Hoofdsponsor

1/35 De bouw van een Ford machine gun 1914 - 1918 [done]

cargomaster1

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 okt 2012
Berichten
1.283
Een tijd geleden heb ik op de beurs in eindhoven een partij modellen aangekocht van iemand die stopte..hmm vele dingen kon ik wel plaatsen in mijn collectie,ik heb nu een doosje geopend..en ben eigenlijk verbaast hoe slecht de kit er uit ziet van afwerking ,er zijn zeker een paar onderdelen te kort..maar het voertuig heeft mijn interesse omdat machine gun corps een verzamelding is van mijn militaire collectie..
ik ga die dus bouwen deze week.

ik ben begonnen met een was beurtje om alles al te ontvetten en tevens heb ik al wat dingen in elkaar gestoken het is een langdurig en een geduldig werkje..maar ik doe het gewoon ..
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

ik heb dus al een paar uurtjes bezig geweest en ben echt wel tevreden dat ik dit model ga bouwen,het gaat dan passen bij mijn 1/35 schaal dawn patrol en zal zo een goed beeld weergeven van de eerste wereld oorlog.

attachment.jpg
er moet veel uitgesneden worden en zuiver gemaakt..dat neemt echt veel tijd in beslag...

attachment.jpg

attachment.jpg

nu komen de kleine dingen en prulletjes..
attachment.jpg
attachment.jpg

De chassis of onderstel is al in elkaar geraakt met vallen en opstaan..het valt op dat het een heel fragiel dingetje was .

attachment.jpg
attachment.jpg
ik heb ook de wiel naven uitgeboord om een goede aansluiting te kunnen maken en het lijkt me ook steviger dan gewoon tegen elkaar lijmen.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
nu komt dan de laadbak aan de beurt.
attachment.jpg
daar ontbrak de voorkant die ook het beeld en uitzicht bepaald van de Ford met wat extra plastiek card heb ik dan maar een
voor kant vervaardigd..
attachment.jpg
attachment.jpg
en het paste eigenlijk vrij snel..
attachment.jpg
nu wat schuren en afbramen..en de andere dingen monteren.
attachment.jpg
attachment.jpg
en tot dit resultaat ben ik dan na 8 uren werk gekomen.
attachment.jpg
vlug nog een beugel gemaakt om de batterijen bij elkaar te houden...
dan het hele voertuig in grondverf gezet en daarna in olive drap gespoten...
attachment.jpg
attachment.jpg
nu ga ik op zoek om de lichten wat mooier te maken door er doorzichtige pvc tegen te maken..
wordt vervolgd..
in afwachting van nog meer opsmuk dingen heb ik al wat geprobeerd om hem beter toonbaar te maken door verven en schaduw
te maken..ben daar geen held in..maar goed..
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en samen met mijn dawn patrol..kan het misschien nog uit groeien tot een volwaardig WOI Dio

attachment.jpg

Om een beeld te krijgen van de soorten cap en colar badges van Machine gun corpsen..uit mijn eigen collectie.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er wel interessant uit :eek:
veel plezier ermee
 
Die kan misschien beter naar de groepsbouw WO1 verhuisd worden, een originele toevoeging.
 
hmm ze zien maar wat het beste er voor is ik wilde het model tonen..
 
ik heb deze een tijdje terug ook op men tafel gehad .
ik vond hem eigenlijk nog best meevallen .
zal straks als ik thuis ben es kijken voor fotokes
gr Lode
 
bedankt..ja lode ik ben gewoon om met de betere dozen te werken ,vandaar de commentaar, ik heb nog een fultrack M75 van Retro kit die ook nog veel werk omvat om te zuiveren eer je kan bouwen...misschien komt dit meer voor bij andere merken.. fijn om te kunnen vergelijken..
 
is je eigen keuze of je wil meedoen aan die groepsbouw.

als je foto's plaatst, mag je gerust gewoon onderaan verder posten hoor. Ik zag dat je telkens foto's bijvoegde in je beginpost ;)
dus gewoon "+reageren op discussie" ;)
 
Dat is een leuke om te volgen. Ik heb die gebouwd op schaal 1/72 van RPM + PE van Part.
Ik meen dat het een watergekoelde Vickers mitrailleur was en dan komt de kit iets te kort vrees ik, zal stukje scratch worden voor de koeling.
Veel succes met het verder verloop van de bouw.
 
bedankt al ik ben op zoek in de boeken naar een foto van de maxim of vickers..om te zien welk type er stond op de wagen ,en vandaag heb ik de eerste
stappen al gezet om alles aan te kleden,ben begonnen met de chauffeur te bouwen van niks..

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

en de dienst doende Officier is ook al in de running..

Ook de carbuur lampen en de hoofdlampen heb ik nu voorzien van glas...

attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
'k Was gister te moe om fototjes te plaatsen
bij deze dus .
let wel ! het model is nogniet af , ik moet er nog veel aan doen .
maar het is toch al een goed begin dacht ik .
en idd de lampen trokken op niet veel en hadden iets extra's nodig .
ik hoop dat jullie hem leuk vinden .
gr Lode attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
1914 machin gun car

Een mooie versie lode ,vindt ik persoonlijk ,lekker al afgeleefde auto..ik zelf ben geen held in zoiets maar we doen wat we kunnen.
ik heb al wat verder gedaan aan het personeel en heb ook een camou net geplaatst en een schop.

attachment.jpg

attachment.jpg

ik ga morgen andere foto's maken bij daglicht...:wub:
 
Laatst bewerkt:
leuk met een dakje erop :D

alsook die met het machine geweer 8)
 
ford 14 - 18

Zo ik heb vandaag mijn fordje volledig gemaakt zoals ik wilde hebben..het resultaat zie je op de foto's

attachment.jpg attachment.jpg
attachment.jpg attachment.jpg
attachment.jpg attachment.jpg
attachment.jpg attachment.jpg
attachment.jpg
de finale foto...
attachment.jpg :D
 
Laatst bewerkt:
leuk fordje :)
dit project is dus done? of ga je nog wat verder?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan