Hoofdsponsor

1/35 6. SS-Sturmbrigade Langemarck StuG III [WIP]

Chique werk hoor, de sculptings...
Moet de winterparka nog een kap krijgen ook?
En van welke set komt de gesp van deze figuur? Is een mooi detail ;)
 
De tank komt op je foto's superrealistisch over. Vanzelfsprekend kan dat niet zonder goede belichting, maar een onrealistisch gebouwde tank komt ook met de beste belichting niet mooi over. Bij jouw tank lijkt het wel alsof hij echt tot stilstand is gekomen, in plaats van dat jij hem daar neer hebt gezet. Het lijkt alsof hij echt een paar ton weegt, in plaats van een paar honderd gram. En ik zou zweren dat er gepantserd staal gebruikt is in plaats van plastic.
 
hahaha zoveel ken ik ervan maar volg met interesse want wil dit in de toekomst ook proberen grt Pascal
 
stug ! heel mooi gedaan! de figuren zien er ook al goed uit.ik volg je !
Ik zou moeite hebben om die mooie gedraaide muzzle brake af te dekken…maar zo zou het wel geweest zijn.
Komt er nog een sneeuw ondergrondje? want dat moet ik zelf ook gaan maken binnenkort.dan kunnen we wat tips wisselen.
cheers Timo
 
Mooi sculpteerwerk, als je beweert dat dit je eerste keer is, chapeau !

Het figuur op de Stug vind ik zijn broek wat aan de zware kant, precies of hij is een paar maten te groot, zoals de pijpen onderaan doorhangen.

Indien je van plan bent om een kap te maken aan de parka, zo ga ik hiervoor te werk :
Een bol putty op de rug hangen, deze uitwerken naar de kraag waar hij vast hangt. Het midden iets uitdiepen zodat je een rand bekomt, daar waar buiten en binnenzijde bij elkaar komen. De buitenzijde werk je af met de gebruikelijke plooien, voor de schaapswol aan de binnenzijde kun je met een naald vele punten naast elkaar steken om zo de krullen van de wol na te bootsen.

Succes nog met je sculpteren !

Groeten Rik
 
Gasten, bedankt voor de positieve comments, dit houdt me zeker en vast gemotiveerd! :)

Beyond, komt nog een kap aan de parka hoor, al verwijderden sommige soldaten deze soms. De gesp komt van een Aber etch set voor Duitse figuren, een aanrader.

Roy, blij dat ie zo overkomt, ik heb al het plastic vervangen door echt metaal uiteraard :D

Pascal, zeker doen! Ik kan je alvast aanraden om eens Radek Pituch, Bill Horan, Roger Hurkmans, Tom Huegues eens in te geven op Youtube, heel erg leerzaam.

Timo, thanks, muzzle brake moest ik wel afdekken omdat ik het wat verknoeid had, hij zat er niet helemaal recht op. Dus dan maar een praktische oplossing bedacht :wacko:

Rik, zijn idd echt mijn eerste pogingen (buiten een eerdere poging voor een figuur voor deze scene, maar die was te saai en ik ben niet verder dan de broek geraakt). Wat betreft de zware broekspijpen...het valt me op als je veel foto's bekijkt van de winterkledij deze nogal 'baggy' is. Veel figuren van de bekende merken (Alpine is mijn favoriet) lijken dit altijd wat af te slanken. Het was mijn bedoeling, al kan het zijn dat het niet naar ieders smaak is :)
Bedankt voor de tip voor de kap trouwens, gaf me serieus wat hoofdbrekerij over hoe ik dit nu ging aanpakken.

Cheers
 
Well, tussen de verschillende hobby's en zaken in het dagelijkse leven door (EK voetbal, auto's detailen, aan een modelbouwartikel werken, vakantie met de kinderen,...) had ik nog wat tijd om rustig aan wat te prutsen. Aangezien ik de figuren stap voor stap modelleer (één arm per sessie, één been per sessie, enz.) gaat er serieus wat tijd overheen.

MAAR, eindelijk zijn ze klaar :P . Zeker niet perfect, maar ik vind dat de twee heren er zeker mee door kunnen. En weer heel wat bijgeleerd, misschien wel het voornaamste dat zelf figuren sculpteren 'jolly good fun' is en je de mogelijkheden geeft om een scene te portretteren zoals jij dat wil.

Trouwens, ik moet Rik nog eens bedanken voor de sculpteer tip ivm met de kap van de winterparka. Dat was één van de zaken waar ik het meeste schrik voor had om te doen, maar dankzij jouw tip is het gelukt, bedankt daarvoor!

En nu: foto's!
attachment.php

attachment.php

attachment.php


Op naar de volgende update :D


Cheers
 
Laatst bewerkt:
dit wil ik de toekomst ook wel kunnen meesterwerk grt Pascal
 
Knappe aanpassingen, Wouter. De figuren hebben een realistische pose. Voor je volgende sculpturen moet je er wel op letten ze nog iets leniger te maken, vooral het middel mag niet even ruim zitten als bijvoorbeeld de mouwen van de overall.
@Pascal: dan zou je eens een schaalvergroting moeten proberen, want het meeste van dit soort sculpting vind je toch in 1/35 en groter.
 
Pascal en Steven, bedankt jongens. Pascal, gewoon doen zou ik zeggen, best wel leuk. Maar ik kan me idd voorstellen dat het in 1/72 wel een pak lastiger zal zijn.

Steven, je hebt zeker gelijk. Al zit het probleem hier niet echt in de ruim zittende kleding aan het middel (de wintercombinatie en winter parka waren redelijk 'baggy') al klopt het weldat ze beiden niet echt lenig overkomen. Vooral de gast in de winterparka lijkt een beetje een fatso :P. Komt omdat ik de riem te breed heb gemaakt. Moest ik die wat dunner gesculpteerd hebben zou het al anders zijn. Maar hieruit leren we weeral voor een volgende keer (en dat komt er zeker van, geeft gelijk iets extra aan je werk). En ach, Vlamingen zijn Bourgondiërs he :D

Cheers
 
Mooie vorderingen. Je parka is inderdaad goed gelukt, maar persoonlijk had ik wat meer putjes aangebracht in de kap. Dit imiteert beter de vacht die in de kap verwerkt zit. Ik kan je geen foto tonen van mijn realisatie, dit figuur is chauffeur in een halftrack en zit dus diep in de buik van het voertuig.

Misschien eens een tutorial samensteken...

Groeten Rik
 
Aloha hier

Een tijdje geleden ben ik begonnen met het verven van één der Duitsche figuurtjes
attachment.php

En ondertussen heb ik een sokkel besteld, welke gisteren arriveerde. Eens geprobeerd hoe de scene er zou uitzien:
attachment.php

attachment.php

attachment.php

Beeld het jullie in met een besneeuwde ondergrond en wat ammo kisten op de achtergrond

Cheers
 
Laatst bewerkt:
Goed dat je het dio niet te klein maakt.

De scene en interacties zien er mooi uit.
 
Het beloofd iets moois te worden, ben benieuwd ;)
 
Deze had ik presies gemist, heel mooi werk moet ik zeggen.
Iets waar ik me zeker (nog) niet aan zou wagen om de figuren zelf te sculpten, goed gelukt
Heb wel de indrug dat het inderdaad allemaal nogal dik zit, maar het zijn winterkleren, dus dan is dat nogal logisch denk ik
 
jaja Danny en dan nog te zwijgen van die tank straffe gasten hier en een genot daar ik compleet weg ben van diorama's.
grt Pascal
 
Kan je dat rechthoekig luik nog open zetten? Je bent munitie aan het laden maar je kan er niet met weg en normaal laden ze dat niet via de koepel van de commandant.
Voor de rest bravo met de figuren en de algehele opzet.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan