Hoofdsponsor

1/35 Is there anyone who knows where we are? [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad Erwin, Maar ik wilde niet "het dorp Schmidt" effect brengen maar meer de streek er om heen.

Grtz Bart.
 
Bedankt voor verklaring Bart.
Sinds ik met modelbouw begonnen ben dacht ik over het algemeen wat te weten over ww2 en dat sloeg ferm tegen maar volg in sneltempo documentaires op tv en lees wat bij.
Nu weet ik dat dit gaat over de Duitse grens aan Aken en ben volledig mee en dit was inderdaad september maar over dit gebeuren is weinig verteld nochtans was het naar ik begreep het vrij bloedig en leden de Amerikanen grote verliezen daar grt.
 
De gevechten in en om het Huertgenwald vonden plaats voordat de befaamde slag om de Ardennen losbarste.
Het terrein was vrijwel onbegaanbaar en de Duitsers hadden zich daar heel goed verschanst. De infanterie stond er vrijwel alleen voor en elke meter terrein koste bloed. Voeg daar nog heel slechte weersomstandigheden aan toe waarbij elk pad veranderde in een modder glijbaan, de desinteresse/onbekwaamheid van US officieren en je hebt de perfecte cocktail voor miserie.
Het gewonnen terrein moest natuurlijk vlug prijsgegeven worden eens dat het Ardennenoffensief losbarste en de geleverde gevechten verdwenen een beetje in de vergetelheid.
 
Een mooie film over deze strijd is: When trumpets fade, een beetje de helaasheid der dingen in de oorlog...
 
bedankt voor tip en heb film kunnen kijken op youtube en heb me er wat meer in verdiept en het kan tellen maar nu kan ik ook uw werk beter volgen Bart( top) grt.
 
Hoi Steven, ik was m'n stoel kwijt, maar heb 'm terug en ben weer bijgelezen...

Prachtige werken ! Huis is erg mooi geworden, de ongevoegde stenen zien er precies mooi uit.
De wingerd ook mooi gedaan en die grote boom erbij vind ik super !

Klein tipje achteraf, heb je nu dus niets aan : voor voegen had je MagicSculp (met iets kleur erdoor) kunnen gebruiken.
Dunne sliertjes rollen en in de voegen leggen, dan even erlangs met een penseel.

Veel bouwlol :D
 
Eindelijk terug verder kunnen werken aan deze dio, het eerste wat ik heb gedaan is eens kritisch gekeken naar die boom. Hij was te lomp naar mij idee, dus ging hij eruit.
In de plaats van één grote boom zijn nu twee "kleinere" grove dennen gekomen. Een derde is in de maak....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De volgende stappen zijn de bomen afwerken, het hek onderhanden nemen en eens kijken voor attributen om te laten rondslingeren.

Grtz Bart.
 
zieter best leuk uit wat gij hier doet , ik heb zo het gevoel dat ik daar ooit eens ben geweest zo komt het bij mij nu over
tof
Marc
 
Ben weer mee en volg aandachtig grt.
 
Opzij op zij, ik heb vreselijke haast, ik ben er ook weer bij. Toch de zwart foto, zou ik maken met een ouderwetse camera. Als je opgegroeid ben in die tijd, herken ik aan de grijstinten wel de kleur. Vandaar de aversie tegen "kleuren foto toestellen" De laatste foto, doet mij denken aan de Burgeroorlog in 1861
 
Mooie opstelling met deze bomen ;)

Om het nog interessanter te maken kan je misschien de telefoondraadpaal (3x woordwaarde :ph34r: ) wat meer naar links plaatsen?
Nu raakt hij iets uit het zicht door de bomen...
 
Het is leuk om iedereen terug te mogen begroeten na een tijdje stil te hebben gelegen.;)

Beyond het is alsof je mijn gedachten leest, inderdaad die telefoondraadpaal mag iets naar links, steker nog ik zal alle twee vervangen door een zelfgemaakte paal.

attachment.jpg

Ook het hek is klaar om op zijn plaats te komen in de dio.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

het hek is geschilderd met een basislaag van Buff, daarna enkele filters van Oker en Burnt umber. Daarna een wash met Raw umber.
Het groene mos is gedaan met eerst een donkere wash met donker groen, dan met olieverf om vervolgens in te werken met white spirit.
Voor het licht groen werd net hetzelfde gedaan maar dan enkel op bepaalde plaatsen onderaan.

Grtz Bart.
 
Begonnen aan het grond werk, alles staat nog maar in de begin fase.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Er zijn diepe sporen getrokken om dan later op te vullen met "water", want dit wordt zoals beloofd een regen diorama.

Grtz Bart.
 
Interessant dat hoogteverschil. Wordt de flank een rots ?
 
Leuk dat je deze weer hebt opgepakt Bart :)

Mooie vorderingen ook alweer, have fun :D
 
Terug welkom aan iedereen,
Guy inderdaad dat hoogteverschil dat word een rotswand.

Vandaag begonnen aan het terrein, bruin en sepia zijn de gebruikte kleuren, ook heb ik de iets dieper gelegen delen en bandensporen een donkere tint gegeven om later een natte onderdruk te geven.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En nu met de donkere tint

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo tot de volgende keer dan weer,

Grtz Bart
 
Vandaag niet echt heel veel gedaan, behalve dan de rotsen aangepakt en de weg nog een beetje verfraaid.

De rotsen zijn geschilderd met veel grijstinten, washes an drybrushes.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila tot de volgende.

Grtz Bart.
 
Had even mijn bedenkingen bij de rotsen maar ziet er goed uit :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan