Hoofdsponsor

1/48 AH-1Z (Italeri) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vindt het een zeer geslaagd model.
Mooi werk.

Mark
 
Dat ziet er goed uit. Even een paar plaatjes (max 10) naar de mod voor de galerij. :)

Maak je ook nog een kit resentie. Dat zou erg fijn zijn. ;)
 
Die grond plaat waar hij opstaat zelf gemaakt?

Mark(die opzoek is naar zo een plaat)
 
Dat ziet er goed uit. Even een paar plaatjes (max 10) naar de mod voor de galerij. :)

Maak je ook nog een kit resentie. Dat zou erg fijn zijn. ;)
Geert is zelf mod bij de heli's.
Kan hij z'n plaatjes lekker zelf in de eregallerij zetten. :D


Een mooi model Geert! Geef het maar een mooi plaatsje. ^^


Droop
 
Inderdaad een zeer geslaagde operatie.
Zowel qua bouwen als qua schilderwerk.
Zeer overtuigend.

ApplausApplausApplaus

Grtz,
Beyond
 
Thx guys :P

Droop : Ik zal morgen even de foto's overzetten naar de eindgallerij en Rik, een korte recentie van de kit zal volgen.

Markske de grondplaat is die van Verlinden van zoveel jaren geleden, geen eigen fabrikaat :dry:

Beyond, Merlijn, thx...
 
Prachtig model Geert ^^

De verwering op de romp vind ik ook heel mooi. Maar de rotorbladen zien er heel nieuw uit, is dat bij een 1/1 heli ook zo ?

Groeten, Pascal
 
Pascal,

thx. Wat betreft de rotor, deze is met satijnvernis gedaan...op de foto's zie je er dus niks van helaas :( Op de echte beestjes zijn de compsietbladen relatief proper tov de rest van de heli (kijk maar eens naar een aantal foto's van Cobra's in actie).

Achteraf bekeken had ik beter matte vernis genomen ipv satijn...kan nog aangepast worden:)
 
Recensie Italeri 1/48ste Bell AH-1Z

AH1Z%20box.jpg

Onderwerp : 4 blads uitvoering van de AH-1W Supercobra
Schaal : 1/48ste
Merk : Italeri

Met deze 4 Blads Whiskey was Italeri de eerste (en naar mijn weten) de enige fabrikant die een model van de allernieuwste telg van de succesvolle Cobra familie uitkwam. Ik spreek destijds omdat begin jaren '90 deze variant nog maar net van de tekentafel was.

De inhoud : 8/10

In de doos vind je de standaard sprues voor een 'klassieke' AH-1W te maken en een extra sprue voor een nieuwe AH-1Z te maken. Voldoende Hellfires, 19" FFAR houders en Sidewinders om twee sets aan te brengen op de Zulu. En een uitermate beperkt decalvel.

Pasvorm : 6/10
De pasvorm is vrij goed (hou er rekening mee dat dit een kit is die ondertussen een kleine 16 jaar oud is). Enkel de opbouw van de romp is uitdagend. Hierdoor daalt de kit snel in mijn 'kwaliteitslijst' en is het een uitdaging voor de beginnende modelbouwer dit tot een geod eind te brengen

Handleiding : 8/10
Sumier, maar duidelijk jammer genoeg geen informatie om eventueel een Whiskey variant te maken uit deze doos.

Decals : 7/10
Uitermate beperkt en niet bestaande op een Zulu variant.

CONCLUSIE : 7/10

Voor de liefhebber van de Cobra die al wat kitjes heeft gemaakt is deze kit een leuke afwisseling. Hou er rekening mee dat het odnerwerp sinds 1992 verder werd aangepast en de Zulu die uit de doos komt kan enkel maar gebruikt worden als 'concepttoestel'. Wie een accurate Zulu wil maken kan enkel maar de rotor en de staartrotor herbruiken. De rest wordt scratchen.

Bouwverslag : http://www.modelbouwen.be/helicopters/1399-italeri-1-48ste-ah-1z-eindfotos.html

mvg

Jade Falcon Guard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan