Hoofdsponsor

1/35 Is there anyone who knows where we are? [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

D-DAY 1944

Well-known member
Registered
Lid geworden
11 nov 2011
Berichten
1.676
Nu mijn vorig project op zijn einde loopt is het tijd om een nieuwe te starten.^^

Begonnen met 3 isolatie panelen op elkaar te plaatsen en vast te lijmen.

attachment.jpg

Met mes en graveer spullen er een reliëf in gebracht die richting rots moet gaan, tegen de wand ook een kleine greppel gemaakt.

attachment.jpg

Ook op het gedeelte voor de weg enkele putjes in geduwd met mijn vinger.

Volgende stap is alles insmeren met polyfilla en dan een rijke laag met primer geven.



Grtz Bart.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik volg. Ben benieuwd naar de volgende stappen
 
Je titel en eerste aanzet is al realistisch genoeg om het te plaatsen in de film , denk zelf welke acteur/zanger het zinnetje uitspreekt :D
 
Ik zet me er bij :)
Laat het vervolg maar komen...
 
Thanks mensen, maar eerst de tank hé.

René, ik weet wat je bedoelt, maar het is niet Utah beach, maar wel het goeie oude Ardennen. De verleiding was wel groot, dat moet ik zeker toegeven.

Grtz Bart.
 
Ik kon het niet laten, de Sherman moet drogen, dus begonnen aan een huisje uit Balsa Foam.

De Balsa foam is echt een plezier om mee te werken, je kan er heel mooi je schets op aan brengen.
Dit ongeveer wat ik in gedachten had, een oude hoeve in de Ardennen.

attachment.jpg

Na de schets ben ik begonnen met het uitsnijden, dit gaat perfect met een breekmes of modelbouw mesje.
Dan met een frees op mijn Dremel heb ik de dieper gelegen vlakken uitgefreesd.
Vervolgens met graveertools begonnen met de stenen uit te graveren. Zalig materiaal, je kan er heel fijn mee werken zonder dat het breekt of scheurt.

attachment.jpg

Hier zijn al enkele stenen wat bijgewerkt met schuurpapier.

attachment.jpg

Zo dat is het voor vandaag tot de volgende update.

Grtz Bart.
 
Zalig :eek: dus eigenlijk de grote vlakken zijn nog eens uitgefreesd? Aangezien die hoekstenen en ramen hoger liggen???
Komt veel stof van zeker?
 
Inderdaad JordiC, grote vlakken zijn uitgefreesd. Komt inderdaad wat stof af maar het is niet dat het in het rond vliegt, meer klein korreltjes.

Grtz Bart.
 
Hier vandaag ook een beetje verder gewerkt, begonnen aan de trap naar de voordeur.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz Bart.
 
Ik zit met open mond te volgen...
 
kijk al uit naar vervolg
 
Vandaag verder gewerkt aan mijn huisje, de zijmuren uit gewerkt en de stenen uitgekrast.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende werken zijn het dak en primer.

Grtz Bart.
 
ik ben hier nie goed van... dit is toch nie de eerste keer dat je met dat materiaal werkt, da kan gewoon nie?
 
Prachtig hier zijn gasten die iets voor de eerste keer iets doen waar andere jaren of maanden over doen
Geweldig vind ik dat
Marc
 
Het is echt de eerste keer dat ik hier mee werk, al moet ik toegeven dat het kassen hetzelfde is als in gyproc ( waar ik normaal mee werk).
Het voordeel is bij balsa foam dat je handen niet zo'n pijn doen na het krassen of bij gyproc.
Het laat zich echt bewerken met een simpele naald of zelfs een potlood.

Grtz Bart
 
Gebouw begint goed vorm te krijgen.
Smaakt naar meer.
 
gewoonweg prachtig alleen spijtig dat voegen niet doorlopen aan garagepoort en ramen alsook deur tenzij je er later niets meer van ziet het is een gedacht he geen kritiek Pascal
 
Hoe bedoel je Pascal? Die stenen springen uit, de voeg zit naast de uitspringende stenen.

Grtz Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan