Hoofdsponsor

1/24 Battletruck "White Road Boss" [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Om even te ontsnappen aan de perikelen met het mos op de zuil van Hell from Hell ben ik dit project opgestart.

Het gaat om een doos van AMT die ik kocht op de beurs te Lichtervelde en ik zou MrArtex niet zijn als het niet weer een make-over zou zijn. Het plan is om er een battletruck van te maken maar deze keer op een grotere schaal. Er zit er al één in m'n assortiment maar dat was op schaal 1/72. Het zal eens een andere uitdaging zijn.

Hoe het geheel er uiteindelijk zal uitzien weet ik nog niet maar dat is deel van de fun vind ik. De inspiratie komt tijdens de bouw en ook de vormgeving van het diorama zal nog moeten bepaald worden.

Wel hoop ik dat het een mooi afgewerkte bouw zal worden want zo op het eerste zicht lijkt het nogal oude doos en het bouwplan ziet er ook niet bepaald makkelijk uit op het eerste zicht. Nou ja, we zien wel hoe en wat.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo Alain,das een mooie,ja de nrs kloppen soms niet bij amt,inderdaad juist dat dat een uitdaging is,veel plezier ermee,eentje om ook te volgen.
 
Alain maak er wat van het moet lukken deze keer prachtige truck die " White "
Marc
 
Doomwad: die nummertje is een zoektocht want ze kloppen inderdaad niet altijd. Maar gelukkig is de tekening redelijk duidelijk.

Dikkie dik: dat is een bad-ass truck, in die richting zal het uitgaan mijn bouwsel en die foto's kunnen dienen als bron van inspiratie. Niet zomaar nabouwen maar m'n gedachten de vrije loop laten gaan tijdens het kijken er naar.

Coachke: dit zal een makkelijker bouw worden denk ik en ik heb er goede moed in.
 
Ik hoop dat je het aandurft om een deel van de carrosserie te vervangen zoals het voorbeeld van Dikkie Dik. Heb je nog kits die je hierin kan verwerken? Of misschien onderdelen van afgedankte huishoudelijke apparaten. Als je die kan verwerken in de motorkap of cabine zou dat mooi zijn. Op het MB-forum heeft er ook iemand een knappe versie gezet, maar dan in 1/35; dat is ook meer de schaal die ik voor zo'n project zou gebruiken omwille van de omvang en de beschikbare militaire onderdelen in deze schaal. Je kan hier namelijk best al een aantal 1/24 spareparts voor verzameld hebben.

https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=46905&start=20
 
Laatst bewerkt:
Onder de noemer: "gestarte projecten afwerken" deze uit de kast gehaald. Ik moet wachten tot de verf (enkele uren) en vernis (minstens 24 uur) van de renault droog zijn dus zit ik wat met m'n vingers te draaien aan de werktafel.

Ik zie dat ik deze indertijd bij de diorama's ben gestart maar die wil ik nu bouwen als solo vrachtwagen, misschien kan iemand deze verplaatsen?

Het zal een truck worden zoals de foto die dikkie dik hier eerder postte. Niet helemaal nagebouwd uiteraard maar in dat genre met m'n eigen fantasie.
 
Alain suc6 ,ik zie dat je terug goed bezig bent , hoiden zo
Marc
 
Dank je Coachke, het gaat goed vooruit deze keer.

Vanavond het motorblok afgewerkt en het chassis samen gestoken. Het is een moeilijke kit omdat er maar één van de sprues nummers heeft, voor de rest moet ik de stukken op het zicht zoeken. Het is doenbaar voor de grotere stukken maar sommige kleine dingetjes zijn wat meer zoekwerk. Ook is er veel flash en gietnaden maar het is dan ook een oude kit.

attachment.jpg
 
Net eens gekeken naar de trailers en die zijn nogal duur vind ik. Jammer want dat zou het helemaal afmaken. Misschien kan ik die later nog toevoegen als er weer modelbouwbudget is.
 
Heeft er iemand een idee hoe de anti skid controls te monteren? Het bouwplan is niet zo heel duidelijk. Moeten ze boven het chassis uitsteken, onderaan uitsteken of gewoon in het chassis zitten?

Ik kan het nergens vinden, ook niet bij mensen die deze truck al gebouwd hebben (en dat zijn er niet zoveel blijkbaar).

attachment.jpg
 
Anti-skid controls oké. Na lang zoeken op youtube dan toch een onscherp filmpje gevonden waar mits enig staren te zien is hoe ze moeten geplakt worden. Het is niet helemaal duidelijk maar het geeft wel een idee.
 
ja Alain ik had uw berichtje nog niet gelezen ik ben op dit moment ziek heb gisteren heel de dag in mijn bed gelegen is nu wat beter ik hoop dat het tegen zaterdag opgelost is
Nu om eerlijk te zijn moet je het model in handen hebben om dat te kunnen oordelen hoor
Marc
 
Het beste dat je kan doen als je ziek bent, lekker in bed kruipen en het laten passeren.

De twee stukjes heb ik gekleefd zoals in dat filmpje, hopelijk is het juist want het is nergens anders te vinden. Nu even afwachten hoe het zit met de inspiratie om deze verder af te werken. Voor de verbouwingen aan de cabine twijfel ik nog om het met karton te doen of om ergens plastiek te zoeken.
 
Om het saaie werk aan het chassis wat te onderbreken ben ik aan de snowplow begonnen. De stukken die ik er voor zal gebruiken komen van de slaapcabine die ik niet zal monteren. De truck zal er beter uitzien zonder.

attachment.jpg

Eén van de stukken in twee gezaagd en in de rommelbox een passend stukje gevonden om in het midden te gebruiken. Aan de zijkanten van dit stukje heb ik twee stukken sprue gekleefd als ondersteuning.

attachment.jpg

Het grote gat van het middenstuk is dichtgemaakt met stukjes uit diezelfde rommelbox. Er is nog wat werk aan die snowplow want zo ziet die er niet goed genoeg uit, ik denk dat niemand er echt van onder de indruk is momenteel. Maar de basis is er al.

attachment.jpg
 
Het chassis is weer een klein stapje verder en tijdens het drogen van de lijm nog wat verder geprutst aan de snowplow. Die is nog niet zoals ik het zou willen maar wel al wat beter. Stap per stap komt het wel goed.

attachment.jpg
 
Nu twijfel ik nog om eventueel iets aan de zijkanten van het witte gedeelte te doen. Daar zou nog iets moeten komen vind ik maar misschien is het dan teveel. Morgen eens bekijken met een fris hoofd. En misschien heeft iemand van jullie een mening?

Ik wil er zeker nog lichten in verwerken maar hoe moet nog bekeken worden. En uiteraard decals na het schilderen.

attachment.jpg
 
De snowplow is voorlopig klaar, enkel nog opsmukken met decals maar eerst vernissen. De verf komt namelijk nogal makkelijk los met de haarlakmethode. Er komen vellen los in plaats van de krasjes die ik eigenlijk wilde.

Op de eerste foto hangt het zout er nog aan:

attachment.jpg

Hier is het zout er af en heb ik wat bijgewerkt met water en een borstel. De lampen komen er later op na het verder verweren:

attachment.jpg
 
Ik vind dat je een mooi resultaat bereikt met een hoog Mad-max gehalte. Ik ben erg benieuwd naar het vervolg.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan