Hoofdsponsor

1/35 Sherman M4A3(75)W [wip]

D-DAY 1944

Well-known member
Registered
Lid geworden
11 nov 2011
Berichten
1.676
bij een nieuwe diorama hoort natuurlijk ook een nieuw tankje. :sleep:

attachment.jpg

Deze kit is van Dragon, qua bouw valt hij best mee. Toch heeft Dragon een paar foutjes gemaakt in zijn bouwplan, maar een scherp oog haalt ze er wel uit.
Voor de start heb ik toch voor de zekerheid in mijn boek "The Sherman" een beetje opzoek werk verricht naar deze versie, er waren twee types die schillen in de commanders zijn luik. Uit leg volgt bij de foto's.

De bouw zelf was in één dag gefikst, op de baanwielen en tracks na. Dit voor schilder reden.

De foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier en daar wat aanpassingen gedaan, alle hendels van de hatches zijn vervangen de self-made hendels.

attachment.jpg

attachment.jpg

Bij de toren, zoals reeds vermeld, heb ik een aanpassing gedaan. De commander hatch vervangen door ééntje uit de spare box (zalig als je zoveel Sherman onderdelen hebt), dragon heeft veel soorten hatches voor zien in de kit maar net deze natuurlijk niet.
Dus met een beetje vijl en schuurwerk past deze ook, terwijl ook een veer aangebracht op het scharnier punt.

attachment.jpg

Nu nog een beetje bij werken en dan primeren.

Grtz Bart.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Speedbuild, Bartje !

Mooie aanpassingen, en inderdaad een spare box kan soms wonderen verrichten.

Succes met de schilderwerken.

Groeten Rik
 
kijk lekker mee want vind dit een mooie tank
 
Strak gebouwd in een speedy tempo..

Een sparebox...= onmisbaar
 
hier ga ik een stoeltje bij plaatsen, hoop dat ik je tempo kan volgen ;)
 
amai dat gaat ier inderdaad snel !
welke diameter gebruik je voor de hendels bart ?
deze zou ik in mijn volgende build ook willen aanpassen!
lijkt mij simpel , allee denk da toch
 
Dank u wel mannen, tempo gaat nu wel iets omlaag hoor.
Konigstiger85: ongeveer 0.65 mm, inderdaad moelijk is het niet hoor.

Grtz Bart.
 
ik gebruik meestal de overschotten van de draadjes van mijn tracks van het merk friul voor de hendels. ideale diameter +- 0.5 mm. dit even ter info.
 
Stevig tempo,fraaie aanpassing van het luik dmv reserve onderdelen..!!
Benieuwd naar de vorderingen...
Btw die reserve onderdelen zijn dat altijd overschotten of koop je die aan..?

Grtz yves,
 
Yves alles in mijn sparebox "Sherman" zijn overschotten van andere reeds gebouwde Shermans, eingenlijk gooi ik niets weg van onderdelen die je niet nodig hebt.


Grtz Bart.
 
Vandaag heeft de Sherman zijn eerste primer laagje gekregen;).

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Grzt Bart.
 
De Sherman heeft zijn eerste Basislaag gekregen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz Bart.
 
Ook deze heft niet stil gelegen, wel ben ik vergeten te posten. Shame on me:angry:

nietemin zo staat hij er nu bij, met pigmenten stof aangebracht.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

hier moet ook nog verder gedaan worden maar dat is voor na het gebouw.

Grtz Bart.
 
De tracks zijn erop geplaatst samen met een aantal zandzakken vervaardigd uit Miliput, ook de eerste figuren zijn al in een min of meer juiste positie geplaatst.
De figuren zijn nog ver van klaar, maar de zittende figuur op de zandzakken had ik nodig om een afdruk te maken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Laat maar horen.

Grtz Bart.
 
Leuke setting :)
Zandzakken zien er een beetje grof uit qua structuur, maar dat is mijn persoonlijke muggenzifterij :laugh:.
Om afdrukken te maken kan je volgende keer misschien een stoffen zakdoek gebruiken om in de putty te drukken?
Ben benieuwd naar het totaal plaatje op je dio ;)
 
Inderdaad Beyond, de volgende zal ik met een stofje doen, hier is het jammer genoeg al te laat.:unsure:

Ook hier een beetje verder gedaan, zandzakjes geschilderd met verschillende kaki en oker kleuren.

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende is het achterdek opstowen en eens denken over een welbepaald Camouflage net.

Grtz Bart.
 
Eindelijk eens verder kunnen doen, wat hebben we gedaan? Een verbandsgaasje geschilderd en dan in een potje met behanglijm gedompeld.
Daarna eens afdeppen en draperen over de Sherman.

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


Deze is nog lang niet afgewerkt het is als ie er nu bij staat.
Verder hebben we ook het materiaal voor het achterdek eens lekker gestowed, daarna twee dekentjes gemaakt met papieren zakdoekjes.
Deze ook in de behanglijm gedompeld en dan gedrapeerd op het materiaal. De ene is groen de bovenste is blauw geschilderd, kwestie het eentonige te breken.

attachment.jpg

Alles moet natuurlijk ook nog bijgeschilderd worden.

Grtz Bart.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan