Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Le Poilu [DONE]

Herinneren jullie de "Poilu" nog?
Ik had reeds laten weten dat hij vermoedelijk carrière ging maken in een tentoonstelling gewijd aan het leven van de militaire padre's ten tijde van WO1.

Ik had er niets meer van vernomen tot ik in Juni teruggekomen was van Normandië. Tussen mijn post mocht ik toen een uitnodiging vinden van de vernissage ofte plechtige opening van een tentoonstelling over de rol van de padre's en dit in de St.-Maartenskathedraal te Ieper. De opening had echter plaats gevonden terwijl ik nog in Normandië verbleef.
Door omstandigheden lukte het mij niet om tot in Ieper te geraken maar vermits de tentoonstelling afloopt op het einde van de maand moest ik toch nog ergens de kans nemen om die te gaan bezoeken. Ik wou weten of mijn poilu effectief deel uitmaakte van de tentoonstelling.

Zaterdag 07/10 er toch geraakt en de kathedraal bezocht. Imposant bouwwerk op zich maar aan de zijkant waren enkele vitrinekasten en panelen opgesteld en dit ging over de padre's. Geloof mij, er zijn er nog een aantal gesneuveld tijdens die oorlog.

Maar wat mij helemaal blij maakte was één der vitrinekasten

attachment.jpg

waar mijn poilu in te zien was. De padre van Lombardsijde heeft dus toch woord gehouden.

attachment.jpg

Ben dus dik tevreden dat mijn model geapprecieerd werd en dat het hopelijk deel zal blijven uitmaken van een verzameling.

Erwin
 
Dat is prettig he Erwin als je iets van u ziet ergens staan , geeft een goed gevoel
Tof
marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan