Hoofdsponsor

1/35 German tram car 641 [wip]

Sterk staaltje modelbouw en als de afwerking even hoogstaand is, wordt dit een juweeltje (maar eigenlijk is het dat al).
 
Laatst bewerkt:
Dank jullie jongens. De tram moet uiteraard nog geweatherd worden en de dio plaat ( ondergrond) moet ook nog gemaakt worden. Dus nog genoeg te doen eraan.
 
De aanstuurblokken, wat is de werking daarvan, de wielen of spoorbreedte is 145 zelf denk ik dat die maat niet klopt.

Verder Heel mooi geworden!!!!

Hier zit de snelheids-regelaar met de rem en de handrem. De cabine is vrij toegankelijk wat in onze tijd niet meer mogelijk is helaas.
 
Ge habt hier iets prachtig neergezet je mag er best fier op zijn
Marc
 
Hey,

Indd, een heel mooi stukje modelbouw. Eens verweerd zal hij mooi uitkomen, en het is eens een niet kapotgeschoten tram....komt men ook al niet teveel tegen...:)
Welk diorama heb je in je gedachten...;)
 
Hey,

Indd, een heel mooi stukje modelbouw. Eens verweerd zal hij mooi uitkomen, en het is eens een niet kapotgeschoten tram....komt men ook al niet teveel tegen...:)
Welk diorama heb je in je gedachten...;)

ja goede vraag. ik ben in principe geen dio bouwer maar heb wel zin om deze ondergrond wat aan te kleden. Er zitten sowieso twee masten bij voor de bovenleiding. Deze ben ik nog aan het maken. Misschien een bushalte scratchen of andere onderwerpen..
 
Hey,

Ja, indd, de bijgevoegde ondergrond ziet er goed na wat bewerkingen. Misschien het Berlijn van 1940 namaken met zorgeloze mensen en enkele soldaten erbij, komt goed uit dan..., allesinds een prachtstuk gebouwd...;)
 
attachment.jpg

Misschien iets in deze richting scratchen gaan. Stamt uit 1942
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Ziet er inderdaad niet slecht uit, propagandaposters van die tijd zijn er genoeg, zal zeker spreken...:) ;)
 
Ja, dergelijke wachthuisjes heb ik nog gekend.
Hier in Essen staat er nog zo eentje, gewapend glas en betonnen platen.
het is wel helemaal onderkomen want het is al jaren buiten gebruik, volgens mijn schoonvader zou dat ook nog dateren zo ergens jaren '50 of '60.
Zo uit de tijd dat de Nationale maatschappij Voor Buurtspoorwegen nog bestond, in Antwerpen: "den boerentram" genoemd.
 
Sam daar heb ik als kind nog mee met meegereden naar de Koekkoek een gigantische speeltuin juist voor Boom
grt
Marc
 
Magnifiek mooi resultaat.
Het model mag op zichzelf zeker gezien worden, op een dio zal het "tot leven" komen... ;)
 
De laatste tijd heb ik het druk en daardoor lijkt het alsof ik minder werk eraan. Ook mijn volgend full scratch project blijft liggen in de voor bereidingen en research. maar komt allemaal uiteindelijk wel goed.
 
Nu de tram geweatherd en bijna helemaal klaar is heb ik besloten om de aanwezige dio plaat te gaan gebruiken om er toch wat meer omgevings onderwerpen op te gaan aanbrengen. Dit lijkt mij als niet dio bouwer erg leuk om te gaan doen en ook om gebruik te maken van de aanwezige plaat. Op deze wijze kan ik wellicht mijn kennis opleuken om wat ervaring op te doen in de dio wereld. Het lijkt me voor mij een uitdaging en ik heb er zin in. Dus dit project gaat nog even doorlopen.

Maar eerst de in de kit aanwezige steun palen monteren gaan. Deze zijn erg fraai en hebben een goede pasvorm. Alleen opletten dat deze niet tijdens de droog periode gaan scheef trekken. Later moet je zelf er nog de stroomdraad gaan bij gaan scratchen. Dus waar de pantograaf tegen de bovenleiding loopt/glijd. Deze palen kun je natuurlijk zo erop lijmen ( stomp ) maar dat is niet aan te raden. Een tik of een keer ertegen stoten en ze breken er wellicht vanaf. Beter is om de palen met versteviging erop te lijmen. Ik heb dat gedaan met een spijker.

attachment.jpg

De palen heb ik aan de binnenzijde volgepompt met montagekit. En daarna eroverheen geschoven. Als de montagekit droog is zal deze verbinding enorm sterk worden. Dus de voet van de ondersteuningspalen vullen met kit en eroverheen plaatsen. Uiteraard moet je daarna de overtollige kit op de dio ondergrond verwijderen welke er tussenuit komt tijdens het plaatsen. Goed ook de spleetjes tussen de keien weghalen met bijvoorbeeld de punt van een mesje zodat je de kit niet meer ziet eruit komen.

Deze palen heb ik ook uiteraard eerder in de primer gespoten. Hierbij de palen met dubbelzijdeige tape tijdelijk vastgezet voor het spuitwerk op een blokje piepschuim.

attachment.jpg

En zo lekker goed laten drogen voor een nachtje...

attachment.jpg

En eenmaal droog zijn de palen gemonteerd en gepaint in hun kleur.

attachment.jpg

Wordt vervolgd...
 
Mooie oplossing voor de gewenste stevigheid van de lantaarnpalen, erg slim.
 
Je tram ziet er al top uit, en met het plaatsen van de palen zal je dio wel volgen. Goede tip aangaande de bevestiging!!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan