Hoofdsponsor

1/24 Battletruck "White Road Boss" [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Dat lijkt me een origineel idee, kistjes voor de mortiergranaten. Zal ik me vanavond eens mee bezighouden.
 
Bedankt Coachke.

Ik heb eens een 1/24 arm met hand naast de mortier gelegd om te zien als het wat klopt qua verhoudingen. Ik ben niet helemaal zeker, misschien is de mortier wat klein?

attachment.jpg
 
Ik vind het eigenlijk ook wat onwaarschijnlijk dat ze een mortier zouden gebruiken, want dat veronderstelt dat ze ook in staat zouden moeten zijn om het traject te berekenen. Als ze er een bewegend doelwit mee zouden willen aanvallen, zou de timing ook perfect moeten zijn.

Kan je er niet een soort harpoen of grijphaak voor maken om er een muur mee te enteren? Dat zal er meer voor de hand liggend uit zien.
 
Een grijphaak kan ik maken, er zitten veel onderdelen in de sparepartsbox. Later vandaag zal ik dat eens bekijken. Zou wel beter zijn dan een gewone mortier.
 
Het regent al de ganse dag dus een goede gelegenheid om de truck af te werken. Er zijn nog wat kleinigheden te doen waarvan er enkele liggen te drogen dus ik denk dat vanavond alles zal afgewerkt zijn. Dan nog de laatste laag verwering aanbrengen (een stoflaag) en morgen de finale foto's.

Zo is de toestand nu:

attachment.jpg
 
Even de testwagen er bijgehaald om te experimenteren met stof.

Eerst vernis gespoten en dan met behulp van een haardroger stof geblazen op de wagen (tip van Wet Sellery). Ik denk dat het gebruikte stof wat te grof is en ook teveel op het dak ligt. Ik zou dus beter voor de battletruck enkel vernis spuiten op de onderste helft en misschien ook best de ramen afdekken zodat het niet allemaal in de cabine terecht komt.

attachment.jpg
 
Het fijne poeder werkt niet, het waait in één grote wolk weg en hangt dan in een klodder op de wagen, het zal dus met het eerst gebruikte zaagsel moeten gebeuren. Morgen nog wat oefenen en dan de truck onder handen nemen.

Of misschien beter met drybrush de indruk van stof maken.
 
De battletruck is afgewerkt.

Het stof heb ik met een borstel aangebracht, met de haardroger zal het nog veel oefening vergen om de juiste dikte op de juiste plaats aan te brengen.

Het was een fun project om te doen en er zullen zeker nog meer dergelijke trucks volgen. Dergelijke projecten zijn ideaal omdat je de fantasie volledig kan laten gaan en er eigenlijk geen regels zijn. Behalve dat de wielen onderaan moeten staan.

Deze mag bij de afgewerkte projecten geplaatst worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi gemaakt Alain, ik zet ze bij afgewerkte modellen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan