Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/32 M65 Atoomkanon [wip] - Pagina 49
Pagina 49 van 49 EersteEerste ... 394546474849
Weergegeven resultaten: 721 t/m 727 van 727

Discussie: M65 Atoomkanon [wip]

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt voor de aanmoedigingen! De buizen waren me ook al opgevallen, maar ik vind ze in dit geval niet uit de toon vallen omdat er boven op het kanon ook al een glanzend metalen buis zit. Bovendien gaan ze gebruikt worden om het naambordje op te bevestigen, dus zullen ze toch al gedeeltelijk aan het zicht onttrokken worden. Vandaag kreeg ik tips van de jury waaruit bleek dat ze de verwering onvoldoende vonden. Daar zal dus nog wat aan gesleuteld worden. Voor vandaag zit er ook al een uurtje bouwen op, na een halve dag op de Boekenbeurs rondgelopen te hebben. Daar heb ik onder andere dit gekocht:

Het setje met de tools is al helemaal gebouwd. Hier even een review:

Zeer degelijke handleiding.

De gieting is redelijk, niet zonder flash en wat luchtbelletjes maar er moest toch in gesneden worden in verband met de omzetting van 1/35 naar 1/32. De schop moest net in het kadertje passen dat ik al op de M251 gekleefd had.

De PE riempjes maken het geheel erg realistisch. Bijgevoegd een foto van http://g741.org/PHPBB/viewtopic.php?f=6&t=2842&start=0.

En passen doet het.

De rode primer lag het dichtste bij. Een goeie ondergrond om het hout op te schilderen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenVD Bekijk bericht
    Bedankt voor de aanmoedigingen! De buizen waren me ook al opgevallen, maar ik vind ze in dit geval niet uit de toon vallen omdat er boven op het kanon ook al een glanzend metalen buis zit. Bovendien gaan ze gebruikt worden om het naambordje op te bevestigen, dus zullen ze toch al gedeeltelijk aan het zicht onttrokken worden. Vandaag kreeg ik tips van de jury waaruit bleek dat ze de verwering onvoldoende vonden. Daar zal dus nog wat aan gesleuteld worden. .

Steven, ik ben maar simpel en toch een beetje moeilijk met deze tips, al dat schrats en gedoe, telt niet meer mee, de perfecte maatvoering, en alle veranderingen, zelfs je Vrolijke soldaatjes en Willie Wortels word niet naar gekeken,
    Je moet nu gaan Verweren, en dat word ingefluisterd, nu dan een set...of verwerings set kopen, die nu op de markt is en daarmee onder kliederen. Doet mij denken,. als iedere willekeurige deelnemer met dezelfde startkit iets in elkaar zet, en daar je juiste voorgeschreven hoeveelheid verf over gooit, dan is die beter en mooier. Maar dat roept het bij mij op.....
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Ferm Steven grt.

Goede topic beantwoorder

Standaard

@Aris: ik veronderstel dat het erbij hoort nu, maar er werd wel naar gekeken of het niet overdone was. Je hebt wel gelijk dat het voor een jury soms moeite kost om onder de verflaag te kijken en niet alleen de buitenkant te quoteren. Ik veronderstel dat het bij de volgende wedstrijd, die op de ESM plaatsvindt en waarvoor het kanon al ingeschreven is, evengoed anders kan aflopen.
    @Pascal: bedankt!

Gisteren heb ik verder gewerkt aan de persluchtslangen en de hydraulica. De aansluitingen met de eerste truck zijn bijna af, maar dit in de primer zetten kan nu niet meer apart van het voertuig en het kanon kan vanaf nu ook niet meer weggenomen worden.

(Foto's https://www.flickr.com/photos/rocbolt/8656615904)

Goede topic beantwoorder

Standaard

Vandaag heb ik wat leidingen bevestigd en de spuit erbij gehaald.

Een paar kabels waren te kort, ik moet er een stukje tussen zetten.

Standaard

Toch wel knap allemaal Steven grt.

Goede topic beantwoorder

Standaard

Weer bedankt, Pascal. De communicatielijnen zijn gemonteerd en ook de tools zitten op hun plek. Er gaat nog wel een laagje verf over moeten om de primer te bedekken.

Ik heb ook de Duitstalige koonvooiwaarschuwingsborden eens afgeprint. Eens kijken of dat ergens op lijkt als het aan de truck hangt.

Pagina 49 van 49 EersteEerste ... 394546474849

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten