Hoofdsponsor

1/35 6. SS-Sturmbrigade Langemarck StuG III [WIP]

Blij dat jullie de setting wat vinden, dank jullie zeer voor de insteek :)

@Erwin:; je hebt helemaal gelijk hoor. Dat luik staat trouwens open, maar hetgeen je nog ziet is Tamiya masking tape ^^
 
Gewoonweg prachtige figuren, origineel uit de eigen mouw geschud ! Ik kom bij jou in de leer voor mijn legertje Amerikaanse troepen.
 
Weet niet of er veel van mij te leren valt maar waarom niet, uiteindelijk wonen we niet al te ver uit elkaar :D
 
Heel mooie kaartentas, niks mis met die figuren, ik zou die Italiaanse camo een donkerbruin wasje geven.
 
Ik weet niet hoe het met de andere figuren zit maar ik zie net dat de op de grond staande lader de verkeerde koppelgesp heeft. (Zie pagina drie.) Die is geen waffen-SS. (De bovenkant van de juiste gesp is een adelaar. )
Op een wehrmacht-gesp gelijkt die eigenlijk zelfs ook niet! Alliance modelworks heeft een aantal mooie setjes voor figuren. Heb er hier zelf een paar slingeren.

Gezien die figuur met zijn borst naar de stug staat en nog een 75mm granaat vasthoudt, is het niet erg zichtbaar en zou ik eraf blijven.
Voor de rest , heel erg mooi allemaal!
 
Weeral even geleden sinds we hier wat gedaan hebben :D

Photobucket was de laatste dagen frustrerend traag, en uploaden van foto's ging gewoonweg niet. Eindelijk is het me dan toch nog gelukt :P
Gestaag wat verder gewerkt met wat olieverfjes. Gaat in de goede richting met onze StuG ^^
attachment.php

attachment.php

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Kijk dit is nu met veel kunde geweatherd zie ! A thing of beauty Wouter, en met de prachtige figuren zal het er nog schitterender uitzien.
Van de koppelriem zou ik niet wakker liggen, die mannen waren al content dat hun broek niet afzakte ginder. Je ziet op foto's soldaten met burgertruien en sjaals, dus zelfs dat kan.

Btw, ik heb een boek op de kop getikt dat volledig gewijd is aan de SS Freiwilligen Langemarck Panzer Grenadier Division, staat vol foto's die ik ooit wil gebruiken voor een diorama.

Blijven gaan !
 
Gasten, dikke merci voor de geweldige commentaren ^^

@Guy, welk boek heb je op de kop kunnen tikken? Redelijk curieus hier. Heb zelf ook twee 'speciallekes' liggen. Gekregen van mijn grootvader iets voor ie stierf. Een Nederlandstalige versie van Mein Kampf (man wat is me dat slecht geschreven lectuur!) en een boek van Bruno de Wever (broer van) over de Oostfronters. Staat nog veel op mijn wishlist, maar spijtig dat er maar enkele foto's van de Langemarck StuGs zijn. Ooit wil k ook nog een PaK van Remi Schrijnen modelleren in zijn befaamde 'Kopfstellung' waar hij in Narva veel succes mee geoogst heeft.
 
Het was geen panzer grenadier division maar een grenadier division, en daardoor minder gemotoriseerd en met een ander organigram en samenstelling.
Als die nog niet op je lijstje staan zou ik je "Vlamingen aan het oostfront" 1 en 2 aanraden en "Vlaanderen in uniform".
Ik heb er indertijd zelf jaren naar gezocht en veel geld voor betaald. Nu zijn ze vrij recent heruitgegegeven in paperback en ik denk nog steeds vlot te verkrijgen.
 
Om even echt volledig te gaan :

07/1941: SS-Freiwilligen-Legion-Flandern
05/1943: SS-Sturmbrigade "Langemarck"
10/1943: SS-Freiwilligen-Sturmbrigade "Langemarck"
10/1944: 27.SS-Freiwilligen-Panzer-Grenadier-Division "Langemarck"

Wouter, ik heb het boek deze morgen aan een collega overhandigd die het graag wilt inzien. Wanneer ik het terug in mijn bezit heb (zal niet zo lang duren), laat ik het je weten.
 
klopt helemaal wat Guy vermeld, herdoopt als 27ste werd het het een SS panzer grenadier divisie, alhoewel nooit divisie sterkte bereikt in realiteit. Volgens enkele van de overlevenden was het trouwens voorzien dat de 27e werd uitgerust met Hetzers. Of deze daadwerkelijk zijn geleverd en gebruikt was me niet duidelijk.

En Guy, ik ben benieuwd :P :D

Cheers
 
Beste militair is helemaal mijn ding niet maar bij het bekijken van uw project moet ik eerlijk toegeven dat dit wel ongelooflijk knap gemaakt is
Fantastisch gedaan , proficiat
Marc
 
Langemarck :

Raised (as division)
Legion re-organized as brigade in May 1943, designated division September 1944.

The End
Survivors in British captivity in Schleswig-Holstein on 5 May, 1945.

Infantry strength
1943 with 2; 1944 with 3; 1945 with 1 motorized infantry regiments.

Tank strength
1943-44 with 14 StuG III and StuG IV, 10 Marder self-propelled anti-tank guns. Total: 24 tanks.
1945 a total of 10 tank destroyers Hetzer .

Notes
Flemish and some Finnish volunteers. Nearly destroyed on Oder front, April-May 1945.

Wouter, dit heb ik tot dusver gevonden (ik had beter de link opgeslagen ipv te kopiëren). Maar 'belekes' vind ik niet tot zover, ik zoek verder want dit is interessant.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan