de wielen uit het lood staan. Al ga je met je fototoestel een kilometer verderop staan, dat maakt de situatie echt niet anders. En ik begrijp, dat veraf genomen foto's het uiterlijk beter doen schijnen, dat behoeft denk ik ook geen toelichting. Het probleem is echter, dat je model door de toeschouwer van dichtbij wordt bekeken.

Je kunt het wiel toch gewoon bij de as afzagen, bijvijlen en weer teruglijmen? Een half uur werk maximaal.

Ik snap dat nooit, heb je zo'n mooi model en dan laat je het eindresultaat van zo iets eenvoudig herstelbaars afhangen.

Het eindresultaat ziet er voor het overige mooi uit, hoewel er nog wel wat puntjes van verbetering zijn. Die zijn echter alle op te lossen door de foto's van iets verder weg te maken.

Om het positief af te sluiten, ben jij wel een van de weinigen die een afgerond resultaat in deze groepsbouw weten weg te zetten. Dat is een oprecht compliment waard.
 
de groepsbouw is dan ook nog niet gedaan hé Roy ;)
 
Ja maar er zijn toch wel al een aantal afvallers. Duurt toch niet zo heel lang meer ook, dacht ik... (even stiekem kijken)


Edit: nee nog 4 dagen zie ik :D
 
Leuk model maar wel spijtig van de wielen.
Marc S
 
...Dat is inderdaad leuk spul, alleen niet vergeten het paneel horizontaal te houden, want 1 drupje loopt vanzelf door de groef, en het teveel loopt er dan gewoon uit op alles wat eronder is. Ik heb zelf 2 of 3 lagen aangebracht, voor herhaling vatbaar...

Ik heb het nu al enkele keren gebruikt, die Panel liner, en ben er ook tevreden over.
In het begin echter vond ik het een beetje knoeiwerk, maar met een dun penseeltje lukt het perfect om fijn te werken ;)
 
Na het lezen van de kritieken zat ik toch wat met een knoop en ik heb na mijn werk nog eens het model ter hand genomen. Er mankeert nog veel meer dan enkel die wielen, maar jullie hebben gelijk, die wielen vielen op.
2 uren van trekken, duwen, snijden, wringen, knippen, zagen en niet te vergeten meten, ben ik tot mijn blijdschap toch tot een beter resultaat gekomen.
Ik had gelukkig de wielen en assen niet vastgelijmd, waardoor ze na wat wrikken (dit ontbrak nog) toch loskwamen en daardoor toch makkelijker bij te werken waren.

Dus zie hier het resultaat.
attachment.jpg

Linker voorwiel
attachment.jpg

Rechter voorwiel (waar het meeste camber op zat)
attachment.jpg

Omdat er ook over de foto's is gesproken, en zelf amateurfotograaf zijnde, neem ik deze week nog buitenfoto's met mijn Canon EOS60D en niet zoals alle voorgaande, met de smartphone.

Mvg,

Andy
 
Onverwachte en zeer welkome wending! Het ziet er meteen een heel stuk realistischer uit. Complimenten voor de extra stap...
 
Veel beter. Nu nog die rechter voorbumper wat horizontaler krijgen.
 
Knap van je om "kritiek" (lees: tips & opmerkingen!), om te zetten tot een zéér mooi resultaat. Dat siert je als modelbouwer ;)
Ben benieuwd naar de eindfoto's :))
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan