Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Platoon bustes 1/9 [done]

JordiC

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
3.766
Ik heb daarnet bericht gekregen dat mijn bestelling verzonden is, dus ik kan een topic aanmaken.

In mijn stash bevinden zich wel enkele voertuigen uit films (General Lee, Black Beauty...) maar deze wou ik niet helemaal standaard bouwen, dus blijven in de stapel liggen.
Ik had ook een buste liggen van Anne Bonny (ze heeft echt geleefd en doet ook mee in 'Black Sails'), maar het figuur lijkt totaal niet uit het personage uit de serie, dus ik vond het niet kunnen om deze te laten meedoen :)

Dus ik wist echt niet wat doen...
tot ik dit setje tegenkwam. Je kan de figuren apart verkrijgen, maar het leek mij wel leuk om ze alle 3 te maken.
Ik denk dat iedereen wel de film 'Platoon' kent. Met de 3 bekende acteurs (die hieronder vermeld worden)

attachment.jpg

Tom Berenger (Sgt. Barnes)
attachment.jpg

Willem Dafoe (Sgt. Elias)
attachment.jpg

Charlie Sheen (Chris)
attachment.jpg

Enkele referentiefoto's
only for reference. Will be deleted, when asked

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg


en als afsluiter de scene die iedereen wel zal kennen. De dood van Sgt. Elias (Willem Dafoe)
attachment.jpg

Grtz Jordi
 
Laatst bewerkt:
Zeer mooie bustes. Heb over deze ook al dikwijls getwijfeld om te kopen. Veel plezier ermee.
 
Veel plezier met deze.
 
Leuke bustes, van een mooie film...
Die laatste foto, dat figuurtje heb ik in mijn jonge(re) jaren nog geschilderd op 1/35. (Zou er eens foto's moeten van nemen :8 )
Veel suk6
 
Thanks allemaal.

Maerlandt: deze zijn van Mitchell Militairy Models
 
Word een mooi project dat staat vast Jordic, Platoon wereldberoemd en keigoede acteurs ook,Pracht keuze vind ik dit.
 
ik ken geen 1 van die films de acteurs wel van andere rollen ik heb het niet zo met oorlogsfilms niet mijn ding , maar ik zal wel kijken hoe het verloopt
Marc
 
ik schuif aan grt Pascal
 
Een build die ik zeker ga volgen.
Film is een klassieker en één van mijn favorieten uit die tijd.
 
bedankt ;)

StevenVD: bedankt, dat is een zeer interessant topic voor mij nu
 
ik volg zeker,vind de film na al die jaren nog altijd top ! , eindelijk nog altijd een van de beste oorlogsfilms over de Vietnam oorlog.
 
Mooie bustes, heb je volgens mij een hele portie engelengeduld voor nodig om die mooi en realistisch geverfd te krijgen. Zelf nog nooit gedaan, maar ga je topic zeker volgen. Veel plezier ermee Jordic.
 
het voordeel is dat ik er tot eind september tijd voor heb :)

ik besef dat dit heel anders gaat zijn dan de voorgaande figuurtjes die gestart/afgewerkt zijn door mij. Maar ik ga toch proberen om er karakterkoppen van te maken.

grtz
 
ze zijn vanochtend afgeleverd door de postbode 8)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

dus ik kan starten 8) 8) 8) 8)
 
wat een timing van die postbode. veel plezier ermee.

Tiger
 
Ik heb voormiddag eventjes kunnen werken aan de buste van Willem Dafoe (Sgt. Elias)
enkele gietfoutjes weggedaan en een begin van de huidskleur gezet

dus de start is eindelijk genomen :D
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan