Hoofdsponsor

1/35 Is there anyone who knows where we are? [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
met die andere kleurentinten erbij gaat dit direct meer leven geven grt
 
Gisteren heb ik goed kunnen doorwerken, alles ging zo goed dat ik bijna was vergeten te eten.:$

Wat hebben we gisteren allemaal gedaan: Eerst begonnen met een olieverf filtertje van Maragdgroen en Cadmium geel (2:1).
Dit om de herfst overgaan te simuleren.
Gevolgd door kleine puntjes olieverf van Zimbergroen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Daarna verder gegaan met een mix van de olieverven zimbergroen en Cadmium geel (2:1) om de kleine puntjes nog wat meer frisheid te geven.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Toen moesten de blaadjes drogen, maar stil zitten is niet aan mij besteed dus heb ik nog wat mos boven de toen nog kale ramen gekleefd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En alsof het dan nog niet genoeg was kreeg ook het dak mijn aandacht, ik vond dat er nog iets te kort was, dus verfborstels en olieverven er bij gehaald.

Eerst een laagje met een mix van Burnt umber en Wijnstok zwart (1:1) er opgesmeerd, om daarna er direct terug af te nemen.
Wat achter bleef was een mooie iet wat donkere schijn, vooral in de groeven.

Om het groen aanslag te simuleren een mix van Burnt umber en Maragdgroen (1:1), terug direct af genomen. Dit gaf een iet wat groene schijn. ( Er komt ook nog een boom dicht bij het huis te staan vandaar de groene schijn op het dak)

Volgende stap was Payne's grey, ook hier direct terug afgenomen. Dit om het grijs van de leien terug een beetje op te halen.

De laaste stap gisteren was het aan brengen van mos op het dak.

attachment.jpg

Alles blinkt nu nog een beetje, dit wordt morgen verholpen men enkele drybrushes.

Grtz Bart.
 
Mannen wat heb ik spijt dat ik dit niet 100% kan zien want een beetje geel of groen voor mij maakt dat niks verschil
Straffer nog ik was daarjuist een decal aan het printen ik moest een rechthoek oranje hebben na een lege cardridge en vast gelopen papier printte de printer twee x met vlekken en zonder de instellingen te veranderen werd de print groen maar den deze had dat weeral niet gezien tot mijn vrouw zei he das groen voor mij was dat hetzelfde nu heb ik niks meer van decalpapier ben al gaan zoeken maar het is met te duur 15€ voor 6 velletjes van 14 x21 da is tegen 2,5 € per vel da kan de bruine niet trekken
Ik kan het bestellen in Nederland en dan is het A-4 per 1000 kom ik op nog geen 20 cent per blad maar wat doe ik met 1000 vellen om is om de 3 a 4 maanden eens een decalletje te printen
Marc

Nog even over uw projectje wat ik zie is voor mij 100% ok maar ja ik zie de kleuren niet zoals jullie maar het blijft een prachtig project tof ik meen het
 
Mooi werk hoor en de rode kleur knalt er lekker uit
 
Mannen wat heb ik spijt dat ik dit niet 100% kan zien want een beetje geel of groen voor mij maakt dat niks verschil
Straffer nog ik was daarjuist een decal aan het printen ik moest een rechthoek oranje hebben na een lege cardridge en vast gelopen papier printte de printer twee x met vlekken en zonder de instellingen te veranderen werd de print groen maar den deze had dat weeral niet gezien tot mijn vrouw zei he das groen voor mij was dat hetzelfde nu heb ik niks meer van decalpapier ben al gaan zoeken maar het is met te duur 15€ voor 6 velletjes van 14 x21 da is tegen 2,5 € per vel da kan de bruine niet trekken
Ik kan het bestellen in Nederland en dan is het A-4 per 1000 kom ik op nog geen 20 cent per blad maar wat doe ik met 1000 vellen om is om de 3 a 4 maanden eens een decalletje te printen
Marc

Nog even over uw projectje wat ik zie is voor mij 100% ok maar ja ik zie de kleuren niet zoals jullie maar het blijft een prachtig project tof ik meen het

man ,man , respect voor u , kleurenblind zijn en toch met kleuren werken !!!!
 
prachtige detais Bart , ben daar grote fan van .
Blijf dit zeker opvolgen !!!!!
 
mooie topic en kijk verder uit naar afwerking grt Pascal
 
Thanks mannen.

Het dak is in zijn laatste fase gekomen, na de passage met de olieverven was alles een beetje monotoon geworden.
Dus alle moed samen geraapt en begonnen aan een drybrush ronde.

Eerste tinten waren Dark sea green, Basalt grey, Dark blue grey, London grey, en als laatste Neutral grey, alle sessies gingen over de gehele lei.
De volgende ronde was echter van binnen naar buiten met de tinten Dark sea grey, Blue grey pale en Light grey.
De laatste ronde was hier en daar een veegje met de tinten Sky grey, Stone grey, Silver grey en Deck tan.

Daarna kwam het mos aan de beurt, hier zij we gestart met een filter van Raw umber op olieverf basis.
Om het groen aanslag te simuleren heb ik een mix van Maragdgroen en Raw umber gekozen en dit rondom de mossen aangebracht.
Een tweede filter op de mossen van Raw umber om ze nu iets wat donkerder te maken.
Om het groenaanslag naar de mossen toe te werken heb ik dottjes Raw umber in gemasseerd.
En als laatste aflopers aangebracht met Raw umber.

Hier zijn de Foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu zit ik met het volgende probleem, ik zou de stenen hier en daar willen voorzien van een voeg. Probleem is dat als ik met pigment poeders wil aanbrengen ook mijn stenen vuil worden, dat is nu net wat ik niet wil.
Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen zonder al te veel geklierd?

Grtz Bart.
 
het is maar een idee, hoog glans lak aanbrengen , poets makkelijk af en daarna terug matte vernis zoals bij decals.
 
Bart, ben onder de indruk. Knap gedaan.
ik heb geen ervaring met pigment poeders, ik gebruik pastelkrijt en dit kan je aanbrengen met een fijne borstel.
Maar volgens mijn persoonlijke mening had je dit veel vroeger in je bouwproces moeten doen.

grtx Jan
 
Marc dit ga ik eens uittesten op een proefplaatje. Kan ik altijd meenemen naar een ander project, hangt af voor wat de meesten gaan kiezen.
Jan, ik weet het, eigenlijk wel een beetje lomp van mij. Wat denken de rest van de collega bouwers: doen of niet doen?

Grtz Bart.
 
Voegen had je volgens mij inderdaad al veel eerder moeten doen, zelfs voor het aanbrengen van je klimplant.
Vermits voegen gelijk staat aan opvullen zal je dat hier met de nodige voorzichtigheid moeten doen, hetgeen een lang tijdrovend proces gaat worden.
In het stadium dat je stenen nu staan lijkt het idee van het aanbrengen van een laag glansvernis over de stenen niet slecht. heb je overspil van voegmiddel of verf kan je dat er dan inderdaad gemakkelijk terug afnemen mits je het niet laat uitdrogen op de steen zelf. Later kan je de stenen terug mat maken met matte vernis.
Lijkt mij het proberen waard op een proefplaatje.
 
ja vernissen doe ik ook tussendoor als ik iets vergeten ben of gevel ernaast wil beschermen wel zorgen dat hij goed uitgehard is en alles bij de hand om smossen weg te vegen
grt Pascal
 
Het huis komt stilaan in zijn laatste fase, ik heb het voegen getest op een proefplaatje en daarna besloten om dit niet meer te doen op mijn huis.

Wel heb ik de trap naar de voordeur afgewerkt.

attachment.jpg

Verder het huis nog voorzien van vuil en aflopers.
Ook een voordeur gemaakt en geplaatst.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ziezo, nu op naar de laatste loodjes voor dit huis.

Grtz Bart.
 
ik ben onder indruk Bart van dit mooie werk in het algemeen en houtwerken zijn zeker geslaagd knap grt Pascal
 
Bart, ik vind het een schitterend huis.
Wat de voegen betreft het is uwe diorama, maar ik ben blij dat je niet doorgezet heb. In mijn beleving, als er mos groeit en klimop, en de voegen zijn helemaal dicht en glad, de klimop en mos zijn er ook niet van de ene op de andere dag. dan om de voegen dicht te hebben, had de klimop verwijderd moeten zijn, want die vreet juist de voegen op, bij het hechten of wortelen in de voegen.




Dan nog een beeld wat ik zou willen vertellen, mijn ouderlijk huis staat in een straat, gemaakt met handgevormde bakstenen, met nooit gevulde voegen, niet toen ik 5 was en het huis 8. Dan50 jaar later vond men dat de voegen ingesleten waren, en deze zijn uitgehakt en gevoegd. Resultaat, de oude stenen zijn niet zichtbaar, het voelt aan alsof ik naar een faller huisje kijk op een treinbaan. Veel voegen met hier en daar een baksteen.
Nu kijk ik ook op tv programma's waar natuurlijke materialen gebruikt worden om heden ten dage, met oude materialen een huis te bouwen. Als zo'n huis gemetseld is met natuursteen is het mooi, en dan gaat iemand voegen. En inderdaad met gevulde voegen, lijkt het op fotobehang vzn een aqurium achtergrond
 
Ik hou wel van de lekker ruige look van de natuurstenen muren, mooi kleurengebruik !
 
Beste Bart ik weet niet hoe het komt maar als ik naar de beelden kijk het doet me telkens weer herinneren aan een dorpje in de Ardennen , Dohan ?, genaamd waar we vroeger altijd op gastronomisch weekend gingen dat was ook zo een huis met een trapje op om binnen te gaan
Knap werk
Grt
Marc
 
Bedankt mannen, ik ben ook blij dat ik inderdaad de voegen niet heb gedaan. Denk dat het zo ook beter tot zijn recht zal komen in de dio.

Grtz Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan