Hoofdsponsor

1/24 Battletruck "White Road Boss" [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
De snowplow/bullbar even opnieuw gedaan nadat die helemaal in het zwart was gespoten. Ziet er in mijn ogen beter uit, behalve misschien wat teveel opvallend gele roest. Daar zal ik rekening moeten mee houden bij de rest van de truck. Dit kan nog gecamoufleerd worden met stof.

attachment.jpg

Een detailfoto:

attachment.jpg
 
De motorkap, bevalt me ook beter zo. Ziet er vettiger uit en past beter bij hetgeen ik voor ogen had.

attachment.jpg
 
De cabine met de verschillende stappen die ik heb toegepast. Als de truck volledig is afgewerkt volgt nog een drybrush met een lichte stofkleur om alles samen te brengen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mr.Artex, als de foto's in de omgekeerde volgorde hadden gestaan, was ik akkoord geweest dat dit beter was dan de vorige versie. Dit zag er spectaculair uit, tot alles terug onder een laag blinkend metaal terechtkwam. Kan je daar de bedoeling van uitleggen?
 
Het is geen blinkend metaal, het is matte zwarte verf maar door de flits ziet het er blinkend uit. Helaas kan ik nu geen betere foto's nemen maar zodra er morgen daglicht is zal ik me er mee bezig houden. Op een wit laken in het licht, geen zonlicht want dat zal er morgen niet zijn volgens de voorspellingen.

De zwarte verf is een spuitbus die ze gebruiken voor de kunststof bumpers van auto's.
 
Maar zwarte verf is toch niet transparant? Er is overal nog de onderlaag te zien. Verwering zou toch lokaal moeten optreden, waarbij je afschilfering zou krijgen op de meer blootgestelde plaatsen?
 
Zwarte verf is niet transparant, dat klopt maar omdat ik meestal de regels al eens durf te breken en ik telkens bouw zoals ik dat het mooiste vind dacht ik om er wel mee weg te komen.

Ik ben me er van bewust dat kunst en de regels van de realiteit breken in de modelbouwwereld not-done is maar helaas is er voor mij dan totaal geen fun meer aan. Trouwens één van de redenen dat zoveel projecten weer in de kast belanden. Ik wil ze te goed en te realistisch maken wat er dan voor zorgt dat ik ze kotsbeu ben. Zo ook met deze truck, na de eerste realisme poging in het blauw met met de haarlakmethode vond ik het spuuglelijk en waren er twee opties: de boel in de kast gooien of opnieuw beginnen zoals ik het graag zie.

Het spijt me als ik mensen kwets door van het realisme af te stappen maar een hobby moet in de eerste plaats fun zijn en ik heb al genoeg moeite om iets te kunnen volhouden en me ergens op te concentreren. Daarom de beslissing om te bouwen/schilderen/verweren zoals ik het voor m'n geestesoog zie.
 
Wie zou je kwetsen Alain je bent al jaren bezig met uw eigen visie te bouwen en wij als toeschouwers moeten of kunnen ons erbij neerleggen ieder bouwt naar zijn visie of vermogen
Maar iets wat een modelbouwer wel " pissed off " en dat is niet alleen naar u bedoeld dat is als er raad gevraagd word en die raad word dan gegeven dan die raad naast u leggen en toch je eigen ding te doen daar kwetst men mensen mee , want wat kan dat ons schelen als je b.v. een roze boot zou schilderen so wat het is uw model he
We zien wel verder hoe het loopt
grt
Marc
 
Het ziet er wel creepy uit zo laat het aub nu zo alleen wat verweren dan moet het lukken he
Marc
Alain let wel die motorkappen van die Amerikaanse trucks zijn in het echt 1/1 in polyester dus in principe kan dat niet roesten wel verweren he
 
Ik heb het niet nagekeken als zo'n Road Boss al dan niet een polyester motorkap heeft maar het was niet zozeer de bedoeling een roestbak te maken maar wel een kleur waar ik me goed bij voel. Iemand op een facebookgroep vind dat het meer een zonverweerde kap is waar de onderlaag doorheen komt. In het begin van het project wilde ik een roestbak maar dat zal nog veel oefening vergen. Er moet nog wat bijgewerkt worden aan de verflaag maar de richting ziet er al goed uit.

Het zo laten kan nog niet helemaal omdat er nog een toevoeging moest gebeuren die ik al van in het begin had gepland. Het heeft wat zoeken en passen gevergd maar het is gelukt. Namelijk een stuk van een auto achter de cabine hangen.

Daarvoor heb ik een Transam van AMT (zelfde schaal uiteraard) genomen die in de stash zat zonder wielen, die zijn opgeofferd voor een ander project. Zo heb je een Transam:

attachment.jpg

En zo heb je twee halve:

attachment.jpg

Even een dryfit, er is nog wat werk aan om het passend te maken en ik heb er het volste vertrouwen in dat het zal goedkomen:

attachment.jpg
 
Klaar voor de eindlaag en die zal rood worden. Het zal ook een doorzichtige laag worden zoals bij de truck zodat de onderlagen nog net zichtbaar zijn. Het is een leuk effect die bijdraagt aan de afgeragde look van de Battletruck. Eerst echter nog afplakken zodat de zetels niet rood worden. Voor de verdere afwerking van het stuk transam liggen al stukken klaar maar die foto's volgen later, ze zijn nog aan het drogen (foto vergeten te nemen).

attachment.jpg
 
Het kofferdeksel van de transam zal dienen als beschermingsplaat en het gat is dichtgemaakt met het luik van een 1/35 tank. Hier zie je de dryfit tot ik het kleur juist heb, naar m'n zin dus. Ook de randen van de decal wil ik nog wegwerken maar schuurpapier is geen optie weet ik uit ervaring. Maakt teveel krassen op zo'n soort verf.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Wat er aan de hand is weet ik niet maar het is net alsof de bouw van de truck vast zit. Net meer dan een uur bezig geweest om de wielen er deftig onder te zetten. Er moest zelfs superglue aan te pas komen.

Morgen herpakken en de boel afwerken, de laatste loodjes wegen echt wel het zwaarst.
 
De wielen hangen vast, dus even een dryfit van de verschillende onderdelen. Vanavond verder werken aan de ontbrekende onderdelen en hopelijk is die eind deze week klaar. De benzinetank wil ik een ander kleur geven om de indruk te wekken dat die later is vervangen wegens kapot of zo.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Even een steun moeten maken met bokalen om de truck met de neus in de lucht te kunnen zetten. Dat was de enige manier om de snowplow/bullbar vast te lijmen.

attachment.jpg

Even een frontale foto om te tonen hoe goed het er uitziet, tot nu toe ben ik tevreden over dit project en het was tot nu toe fun om te doen. Bijna klaar!!! En geen lijm gemorst op de glaasje van de lampen...

attachment.jpg
 
Het idee vind ik wel geslaagd maar de Firebird zit er wat onbeschermd achter misschien gewoon rechte pansterplaten naast maken niet direct tegen de bird maar een stukje eraf
Marc
 
Daar heb je gelijk in, aan het achterste stuk rond die halve auto is nog wat werk. Het voelt inderdaad niet goed aan zo, dat zal ik morgenavond eens goed bekijken. Pantserplaten zou heel goed passen. Morgen dus eens in de spare parts box duiken.

Bijna bedtijd maar toch nog even te tijd gevonden om de roestige ketting er over te draperen. Die hangt niet vast dus als ik vind dat er iets niet aan klopt kan ik het nog veranderen. De benzinetanks ben ik nog mee bezig, ik ben ze dus niet vergeten.

attachment.jpg
 
Achter de transam is er nog een lege ruimte en daarvoor heb ik een vloertje gemaakt. Daar op wil ik een wapen zetten maar bij gebrek aan wapens in die schaal ben ik op zoek gegaan in de spare parts box en daar vond ik 2 onderdelen die zouden kunnen doorgaan voor een mortier. Zo is die leegte mooi opgevuld.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
je kan evt nog enkele houten kisten maken van zo overschotplankjes ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan