Hoofdsponsor

1/24 Battletruck "White Road Boss" [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Het vervolg is er in de vorm van wat gepruts aan de cabine en als afwerking van de snowplow/bullbar.

Eerst de cabine, ik heb er zo'n spoiler op gemonteerd (het dak van een auto uit een andere kit) en voor die spoiler een rij lampen. Het moet nog verder afgewerkt worden zodat de lampen in de spoiler verwerkt zijn maar eerst zal ik de boel wat van op afstand bekijken want misschien zijn die lampen wat te zwaar qua uitzicht. Voor de ramen zijn er pantserplaten in de open stand gemonteerd. Ik denk er aan om geen glas in het raam te steken omdat dat makkelijk breekt tijdens een aanval. Gewoon zo laten, de chauffeur moet maar een stofbril opzetten.

attachment.jpg

Dan de snowplow/bullbar, die heb ik nog wat verder bewerkt en enkele decals op gehangen. Het enige wat me nu nog te doen staat is verder verweren met stof- en roestkleuren. Dat is voor morgen als de laatste decal zeker goed droog is. De bedoeling was een angstaanjagende snowplow/bullbar te maken en ik denk dat het redelijk goed gelukt is.

attachment.jpg
 
De lampen heb ik er weer afgehaald, ze zijn duidelijk te zwaar zag ik toen ik wat naar een film zat te kijken. M'n zetel heeft zicht op de modelbouwtafel en de film had ik al zo'n honderd keer gezien dus volgde ik die niet zo heel goed.

Nu iets anders zoeken om het dak wat meer agressief te maken. Ik wil dat de truck zegt: "Get out of my way".
 
Ik heb een alternatief gevonden voor de lampen, een wapen dat achter 2 luiken zit. Er is nog wat werk aan om het helemaal af te werken maar dat komt wel als de lijm van de luiken droog is. Nu is het wat moeilijk om er nog aan te prutsen. Het wapen is dryfit om het eerst te kunnen schilderen.

attachment.jpg
 
Dankjewel Pascal.

Even een foto van de snowplow in daglicht, heeft nog wat drybrush nodig hier en daar.

attachment.jpg
 
Vandaag beslist om de ramen open te laten zodat het interieur goed te zien is. Daarom zal het iets speciaals moeten worden en daarvoor zal ik me baseren op foto's die Coachke me doorstuurde.

Ik heb nogal wat decals van nummerplaten dus de eerste foto lijkt me wel mooi om ook te doen. Verder zal ik me uiteraard losjes baseren op de foto's en ze niet nabouwen. De passagierszetel zit al in een chokotoff papiertje en ligt te drogen, voor de chauffeurszetel heb ik een zetel van een dodge challenger genomen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik twijfel nog over de kleur van de truck, momenteel denk ik blauw. Niet helemaal blauw natuurlijk maar zo dat je ziet dat het ooit als blauwe truck begonnen is. Hoe dat aan te pakken zal ik morgen uitzoeken. Wel overdag want sinds gisteren heb ik zonnepanelen dus wil ik zoveel mogelijk dingen die elektriciteit verbruiken overdag doen. Alle kleine beetjes helpen, ik betaal namelijk nogal veel per maand voor elektriciteit.
 
Het dashboard is niet mooi zoals geleverd, 2 verzonken meters en de rest is in reliëf. Niets mee aan te vangen behalve heel fijn schilderen maar dat zal me niet lukken. Daarom de verzonken meters opgevuld (moet nog geschuurd worden) en de andere meters zullen weggeschuurd worden. Als dat allemaal in orde is zal ik er enkele decals op hangen, ik heb er nog zitten in de voorraad en het zal veel beter zijn.

attachment.jpg

De binnendeuren van de cabine bekleed met enkele nummerplaten van langs hier. Ik heb niet genoeg Amerikaanse en daarbij, het moet niet altijd Amerikaans zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu een filmpje kijken en wat nadenken over het verder verloop van het interieur.
 
Het nieuwe en verbeterde dashboard. Nu vind ik het goed geslaagd.

attachment.jpg

Voor de rest van het interieur zit ik een beetje vast, ik weet niet goed meer hoe verder te doen. Maar geen probleem, wat nachtrust en morgen wat klusjes in huis en de inspiratie zal wel weer komen. Of misschien iemand die er iets over te zeggen heeft?

Wat me opgevallen is met dat dashboard: ik heb het decal-hangen in de vingers gekregen. Nu nog het weatheren en het is helemaal goed.
 
Nee hoor, een overdaad aan verwering vind ik zelf niet mooi. Enkel wat krassen, afgebladderde verf en een beetje stof/modder. Zie foto :P

attachment.jpg

Klaargemaakt voor het spuiten:

attachment.jpg

Gespoten en de schuur ruikt nu naar een kapsalon... Het is wel wat blauwer uitgevallen dan ik had gedacht maar er valt mee te leven. Trouwens, door de verwering zal het niet meer zo opvallen. Het zal gebroken zijn.

attachment.jpg
 
De verf er een beetje afgeborsteld hier en daar. De grille zal ik nog bewerken met gun metal powder, chroom is niet zo gepast op deze truck. Het doffe van de gun metal past daar uitstekend bij. Er is nog wat werk aan om het helemaal goed te krijgen maar het begint er al op te lijken. Vanavond nog eens in de map met decals bladeren en dan kan de rest van het verweren beginnen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Enkele decals van een Vietnam-Huey gebruikt op de motorkap. Lijkt me wel te passen maar hopelijk komt het goed want die dingen zijn 28 jaar oud. Mooi set en sol toegepast en ze zijn in de hoeken en gleuven 'gekropen' dus heb ik goede hoop. Er was een klein stukje van de poot afgebroken maar dat kon ik makkelijk recupereren en op de juiste plaats leggen.

De grille is ook al ingesmeerd met het poeder.

attachment.jpg
 
En dan de cabine. Later zullen de decals nog een behandeling krijgen met fijn schuurpapier om ze beter te doen opgaan in het geheel. Ook om de zichtbare randen weg te werken. Dan nog wat drybrush er over en het is helemaal goed. Als de drybrush lukt tenminste...

attachment.jpg
 
ziet er zeer goed uit.
 
Dankjewel Danny en Pascal.

Dit project gaat voor 48 uur op de kast want er is een laag vernis gespoten op de diverse gebouwde onderdelen. Bij het aanbrengen van de verwering kwam er een decal los dus heb ik voor alle zekerheid een laag vernis gelegd. Bij het vorige project had ik na 24 uur nog last van vingerafdrukken doordat de vernis niet helemaal droog was. Dus 48 uur.

Deze gaat dus zeker niet in de frigo maar ik begin wel met een ander lopend project.
 
Geprobeerd om een mooi roest effect te bereiken maar het heeft nog iets nodig denk ik. Eens goed moeten bekijken wat juist.

attachment.jpg
 
Beste Alain even onder ons wanneer ga je eens iets beslissen ik vond het tot nu toe goed zelfs de schop vooraan vond ik redelijk realistisch en nu plots verander je waarom toch ? Werk deze truck af je was goed bezig
Als je iets anders wil maken ok mij goed hoor , doe het dan op een nieuw topic met een ander voertuig of iets je blijft ter plaatse trappelen
Maak het af daarna kan je met een nieuw project vergelijken wat er scheelt of fout gegaan is he
Ik heb zeker niet kwetsend bedoeld als raad , ik ben ook niet de beste maar probeer toch iedere keer me ietsje te verbeteren al lukt het niet altijd he
Komaan kerel
Marc
 
Ik heb deze een paar dagen van op afstand kunnen bekijken en het was niet goed genoeg. Zowel qua kleur als qua verwering. Daarom de boel opnieuw gespoten en herbeginnen. Ondertussen ook enkele filmpjes bekeken over verwering waardoor het opnieuw beginnen stukken beter zal zijn.

Afstappen van de zout- en haarlakmethode en verder gaan met de sponsmethode en zoals in dat filmpje. Zou je de kliedermethode kunnen noemen.

Iets anders maken is nog niet aan de orde, de bike was terwijl de vernis moest drogen, die is nu weer in de wachtzone. Aan de truck zal ik verder werken tot die af is maar het moet ook goed zijn vind ik. Er zijn volgens mij veel bouwers die opnieuw beginnen als het niet helemaal is zoals het zou moeten.

Op deze foto's is het te amateuristisch gedaan.

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan