Hoofdsponsor

1/35 6. SS-Sturmbrigade Langemarck StuG III [WIP]

Marc, meric dat je het wat vindt, merci voor het commentaar :)

Guy, er zijn wat leuke boeken op de markt. Jonathan Triggs 'Hitlers Flemish Lions' is een must, is ook vertaald naar het Nederlands maar die versie kan je beter laten links liggen want daar zitten geen foto's in, in tegenstelling tot de Engelstalige versie. 'The Last Knight of Flanders' gaat ook over de Langemarck met leuke foto's.

Indertijd heb ik op het Axis History Forum navraag gedaan ivm de StuGs van de Langemarck en iemand heeft me daar een PDF doorgestuurd met een hoofdstuk uit een originele versie van 'Vlaanderen in Uniform'. Hierin staan ook enkele foto's van de crew en wat uitleg.

Er zijn trouwens 1 of twee foto's op het internet te vinden van de StuG van SS-Ustuf. Heyerick en zijn bemanning aan het oostfront. Vaak worden ze verkeerd omschreven als van een andere eenheid maar het is wel degelijk een StuG van de Langemarck
566718.jpg


En merci om dat de posten, ik heb me hier vroeger minder in verdiept, maar zoals je zegt het is pokke interessant :D

@Pascal, merci voor de link ^^
 
INDRUKWEKKEND resultaat Wout,prachtige gedetailleerde verwering..als ik dit ooit kan afleveren..??!!

Grtz yves,
 
Yves, merci voor het compliment! En tuurlijk kan je dit resultaat ook behalen, veel geduld en proberen. En het grote voordeel aan olieverfjes: mislukt het verwijder je het gewoon en je begint opnieuw :)

Het leven met drie kleine rakkers is redelijk druk soms en met de trouw van mijn kleine broertje vorige zaterdag werd het nog wat drukker. Gelukkig nu wat vakantie en tijd om verder aan de StuG te werken. Diegenen die mij wat kennen weten dat ik van VEEEEL modder en vuiligheid hou...tijd om dus nog wat toe te voegen :D Aan de slag met verschillende pigmenten om dikke afzetting droge modder te verkrijgen.

attachment.php

Volgende keer nog een rondje olieverf op de modder ^^

Cheers
 
Laatst bewerkt:
Die homp droge modder op de linkerkant achterop heb je weer puik afgeleverd ! Goed gewerkt Wouter !
 
Super mooi werk kan je vertellen met welke kleuren olieverf je werkt op de modder...
 
Merci Guyke :)

Dag Danny, dat gaan aardetinten zijn. Burnt Umber, Raw Umber, Shadow Brown en Industrial Earth (deze laatste twee zijn Abteilung 502 verven)

Trouwens ik ben extreem happy. Er zijn amper foto's van een StuG van de Langemarck en haar bemanning te vinden, maar vorige week wist ik het boek Vlaanderen in uniform deel 7 (uitgeverij Etnika - deel van het Sint Maartens Fonds - Schrijver Jan Vinckx ex Wiking Division officier) voor een schappelijk prijsje te scoren (er worden de gekste prijzen gevraagd, tot bijna 280 USD :O).
Hierin wordt een volledig hoofdstuk aan de StG. Kompanie van de Langemarck gewijd, geschreven door o.a. ex SS-Ustuf. August Heyerick himself.

attachment.php

Nu nog de andere 6 delen proberen te verkrijgen :P
 
Laatst bewerkt:
Da's een aanwinst voor het interessegebied !
 
De StuG ziet er prachtig uit, nu al.. ;)
Boek is zeker een aanwinst :D
 
Indien het je interesseert zaterdag gepassert,heb ik nog een boek vast gehad over vlaamse vrijwilligers aan het oostfront in de standaard boekhandel.Die stug ziet er al knap uit hoedje af.
 
Beyond en Vanja Merci :)

Het boek dat je in de Standaard hebt gezien was toevallig niet 'Oostfronters' van Jonathan Trigg? Ik heb de Engelstalige versie (Hitlers' Flemish Lions) die veel beter is, al was het maar omdat er een heleboel foto's in staan - die als ik me niet vergis niet te zien zijn in de Nederlandstalige versie)
 
Wist zelfs niet dat er 7 delen van bestonden.
Denk dat ik deel 1 en 2 heb.
 
Erwin, misschien heb je Vlamingen aan het oostfront deel 1 en 2? Dat bestaat uit twee delen heeft een gelijkaardige kaft en layout?
Vlaanderen in uniform bestaat niet uit zeven maar uit acht delen.
Waarbij deel 8 een fotodeel is. Dat laatste ontbreekt mij nog.
 
Erwin, misschien heb je Vlamingen aan het oostfront deel 1 en 2? Dat bestaat uit twee delen heeft een gelijkaardige kaft en layout?
Vlaanderen in uniform bestaat niet uit zeven maar uit acht delen.
Waarbij deel 8 een fotodeel is. Dat laatste ontbreekt mij nog.

Ah, juist, zal vermoedelijk dat zijn.
Zou ze eens moeten opzoeken als ik thuis ben.
 
Voor de liefhebbers er staan delen en een reeks te koop "Vlaanderen in uniform", op de Waalse 2e hands.be aan schappelijke prijzen. 200 euro voor de 7 tekstdelen, 1e druk met harde kaft, is echt geen geld!
 
dat lot van zeven boeken zijn de heruitgaves van uitgeverij De Krijger met soft cover: 5 delen Vlaanderen in uniform en twee delen Vlamingen aan het Oostfront. Toch niet helemaal hetzelfde hoor. Ook zijn de heruitgaven van Vlaanderen in Uniform blijkbaar niet met dezelfde indeling als de orginele Etnika (Sint Maartens Fonds) uitgaven: 6 delen tegenover 8.
 
Ach, met dat ik ze zelf al heb, heb ik maar half gekeken.
Maar er zijn wel degelijk 7 Etnica delen + een fotodeel.
 
Hoi Wouter, erg mooi wat je hier laat zien !! Retegave StuG, overtuigend verweerd.
Bravo voor jouw kneedwerk, erg knap voor een eerste keer (2 duimen omhoog !) :)

happy modelling :D
 
Het is zeer zeker een fijne weergave..ik ben er voor te vinden, lekker oud en verweerd...tof model persoonlijk vind ik de modder nog het beste overkomen nu nog een mooi dio..
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan