Hoofdsponsor

1/35 German tram car 641 [wip]

Precies, zoiets kan natuurlijk ook. Dan is het enkel de vraag of je onderwerpen uit die tijd en in die regio interessant vindt.
 
Het is een indrukwekkend diorama geworden en ik sluit me aan bij Roy: het is een stilleven na een ramp of oorlog. Figuren kunnen een afbreuk doen aan een diorama want ze zijn moeilijk om goed te schilderen (ik probeer het elke keer en faal elke keer).

Eén negatief puntje merk ik op: de krant overtuigt me niet. Je zou een bestaande krant uit die tijd moeten kunnen verkleinen tot de juiste schaal en die dan printen op papier met de kleur van een krant. Ik geef toe dat het een zeer moeilijk detail zou zijn om te bereiken maar als je het kan bereiken schiet je wel de hoofdvogel af.
 
Dit is een erg sterk diorama geworden, het ademt een rare, naargeestige sfeer, net zoals in de dagen waarin het diorama zich situeert.
 
Dank jullie voor jullie lovende woorden. Ik wordt er verlegen van. Een krant op die grootte maken met eventuele verwering erin is inderdaad erg moeilijk. De krant wellicht nieuwer overkomen als de omgeving. Ja het is mijn eerste dio. En ik kan beslist nog hierover veel leren. Bij mijn volgend dio zitten er nog vele leermomenten in. Zeker omdat dit dio onderwerp actueel en hedendaags is. Ik heb er veel zin in omdat ik dit leuk vind.
 
Die krant was iets wat door m'n hoofd ging toen ik het zag, ik zou niet weten hoe er aan te beginnen eigenlijk.

Je mag trots zijn op je eerste diorama, zelf durf ik niet meer kijken naar m'n eerste diorama's (ze zitten ergens ver weg in een doos). Er zijn inderdaad in elk project leermomenten en zo kan je elke keer de lat hoger leggen.
 
Allereerst vind ik het een schitterend dio geworden. Geen figuren er in plaatsen is jou keuze daar heb ik alle begrip voor.
Hierbij zomaar 2 ideetjes die in mij opkwamen:
Als grapje zou je nog een paar benen in het urinoir kunnen plaatsen.
Je zou ook uit kunnen gaan van een verlaten/vervallen eindhalte en er misschien wat meer begroeiing plaatsen zodat het lijkt of alles al heel lang stilstaat.
Ik ben benieuwd naar je volgende project.
 
Als grapje zou je nog een paar benen in het urinoir kunnen plaatsen.

Ik ben benieuwd naar je volgende project.



Dank je wel voor het compliment. Ik vind het geniaal en humor vol jouw idee met de benen...ik moest erom lachen...top!.

Mijn volgend project wordt wederom een dio maar past niet meer in dit forum onderdeel.
 
NU maak je het wel erg spannend Homeghost !
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan