Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Eleanor ( Gone In 60 Seconds )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rebelish

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 jan 2015
Berichten
336
Mijn bijdrage aan de groepsbouw gaat zijn ( zoals in de titel ) Eleanor van in Gone In 60 Seconds (2000) Met Nicolas Cage & Angelina Jolie in de hoofdrol.

FILM: Randall "Memphis" Raines (Nicolas Cage) was ooit een meester dief in het stelen van auto's.
Jaren op rust, is ondertussen zijn broer (Kip Raines ) in dezelfde voetsporen getreden zoals Memphis. Maar die heeft het wat verprutst voor zijn grote baas Calitri, die een order heeft om 50 exclusieve en unieke wagens te kunnen leveren.
Om het leven te redden van zijn broer Kip, gaat Memphis akkoord om de 50 wagens te stelen voor Calitri.
Alles gaat volgens plan, tot ze bij de laatste wagen komen, een Shelby GT500 AKA Eleanor die ook wel de naam Unicorn draagt.
Memphis heeft een verleden met Eleanor, die hij vroeger ook ooit probeerde te stelen. En volgens Memphis is de wagen vervloekt.
Memphis steelt de #50 Eleanor, maar dan begint de achtervolging met de politie, en veranderd Long Beach in een echte ravage !

DE WAGEN:

Steve Stanford en Chip Foose hebben de auto ontworpen voor de film.
Daarbij werden 12 1967 Ford Mustangs fastbacks voor gebruikt.
3 wagens werden van top tot teen aangepast. en 9 wagens enkel het uiterlijk.
Dupont heeft daarvoor speciaal een kleur gemaakt: Pepper grey.

In 2002 is Unique performance de wagens beginnen bouwen op vraag van klanten voor gewoon straatgebruik met de benodigde licenties.
Helaas werd Unique performance bankroet verklaard wegens het sjoemelen met de chassis nummers enz....

Later heeft Carol Shelby zijn eigen versie van Eleanor willen maken, Maar dat werd echter een grote rechtzaak die hij tenslotte ook verloor door Denice Halicki weduwe van H. B. "Toby" Halicki ( director van de eerste Gone in 60 Seconds ) Omdat Carol Shelby zonder de rechten de naam Eleanor gebruikte.
Tegenwoordig werkt Danice Halicki samen met classic-recreations.
Enkel classic-recreations mag officieel de befaamde wagen bouwen.

DE KIT:
Hierbij gebruik ik een originele kit en een transkit.
De originele kit is een AMT Shelby GT-350 voor de basis. De body is een transkit in resin van Scale Producution.
Daarbij Natuurlijk het kleurtje Pepper Grey zal gebruikt worden van Zero Paint's.

attachment.jpg


En tenslotte nog wat foto's van de echte wagen, waar er o zo veel ruzie enz.. om gemaakt geweest is.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
beestige wagen. Topic ga ik zeker volgen

succes ermee
 
Veel plezier ermee.
Deze ligt hier ook nog ergens.
 
Wow ook weer eentje om te volgen,veel plezier ermee.
 
Wow machtig machine ik heb mijn stoeltje weggegooid en een dikke zachte fauteuil gepakt met een tafeltje naast voor een pint en chips reuze
Marc
 
Prachtige wagen in een prachtige kleur.
Vond het zo jammer dat ie op het einde van de film in de prak gereden werd.
Veel succes met de bouw.
 
een film die ik alle dagen zou kunnen bekijken en dan voornamelijk om deze schoonheid (en ja, die andere "blonde" ook)
Nooit geweten dat het ontwerp van grootmeester Chip kwam maar een zeer mooie creatie alleszins.
ik zal deze dan ook met veel plezier volgen.
 
Indertijd genoten van de film, nu ga ik genieten van dit topic ;)
Veel suc6
 
Toch wel een van de mooiste Mustangs,veel succes met de bouw.
 
Inderdaad mooie wagen maar reden er nog een paar rond in de film die ik graag in de garage had staan :)
 
Prachtige kit is dit, staat zeker ook nog op mijn verlanglijstje, kijk er al naar uit om te zien wat voor iets machtigs je ervan gaat maken, succes.
 
hier ga ik zeker aanschuiven. 1 van mijn favoriete wagens en wat de film betreft ook.
 
Deze staat ook op mijn to do-lijstje. Succes met de bouw.
 
goede film,knappe wagen ook,bij ons tuft er zo ene rond,machtig masjien,ik ga dees goe volgen se..............................
 
Bedankt allemaal. ik ga mijn uiterste best doen om er een pracht van een model van te maken !
 
Veel plezier en succes met dit mooie beest :)
 
Ik ben heel benieuwd wat je er van gaat maken. 1 van mijn favoriete wagens dit.
Heb ooit eens die transkit gekocht samen met de donorkit. Allebei verkocht, waaronder de donorkit aan Camaro van dit forum en nog geen twee uur later had ik er spijt van..
Dus nu heb ik 1 van de laatste transkits kunnen reserveren op Spotmodel en ga ik die binnenkort ook bouwen. Wel jammer dat dat ding zo ontieglijk duur is man..

Veel succes!
 
Ik ga deze bouw ook zeker volgen, en met plezier jou kennende. Hoewel ik het een wat overschat model vind in de film (Gone in 60 seconds), alsof dit model verreweg het duurste en kostbaarste zou zijn van het hele feestmaal aan pk's dat ze de kijker voorschotelen, blijft het een prachtwagen.

Je kunt deze ook in verschillende gradaties van afgetakeldheid bouwen trouwens, als ik me de film goed herinner* dan sneuvelt er hier en daar een buitenspiegel of laklaagje. Enig idee of je je daaraan gaat wagen?

@Xavier: dat je binnenkort aan een kit gaat beginnen is minstens zoveel reden tot vreugde als de start van onderhavig topic. Welkom terug!!



*Edit: zie dit fragment.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan