Hoofdsponsor

1/35 German tram car 641 [wip]

homeghost

Meester Bouwer
Registered
Lid geworden
14 mei 2008
Berichten
3.493
Omdat ik nog in research ben voor een nieuw full scratch project wordt mijn nieuw project de constructie in kitvorm van een Duitste tram uit lang vervlogen tijden van de vorige eeuw. Deze kit van Miniart in schaal 1:35 bestaat uit wel 625 onderdelen in grijs plastic. Er zijn 21 sprue`s waarin 6 sprue`s bestaan met clearparts voor het nodige raamwerk.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De clearparts..

attachment.jpg

Mooie en scherpe details erin geven later een subliem model.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Erg kleine onderdelen waar het lastig gaat worden om ze zonder kleerscheuren uit de sprue te verwijderen. Deze delen zijn ongeveer een mm breed.

attachment.jpg

Er zitten vele " needful things " in de sprue`s.

attachment.jpg

Zoals geschreven is er een straat als dio bij ingesloten met mooie details.De rails zijn prachtig vormgegeven.


attachment.jpg

Deze kleine bobbels moeten wel verwijderd worden. Niet moeilijk maar wel uiterst fijn werk met een scherp mesje. Kan met het productie proces te maken hebben bij Miniart. Niet erg maar wel verwijderen lijkt mij.

attachment.jpg

En deze sprue`s zijn voor de bovenleiding van de tram op het dio te plaatsen. Prachtig werk zal later een zeer grote realistische indruk geven!. Zomaar in deze kit erbi

attachment.jpg

En de doos op zichzelf...tja een lekkere dik gevulde kit.

attachment.jpg

Alles netjes verpakt in een grote plastic zak.

attachment.jpg

De delen eruit halen is een ander verhaal. Veel plastic!.

attachment.jpg

Decals.

attachment.jpg

De bouw beschrijving op glossy papier.

attachment.jpg

En voor de meest gangbare producenten van verf de juiste nummer aanduidingen erbij gedaan. Super Miniart!.

attachment.jpg

In de laatste bladzijde van de constructie handleiding zitten reclame opdrukken. Deze zijn eruit te snijden en met kontaktlijm later op het model te plaatsen. Ook zijn er kleinere reclame afiches in de kit aanwezig. Deze zijn op de ramen te monteren bijvoorbeeld. Weer alom lof voor Miniart om deze erbij te doen. Prachtig gewoon!.

attachment.jpg

attachment.jpg

Enkele plaatjes nog van de constructie. Lekker technisch.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

In 54 grote constructie stappen in het A4 boek moet het gaan lukken. Prachtige kit alweer en binnenkort starten we met de bouw ermee.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi model. Met vele kleine prulletjes. Deze gaat zeker de moeite worden als hij af is.
 
Ja hoor Ron ik zet mijn stoeltje bij,weer smullen dus ;)
 
Ja deze kit heeft op mij ook indruk gemaakt. Vooral het straat gedeelte vind ik zo een mooie meerwaarde geven in deze kit... geweldig. het leuke is dat mijn vorig project de US recovery tractor later misschien mooi op deze dio zou kunnen passen. Werkzaamheden in de straat bijvoorbeeld met modder. Maar dat is voor later.

Ik heb er veel zin in al zijn er ontiegelijk vele piepkleine delen in. Maar tijd zal het leren.
 
Ziet er mij echt een geweldige kit uit.
Veel plezier ermee.
 
Zo te zien een volwaardige kit, waar je veel plezier aan zal beleven.
Ik kijk al uit naar de start :)
 
Mooi zeer mooi bij Brouwers is er ook iemand met zo een oude tram bezig ook een mooi stuk maar ik weet niet of onze vriend hem zo mooi zal kunnen maken
Marc
 
Ja ik heb het gevonden op Brouwers. Deze meneer heeft er een feest van gemaakt zo`n mooi verslag ( textueel ) maakt hij ervan. Hoe het mij gaat verlopen hierin weet ik ( nog ) niet maar voor alles is een eerste keer. Hoe dan ook ik ga beginnen met het dio gedeelte omdat het kan en ik daar als eerste zin in heb. Ook voor mij nu de eerste keer dat ik een tram ga maken.
 
is de tram jaren dertig ? is heel mooi
grt Pascal
 
Succes Ron ,ik neem alvast een plaatsje om straks te genieten van het bouwverslag ! :)
 
Succes met de bouw van de tram.
 
Schuif ook een stoeltje aan Ron, wordt een mooi project en als dit een studie project is voor je volgende scratch project ....

Zoiets :D:D

de-oude-tram-van-engeland-29610539.jpg

Fred
 
is de tram jaren dertig ? is heel mooi
grt Pascal

Deze tram heeft in Berlijn rondgereden en de eerste elektrische tram zelfs al in 1880. Ik ben er dan ook sterk aan het nadenken om als de tram klaar is er de recovering tractor bij te plaatsen. Wellicht als onderdeel in een reparatie van het wegdek of zoiets.
 
Ik wist niet dat er schaalmodellen van trams bestonden.
Ik heb al wel eens een Londense dubbeldekkerbus op schaal gezien maar nog nooit een tram.
Ach, ik heb duidelijk nog veel te ontdekken.
 
Ik wist niet dat er schaalmodellen van trams bestonden.
Ik heb al wel eens een Londense dubbeldekkerbus op schaal gezien maar nog nooit een tram.
Ach, ik heb duidelijk nog veel te ontdekken.

Leuk toch?. Ik sta nog wel eens te kijken wat er allemaal te krijgen is in kitland. En wat niet is te krijgen maken we zelf.
 
Als eerste stap in dit project heb ik gekozen voor de dio plaat. Hier is wel wat werk om te verzetten. Erg leuk om te doen en je ziet al snel meteen resultaat ervan. Deze plaat dient om later de tram op te zetten en eventueel uit te breiden met omgevings materiaal zoals andere voertuigen bijvoorbeeld. Daar is dit ideaal voor. Nu is het zo dat Miniart deze straat erg mooi heeft gemaakt. Je ziet mooie straat keien liggen en ook de rail ziet er goed uit. Ideaal om je er een beetje in los te laten. Deze plaat is aan de binnenzijde hol en dus is deze in te drukken. Dat is niet naar mijn smaak en dus had ik ervoor gekozen om deze op te vullen.

attachment.jpg

Ook was in mijn kit een hoek beschadigd. En om ook dit goed te kunnen repareren is het wijselijk om de binnenzijde dus te gaan opvullen.

attachment.jpg

Ik heb met rest materiaal en in dit geval MDF hout de binnenzijde ermee opgevuld. Het resultaat is dat het nu absoluut sterk is en niet meer buigt. Verder is hierdoor het gewicht ook flink toegenomen wat geeft dat het erg stabiel op de tafel ligt nu. Dus duidelijk een goede beslissing om dit op te vullen voordat je ermee verder gaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu nog het afgebroken hoekje gaan opvullen met plamuur en we kunnen verder gaan hiermee. De eerste stap is klaar en is een feit.


attachment.jpg
 
Ik ben het met je eens dat opvulling met dat soort plaat een goede zet is.

Heb je al gedryfit of de spoorbreedte identiek is aan die van de tram?
 
Ik ben het met je eens dat opvulling met dat soort plaat een goede zet is.

Heb je al gedryfit of de spoorbreedte identiek is aan die van de tram?

Nee nog niet. Ik zal daar eerst de samensteling van de stellen moeten doen. Ik hoop dat ik ervan mag uitgaan dat dit goed of althans redelijk mag passen. Een bijkomend geluk is dat deze nu tijdens de montage steeds is te controleren op de rails en dan is bij te stellen. Zouden ze toch te breed of te smal uitvallen dan kan ik dit bijwerken ( mits niet een te groot verschil ).
 
Ok goed te zien dat je daar in elk geval nu in gedachten al mee bezig bent, maar ik had dit bij jou ook niet anders verwacht.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan