Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 - 1/25 Battletruck "White Road Boss" [wip] - Pagina 3
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 52

Discussie: Battletruck "White Road Boss" [wip]

Goede topic beantwoorder

Standaard

De verf er een beetje afgeborsteld hier en daar. De grille zal ik nog bewerken met gun metal powder, chroom is niet zo gepast op deze truck. Het doffe van de gun metal past daar uitstekend bij. Er is nog wat werk aan om het helemaal goed te krijgen maar het begint er al op te lijken. Vanavond nog eens in de map met decals bladeren en dan kan de rest van het verweren beginnen.

Goede topic beantwoorder

Standaard

Enkele decals van een Vietnam-Huey gebruikt op de motorkap. Lijkt me wel te passen maar hopelijk komt het goed want die dingen zijn 28 jaar oud. Mooi set en sol toegepast en ze zijn in de hoeken en gleuven 'gekropen' dus heb ik goede hoop. Er was een klein stukje van de poot afgebroken maar dat kon ik makkelijk recupereren en op de juiste plaats leggen.

De grille is ook al ingesmeerd met het poeder.

Goede topic beantwoorder

Standaard

En dan de cabine. Later zullen de decals nog een behandeling krijgen met fijn schuurpapier om ze beter te doen opgaan in het geheel. Ook om de zichtbare randen weg te werken. Dan nog wat drybrush er over en het is helemaal goed. Als de drybrush lukt tenminste...

Standaard

ziet er zeer goed uit.
    Pascal

Goede topic beantwoorder

Standaard

Dankjewel Danny en Pascal.

Dit project gaat voor 48 uur op de kast want er is een laag vernis gespoten op de diverse gebouwde onderdelen. Bij het aanbrengen van de verwering kwam er een decal los dus heb ik voor alle zekerheid een laag vernis gelegd. Bij het vorige project had ik na 24 uur nog last van vingerafdrukken doordat de vernis niet helemaal droog was. Dus 48 uur.

Deze gaat dus zeker niet in de frigo maar ik begin wel met een ander lopend project.

Goede topic beantwoorder

Standaard

Geprobeerd om een mooi roest effect te bereiken maar het heeft nog iets nodig denk ik. Eens goed moeten bekijken wat juist.

Goede topic beantwoorder

Standaard

Niet tevreden over de truck, hij is nu matzwart gespoten om helemaal opnieuw te beginnen. Ik zal met dit filmpje eens experimenteren:

https://www.youtube.com/watch?v=joK1xNIdB9Y

Standaard

Beste Alain even onder ons wanneer ga je eens iets beslissen ik vond het tot nu toe goed zelfs de schop vooraan vond ik redelijk realistisch en nu plots verander je waarom toch ? Werk deze truck af je was goed bezig
    Als je iets anders wil maken ok mij goed hoor , doe het dan op een nieuw topic met een ander voertuig of iets je blijft ter plaatse trappelen
    Maak het af daarna kan je met een nieuw project vergelijken wat er scheelt of fout gegaan is he
    Ik heb zeker niet kwetsend bedoeld als raad , ik ben ook niet de beste maar probeer toch iedere keer me ietsje te verbeteren al lukt het niet altijd he
    Komaan kerel
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Goede topic beantwoorder

Standaard

Ik heb deze een paar dagen van op afstand kunnen bekijken en het was niet goed genoeg. Zowel qua kleur als qua verwering. Daarom de boel opnieuw gespoten en herbeginnen. Ondertussen ook enkele filmpjes bekeken over verwering waardoor het opnieuw beginnen stukken beter zal zijn.

Afstappen van de zout- en haarlakmethode en verder gaan met de sponsmethode en zoals in dat filmpje. Zou je de kliedermethode kunnen noemen.

Iets anders maken is nog niet aan de orde, de bike was terwijl de vernis moest drogen, die is nu weer in de wachtzone. Aan de truck zal ik verder werken tot die af is maar het moet ook goed zijn vind ik. Er zijn volgens mij veel bouwers die opnieuw beginnen als het niet helemaal is zoals het zou moeten.

Op deze foto's is het te amateuristisch gedaan.

Goede topic beantwoorder

Standaard

De snowplow/bullbar even opnieuw gedaan nadat die helemaal in het zwart was gespoten. Ziet er in mijn ogen beter uit, behalve misschien wat teveel opvallend gele roest. Daar zal ik rekening moeten mee houden bij de rest van de truck. Dit kan nog gecamoufleerd worden met stof.

Een detailfoto:

Goede topic beantwoorder

Standaard

De motorkap, bevalt me ook beter zo. Ziet er vettiger uit en past beter bij hetgeen ik voor ogen had.

Goede topic beantwoorder

Standaard

De cabine met de verschillende stappen die ik heb toegepast. Als de truck volledig is afgewerkt volgt nog een drybrush met een lichte stofkleur om alles samen te brengen.

Goede topic beantwoorder

Standaard

Mr.Artex, als de foto's in de omgekeerde volgorde hadden gestaan, was ik akkoord geweest dat dit beter was dan de vorige versie. Dit zag er spectaculair uit, tot alles terug onder een laag blinkend metaal terechtkwam. Kan je daar de bedoeling van uitleggen?

Goede topic beantwoorder

Standaard

Het is geen blinkend metaal, het is matte zwarte verf maar door de flits ziet het er blinkend uit. Helaas kan ik nu geen betere foto's nemen maar zodra er morgen daglicht is zal ik me er mee bezig houden. Op een wit laken in het licht, geen zonlicht want dat zal er morgen niet zijn volgens de voorspellingen.

De zwarte verf is een spuitbus die ze gebruiken voor de kunststof bumpers van auto's.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten