Hoofdsponsor

1/35 6. SS-Sturmbrigade Langemarck StuG III [WIP]

Ja Wouter als je hier zo'n hoogstandjes gaat beginnen afleveren dan zijn we nog wel even zoet. Mooi project, super die white wash. Ik zie veel variatie in het oppervlak van je tank ook, licht en donker etc. Je weet wat je aan het doen bent, dit is leuk om te volgen :D
 
Ik ben het met de voorgaande commentaren eens, dit model is een topper in wording!
 
Super mooi werk hier helemaal mijn ding en mijn complimenten voor dit schitterende werk 😉
 
Heren, sta me toe te zeggen dat het lezen uwer commentaren mijn ego streelt, waarvoor dank :D

Ik heb nog enkele sessies van een een uurtje of twee achter de boeg waar ik verder gewerkt heb. Hier en daar wat getweaked, en de lagere regionen en wielen zijn ook behandeld met olieverf. Bedoeling is om één kant er wat smeriger te laten uitzien dan de andere...het is subtiel maar het is er :laugh:
attachment.php

attachment.php


We zijn er nog niet, maar het gaat in de richting. ^^

Vuur maar af!

Cheers
 
Laatst bewerkt:
Heb je voor jezelf al een soort verklaring waarom de ene kant (met nuance) zwaarder vervuild is dan de andere? Bijv. een ontploffing in de directe omgeving of zo?
 
Heb je voor jezelf al een soort verklaring waarom de ene kant (met nuance) zwaarder vervuild is dan de andere? Bijv. een ontploffing in de directe omgeving of zo?

Jazeker, hoe meer variatie, hoe beter, kwestie van het interessant te houden. Maar ook, zo kan ie bv met de ene kant door een vuiler stuk grond/modder (pigmenten en heel de nest komen in een later stadium) of zelfs een plas gereden zijn terwijl de andere kant op een stuk nog half bevoren grond passeerde.

Cheers
 
Laatst bewerkt:
Je eerste zin is de reden ('omdat'), de tweede de verklaring ('doordat').

Ik kan me in beide vinden.
 
Heel mooi!
Naar de triskel kraagspiegels zou ik niet lang zoeken wegens weinig gedragen. De meeste foto's tonen de runen kraagspiegels.
Als ik me goed herinner Kan je deze stugs enkel in de Oekraïne met de sturmbrigade situeren en dan kan die Italiaanse Camobroek beter niet. (Het is te vroeg daarvoor)
(Ook waren er geen sturmbrigade Stugs in Narva bvb!)

Prima werk overigens!
 
Philipson, bedankt! En ja hoor, deze StuG situeert zich in Oekraïne (in Narva was trouwens maar een kleine Kampfgruppe van de Langemarck afgevaardigd, en geen StuG daarbij - Wel PaK42 met o.a. Remi Schrynen). Ja die Italiaanse camobroek, tja, nu je het zegt, kans is idd klein dat iemand in Oekraïne het zou gedragen hebben. Langs de andere kant, er waren enkele Vlamingen in de Leibstandarte en aangezien de Leibstandarte één van de eenheden was die het eerst de Italiaanse camouflage te pakken kregen kan het misschien zijn dat één van de Vlamingen aldaar alsnog is overgeplaatst naar de Langemarck...laten we het maar op een beetje artistieke vrijheid houden :D

Anywhoo, nog wat verder gewerkt met pigmenten en Joefix sneeuw. Sneeuw is best wel een moeilijk gegeven om realistisch weer te geven. Goed, we zijn er nog niet maar momenteel staat de StuG er zo voor:
attachment.php

attachment.php

Best nog veel finetuning is nodig. En een vervelend detail: het linker aandrijfwiel (voor ons rechts) zit een millimeter ofzo te veel naar buiten. Dus dat kan ik terug losmaken en wat dieper vastzetten. Irritante is dat het al vastgelijmd zit met secondenlijm...:/
attachment.php


Cheers
 
Laatst bewerkt:
Prachtige vooruitgang; wat de lijming met secondenlijm betreft, die kun je nog eens losbreken; beter dan dat je hem met liquid poly of zo had vastgelijmd.

Dit komt er wel heel mooi uit te zien!
 
Nog meer fine tunen :O
Ziet er nu al beestig goed uit naar mijn mening ;)
Sneeuw is inderdaad een moeilijk na te maken iets....
 
ronduit schitterend, eventueel kan je nog een beetje puin/aarde tussen de sneeuw verwerken, maar ik zou al heel tevreden zijn met zo'n resultaat
 
Dag Wouter,

Ik heb vroeger ook nog gewerkt met het sneeuwpoeder van Joefix, ook andere merken. Nadeel hiervan is dat dit product "maagpoeder" is, en dat het geel verkleurt na verloop van tijd.
Op mijn laatste sneeuwdio, (zie topic : SdKfz 251/9 Ausf C Kanonenwagen.) heb ik hiervoor microballoons gebruikt. Dit zijn heel fijne minuscule glasbolletjes, zo fijn dat het een poeder is. Dit heb ik op de vlaktes bevestigd met sproeilijm. Het vlak besproeien, balloons er op en laten drogen. Het teveel er af schudden en op dezelfde wijze een nieuwe laag aanbrengen en dit zo vaak tot het sneeuwvlak je bevalt.

Hier kun je dit product bestellen : https://polyestershoppen.nl/vulstoffen/witte-microballoons-151.html

Groeten Rik
 
wow, indrukwekkende antwoorden hierboven, waarvoor dank heren. Houdt me zeker en vast gemotiveerd.
Rik, ik heb je raad opgevolgd en de micro balloons besteld. een 'potje' van 200 gram dacht ik...kan ik een leven lang mee verder :D

Tijd om nog eens een update te doen.
Ik heb - verdeeld over verschillende sessies - niet stilgezeten, en ben begonnen aan het verder 'sculpten' van de twee figuren. De man op het motorcompartiment draagt de winter kombination voor panzer bemanningen (ééndelig) en de gast die de ammo overhandigt draagt een omkeerbare winterbroek en de bekende winter parka. Voor een eerste keer ben ik best tevreden tot nu toe ^^
attachment.php

attachment.php


Cheers
 
Laatst bewerkt:
Die gast met ammo vind ik de beenwerk goed geslaagd maar rechter arm misvormd rest van figuur die lijkt mij veel te dun in verhouding.
dit is nu wel gezegd van iemand met nul ervaring in sculping maar sorry dit is wat ik zie.
grt Pascal
 
Pascal merci en ik heb vermeld dat het een WIP is :) De rechter arm is gewoon de basisvorm in putty, de mouw moet er nog rond komen :D
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan