Hoofdsponsor

1/25 Tram 102Na schaal 1:25 [wip]

Dat was denk ik niet de bedoeling van de ontwerpers, maar een foutje dat erin geslopen is. Zo het wel de bedoeling was, onhandig systeem!
 
Blijkbaar komen dezelfde fouten voor zoals in sommige plastic kits :@
Gelukkig zie je duidelijk in de bouwbeschrijving welk onderdeel waar moet komen...
Wel niet zo handig voor een beginner, maar dat is bij jouw niet het geval hé ;)
 
Zo heb je twee in één. Papier bouw en een puzzel.
 
vervolgens werden er 4 aandrijfmotoren gemaakt, dus eerst 80 onderdelen uitsnijden:

IMG_2590_zpsd16skb8a.jpg

IMG_2593_zpsoqydtof7.jpg

IMG_2595_zpsggyspqis.jpg

En deze in elkaar gaan plakken:
IMG_2602_zpsipnbbnjj.jpg

Tot motoren:
IMG_2603_zps1ajr3nls.jpg

En een motor van dichtbij, de motor is 30 x 15 mm en bestaat uit 20 onderdelen:
IMG_2601_zpsqrkvuggy.jpg

Dry fit:
IMG_2604_zps9zbzaet8.jpg

Er zijn nu 332 onderdelen verwerkt.

Het volgende worden de cardanassen.

Fred
 
Tjonge...net als jij ben ik ook in met de E-motoren bezig. Ik had eerlijk geschreven niet verwacht ook hier zulke strakke en vooral uitgekiende details in te zien. Dit lijkt mij toch wel erg " zwaar " werk om alles netjes uit te snijden. je kunt het je niet veroorloven om per ongeluk meer af te snijden op straffe van verlies onderdeel. Erg goed dit project.
 
Het blijft me verbazen hoeveel detail er in de papiermodellen gestoken kan worden.
Zeer fijn werk Fred :ohmy:
 
Ongelooflijk zoiets heb ik nog nooit gezien.Blijf ik zeker volgen.
Marc s
 
Ik had eerlijk geschreven niet verwacht ook hier zulke strakke en vooral uitgekiende details in te zien. Dit lijkt mij toch wel erg " zwaar " werk om alles netjes uit te snijden.

Hij is inderdaad heel erg gedetailleerd en het snijden neemt erg veel tijd in beslag om dat nauwkeurig te doen.
Ook voor mij is dit een heel nieuwe stap in papierbouw en mijn skill level gaat aardig omhoog nu.
Dit is ook geen kit die even gemaakt wordt, er gaan nog heel wat uren inzitten ben ik bang :D

je kunt het je niet veroorloven om per ongeluk meer af te snijden op straffe van verlies onderdeel. Erg goed dit project.

Voordat er een onderdeel uitgesneden wordt gaat deze eerst onder de scanner en wordt opgeslagen op mijn PC.
Mocht er eens iets fout gaan gewoon opnieuw afdrukken, dat is een groot voordeel van papierbouw:sleep:

Fred
 
volg dit al van begin en ben er nog niet uit dat u aan zo een uitdaging begint want proficiat en bewonderingswaardig.
ben echt benieuwd naar eindresultaat omdat papier een materiaal is waar ik nog nooit had van gehoord in modelbouw voor modellen.
ik zou zo een afgewerkt stuk wel eens in het echt willen zien en ga dat eens in het oog houden bij een volgende beurs.
blijf dit zeker volgen respect.
grt Pascal
 
ben echt benieuwd naar eindresultaat omdat papier een materiaal is waar ik nog nooit had van gehoord in modelbouw voor modellen.
ik zou zo een afgewerkt stuk wel eens in het echt willen zien en ga dat eens in het oog houden bij een volgende beurs.

grt Pascal

Papier is al een heel oud materiaal voor modelbouw hoor Pascal.

Dit is de oudst bekende plaat en deze dateer uit 1529:
oudste%20papiermodel_zpsgeo5xnob.jpg

Er is de loop van de afgelopen 500 jaar best wel veel veranderd hoor :laugh::laugh:

Ik vertegenwoordig een modelbouwplaten uitgeverij en sta 1 mei op Modelforce 16 in Helchteren, ik weet niet of je daar heen gaat, je bent van harte welkom op de stand.
Ook op de ledendag, 23 april, zal ik een aantal papieren modellen bij hebben.

Fred
 
De cardanassen:

Voor 4 cardanassen moeten er 60 stukjes papier uitgesneden worden:
IMG_2606_zpsxp3jiujk.jpg

IMG_2609_zpsv0pxrk5o.jpg

En in elkaar geplakt worden:
IMG_2610_zps43vld3qi.jpg

Dit koppelstuk(je) bestaat uit 7 stukjes papier:
IMG_2614_zpsygzwobr1.jpg

Klaar:
IMG_2616_zpsi9nba2hz.jpg

Eens even kijken hoe dat eruit komt te zien:
IMG_2617_zpsvce4zvto.jpg

En in de dry-fit erbij gelegd. ( alles ligt nog los hier daarvandaan dat het wat scheef ligt allemaal ;) ):
IMG_2618_zpsazeayfjq.jpg


Er zijn nu 392 onderdelen gebruikt.

Fred
 
Ik vind dat ongelooflijk knap.Ik had er echt geen idee van dat er zoveel details waren.
Marc S
 
Tsjongejonge "Paper Wizzard" :D, wat een prachtig detail in papier en hoe het
allemaal gesneden, gevormd en geplakt wordt, echt schitterend :ohmy:
Dat koppelstukje alleen al... klasse !

Enne... 392 onderdelen verwerkt.... tegenover hoeveel biertjes ? ;)

Veel plezier ! :)
 
Pfffffff.....stof wegblazen want ik ga hier mee verder.

Om weer op gang te komen gestart met een groot onderdeel, de bodemplaat:
IMG_3995_zpsftgjtt9n.jpg

Deze werd eerst grof uitgesneden en op een stuk karton van 1 mm geplakt:
IMG_3996_zpshvqs7mwv.jpg

En 5 mesblaadjes verder ziet dat er zo uit, het liniaal is 60 cm lang:
IMG_3997_zpsabcy7mpw.jpg

En met een onderstel er los op:
IMG_3999_zpsy12gyrrj.jpg

Fred
 
na uw schip en kademuur eens goed te bestuderen is het toch wel knap in het echt en de uitleg daar rond was meegenomen top grt.
 
Ik zit zo bij te lezen en begrijp, dat de voorzijde nu aan de linkerkant ligt, waar het halve instap deurtje mooi in is verwerkt. (zo te zien, dichtgelast}Dat eigenlijk de witte strepen, nog het frame van de bovenbouw/bak op komt. Het lastigste motoren wielen assen links en rechts is nu direct zichtbaar.
Knappe update, ook hier zet ik mijne stoel bij
 
Oh Fred weer een mooie uitdaging he
Ik zal weeral moeten volgen willen of niet het ziet er zeer interessant
Marc
 
Ik ben begonnen om al de balken uit te snijden en omdat het er veel verschillende zijn alle onderdelen netjes in bakjes georganiseerd:

IMG_4001_zpsvnbinmhe.jpg

Daarna vouwen, inkleuren en in dry-fit op de tram:
IMG_4005_zpsnel0lcre.jpg

IMG_4008_zpsuzmhkmn1.jpg

En zo zijn ze allemaal klaar en liggen hier nog los:
IMG_4017_zpsqhr9zaqd.jpg

Alles weer eraf gehaald en nu kan het leukste beginnen, deze allemaal er op plakken.
Aangezien er in deze bouw geen plaklipjes zijn zal dat nog een klusje worden :O:O
IMG_4020_zpsbttjx0ym.jpg

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan