Hoofdsponsor

1/48 AH-1Z (Italeri) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Herhaal mijn woorden : "ik ben GEEN Cobrafreak"

En ik moet dat geloven zeker :D:D:D:D
Maar goed ik kijk wel uit naar die cobras en zeker met al die PE heb gekeken bij eduard en het is toch ook al direckt een hele boel PE.

Mark
 
CITAAT: Herhaal mijn woorden : "ik ben GEEN Cobrafreak"

Ikke nie, maar GIJ wel !!!

Al goe da'k in Lier bij jou was of er was geen enkele handelaar meer die nog een cobra in zijn assortiment had :D :D :D :D

Heligroeten,

Nick
 
offtopic

Ne keer een vraagske.

CITAAT: Herhaal mijn woorden : "ik ben GEEN Cobrafreak"

Hoe krijg je - Herhaal mijn woorden : "ik ben GEEN Cobrafreak" - in zo een kaderke ??? gelijk Markske en andere dat regelmatig doen om op uitspraken te reageren ???
Da lukt mij van geen kanten...:s
 
Je hebt boven het kaderke waar je de teksten in schrijft, een aantal icoontjes staan. Selecteer je tekst met de muis en klik op het tekstballonnetje (tag QUOTE) en je geselecteerde tekst staat in een kaderje...
 
PS offtopic Weet je wat ik vandaag heb gekocht ???

Die Messerschmitt Bf 110 E, maar dan op schaal 1/48 van het merk Eduard.
Schitterende doos. Als ik er ooit aan toe kom krijg je er hier zeker een verslag.

Hoezo, die heeft toch geen rotor ???

Ik heb de laatste tijd nog nie veel gepost, maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet regelmatig kom piepen hoe het ermee gaat hoor.

Ik sta versteld van de supersnelle vorderingen op dit model.
Even met wat mosterd na de maaltijd komen aandraven :
Dat probleem met de naad naast de opliggende revetten heb je mooi opgelost, een alternatief (die ik persoonlijk tamelijk veel gebruik) zou geweest zijn ; zo'n Tip-Exx pen met vloeibaar papier, deze loop namelijk mooi in de naad, en wat ernaast terecht komt, veeg je gewoon met wat keukenrol af. Meerdere applicaties zijn uiteraard nodig wanneer de naad diep is.
 
Hey Dan, zal ik eens proberen met Tip-ex... dacht dat dat enkel was voor blonde secretaresse ;P

On topic : De Viper heeft haar kleurtjes gekregen...Omdat ik neit niks anders had liggen de Valejo verf gebruikt (licht grijs) arghh Blijft dus een totale ramp om mee te werken >(

Anyway, na veel gezucht en gevloek is ze dan toch klaar geraakt en reeds voorzien van een aantal decals :

1_Kleur1.jpg

De stubwings zijn ingepakt met Poster Buddies die in vorm waren gerbacht om de camo erop te krijgen :

1_Kleur2stubwing.jpg

De vlek die je ziet is een watervlek van de decal (is nog aan het drogen momenteel) :k

Waar de Ster zit loopt de vroegere naad. Zoals je ziet is die vrij goed gelukt, met behoudt van de klinknagels :

1_detailneus.jpg

En als laatste een zicht op de staart

1_tail.jpg

Dat was ie weer...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er volgens mij best goed uit, Jadefalconguard.
Waarom zeg je dat Vallejo een totale ramp is om mee te werken?
 
Dominiek,

ik slaag er nooit in om de Valejo echt vlot te spuiten. Meestal eindig ik met een sputterende AB omdat de verf niet dun genoeg is. Het andere extreme is dan ook waar, dat de mengeling te dun is (kom vaak uit op 7 delen verdunner en 3 delen verf:|) eer ze iet of wat te gebruiken is. Wat me ook opviel is dat de valejo heel moeilijk te verdunnen is.

Heb jij er goeie ervaringen mee ?
 
Heel erg mooi geslaagd, ondanks je problemen met Valejo (waar ik overigens geen ervaring mee heb).
Ik veronderstel dat je doelt op die vlek net voor de bakboord luchtinlaat, wanneer je over je problemen met de verf praat ?
 
Dat ziet er goed uit nu nog goed verweren die cobra.

Mark
 
@Dan : noppe, die vlek is water van de decal. Op die foto lag hij er nog maar net op vandaar :) Het probleem zit 'm in het aanbrengen van de Vallejo dat niet echt lekker gaat.

@Markske : Zeker en vast...is wanneer de decals er allemaal op liggen
 
arghh Dedoeme demoede arghh

Ben ik bezig met de Schroef zijn verflaag te geven breek ik toch wel een van de schroeven af...Tot overmaar van ramp is het stukje waar ik moet aan verlijmen volledig verpulverd en hou ik met moeite 1mm over om een volledige schroef aan te hangen wacko

OM TE BALEN....weet dus neit als dat $$$$££££¤¤¤¤¤ nog te repareren is fhfhf
 
Misschien een paar pics van het probleem posten? Dan kunnen anderen helpen meedenken om een oplossing te vinden.
 
Kun je geen gaatje boren in beide zijden en daar een ijzeren staafje insteken en verlijmen met seconden lijm?
Als je ergens een naald hebt dat is vrij stevig plooi je niet zo maar daar proberen een halve of hele cm van te gebruiken.

Het is maar een idee hé.
En jammer om te horen dat dit gebeurd is dat is altijd men grootste schrik dat zoietszou gebeuren bij helis.

Mark(ske)
 
Het pennen met een messing staafje zou ook mijn oplossing zijn. Jammer zeg. Echt balen.

Het mengen van Vallejo doet men meestal met kraanwater. Nu heb jij niet vermeld waar je het mee vermengd. Maar kraanwater is niet fijn voor de AB. Dus ik zou hier echt met gedestileerd water aan de gang gaan. Die wil echt een stuk beter. Lukt het dan nog niet. Dan eventueel met alcohol. Of met spiritus. Spiritus is blauw, er zit een klein beetje kleurstof in. Deze wil nog wel in de echte wit een blauwe gloed geven. Maar ik kan dat niet zien. Iemand met goede kleurenzicht ziet dit met het goede daglicht wel als hij er op let.
 
Hey gang...hebben dus idd even die pennen geprobeerd. helaas was een naald neit mogelijk (te weinig plastiek over) en een messing buisje was ook uitgesloten :s Blijft er dus over...een NIETJE ><

Geen gaatjes boren, nietje opwarmen en in de plastiek duwen. Niet zo stevig als een naald/messing, maar kan wat 'voeding' geven voor de putty :

1_probleem_1.jpg

Moeilijk te zien op deze foto, maar de linkse wiek is dus het slachtoffer. Het wit (zilverachtig) die je ziet is dus eigenlijk de washplaat die er onder ligt :|

1_probleem_2.jpg

En daarna de green putty boven gehaald en de onder/bovenkant wat verder uitgewerkt dan de breuk, zodat deze wat stevigheid heeft. Niet echt 'mooi' te noemen, maar ik hoop afdoende om het gewicht van de wiek te ondersteunen >(

1_probleem_3.jpg

Ondertussen ook de weathering van deze dame begonnen :

1_Weathering_1.jpg

1_Weathering_4.jpg

De staarten van de Cobra's worden verschrikkelijk vuil door de downwash van de uitlaatgassen. Hier heb ik geopteerd om ze (voorlopig) vrij laag te houden.

En de gerepareerde schroef erop voor een mooi overzichtje :

1_Weathering_2.jpg

1_Weathering_3.jpg

Het is absoluut niet mijn beste werk, maar het kan er mee door. Is ook niet de meest gedetailleerde/dure kit om te maken, gewoon een fun projectje.

Tot de volgende:k
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er zeer goed uit, ook de weathering is zeer goed geslaagd.
Uw Cockpit vind ik zeer goed geslaagd, is een juweeltje.
Zal een Heli zijn om trots op te wezen :k
 
Ziet er goed uit en een mooie oplossing voor het probleem van de rotor.

Mark
 
De oplossing met het nietje is idd goed gevonden. Daarna wat extra versterken met de green stuff kon ook geen kwaad. Je kunt het toch niet zien, want normaal ga je niet van onderen naar het model kijken.

Misschien voor de zekerheid de positie van ene ene wiek bij het plaatsen van de rotor zo optimaal mogelijk plaatsten, zodat men zo weinig mogelijk kan zien uit een onvoorziene hoek.
 
Had vergeten de eindfoto's nog te plaatsen :$. Bij deze :P

1_linksvoor.jpg

1_linksboven.jpg

1_rechts.jpg

1_achter.jpg

Al bij al geen slechte kit. Helaas was het onderwerp sinds het uitbrengen van deze kit zwaar aangepast, waardoor er een groot verschil is tussen dit model en eht echte ding :(.

Hope you guys like
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan